سرپرست اتوبوسرانی اهواز مطرح کرد:

مذاکره با سرمایه گذار ایرانی برای وارد کردن 220 دستگاه اتوبوس در اهواز

سرپرست اتوبوسرانی اهواز گفت : برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی با سرمایه گذار ایرانی در امارات مذاکره داشته ایم تا 220 دستگاه اتوبوس را به مدت پنج سال و طی قراردادی وارد اهواز کند که شهرداری اهواز این دستگاه ها را خریداری نمی کند بلکه به صورت ماهیانه کرایه به سرمایه گذار پرداخت می کند.
کد خبر: ۱۴۶۰۹۷۴
نویسنده معصومه مجدم

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین خوزستان، امیر آهن جان در نشست خبری با اصحاب رسانه خوزستان با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی از سال 1335 فعالیت خود را آغاز کرده، اظهار کرد: این سازمان قریب به ۶۸ سال در اهواز فعالیت می‌کند؛ پیش از این نگاه در سازمان به صورت سنتی بوده و کمتر به الکترونیک شدن امور توجه شد اما در این دوره رویکرد ما هوشمندسازی کردن است.

 

سرپرست اتوبوسرانی اهواز با تاکید بر اینکه هشت سال به حمل و نقل عمومی در کشور توجهی نمی شد، بیان کرد: طی 2 سال گذشته نگاه به این موضوع تغییر یافته است.

 

به گفته وی؛ براساس استاندارد کلانشهرها، اهواز به 28 هزار صندلی در ناوگان اتوبوسرانی نیازمند است.

 

سرپرست اتوبوسرانی اهواز ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ طی 2 قرار داد 229 دستگاه اتوبوس خریداری شد که تاکنون قریب به ۶۲ دستگاه وارد شهر شده است؛ اهواز تنها کلان‌شهری بود که برای خرید اتوبوس ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دریافت کرده است.

 

آهن جان با بیان اینکه اکنون 8 هزار و 200 صندلی در ناوگان اتوبوسرانی اهواز موجود است، تصریح کرد: روزانه و به طور متوسط ۱۴۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال هستند فعال است، همچنین ۳۰ دستگاه به عنوان پشتیبان در پارکینگ قرار دارد تا در صورت خرابی اتوبوس‌ها، جایگزین شود.

 

وی با اشاره به جذب سرمایه گذار برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی گفت: با سرمایه گذار ایرانی در امارات مذاکره داشته ایم تا 220 دستگاه اتوبوس را به مدت پنج سال و طی قراردادی وارد اهواز کند که شهرداری اهواز این دستگاه ها را خریداری نمی کند بلکه به صورت ماهیانه کرایه به سرمایه گذار پرداخت می کند.

 

سرپرست اتوبوسرانی اهواز تعداد ایستگاه های اتوبوس در نقاط مختلف اهواز را یک هزار و 29 عدد اعلام وعنوان کرد: معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اهواز 100 ایستگاه تولید کرده که در حال نصب آن ها هستیم، همچنین بازسازی پنج ایستگاه مکانیزه را در دستور کار قرار داده ایم و 10 ایستگاه دیگر در ماه های آتی بازسازی خواهد شد تا شهروندان زمان انتظار را در فضای مناسب سپری کنند.

 

آهن جان رانندگان را نوک پیکان خدمت رسانی این سازمان خواند و گفت: در راستای افزایش انگیزه رانندگان به دنبال مزایایی برای آن ها هستیم.

 

وی با اشاره به ایام اربعین حسینی اظهارکرد: وظیفه حمل ونقل زائران در پایانه مرزی چذابه به عهده سازمان اتوبوسرانی اهواز است، همچنین برای جابجایی حجاج به فرودگاه 25 سرویس رایگان انجام شده است اما سازمان حج و زیارت برای بازگشت آن ها درخواستی نداشته که در صورت لزوم آمادگی کامل از سوی این سازمان وجود دارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها