محدودیت 6 ماهه معافیت تحصیلی مشمولان وظیفه حذف شد

فارس: نظر به برخی مشکلات مشمولان وظیفه جهت ادامه تحصیل، محدودیت زمانی 6 ماهه با شرایطی حذف گردید.
کد خبر: ۱۴۵۲۴۶

حسب موافقت حضرت آیتالله خامنهای ، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا ، مشمولان فوقدیپلم و بالاتر که در مقطع تحصیلی بالاتر پذیرفته شدهاند به شرط نداشتن غیبت و عدم انصراف از تحصیل ، از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند شد.
موسی کمالی مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: به موجب مقررات قانون خدمت وظیفه عمومی کلیه مشمولان فوق دیپلم و بالاتر حداکثر 6 ماه پس از فراغت از تحصیل مهلت دارند تا خود را جهت انجام خدمت دوره ضرورت معرفی نمایند و چنانچه در مدت فوق (6ماه پس از فراغت از تحصیل) در مقطع بالاتر پذیرفته شوند مجاز به ادامه تحصیل خواهند بود.
وی افزود: نظر به اینکه عدهای از مشمولان وظیفه پس از مدت زمان 6 ماهه در دانشگاه ها پذیرفته می شوند لذا قادر به ادامه تحصیل نخواهند بود. از آنجا که این امر مشکلاتی را برای عدهای از جوانان ایجاد کرده بود حسب پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا محدودیت فوق برای ادامه تحصیل حذف گردید.
وی تأکید کرد: بر این اساس کلیه مشمولان فوق دیپلم و بالاتر که حداکثر تا 6 ماه پس از فراغت از تحصیل خود را جهت انجام خدمت دوره ضرورت معرفی نمایند و مرتکب غیبت نشوند لکن خارج از مدت 6 ماهه در دانشگاه ها پذیرفته شوند مشروط به اینکه دانشجوی انصرافی نباشند از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند شد.
سردار کمالی در پایان متذکر گردید: کسانی که قبلا به خدمت اعزام شده و در حال خدمت هستند نیز شامل این مصوبه بوده و از خدمت ترخیص خواهند شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها