دختر 6 ساله ، قربانی امیال پلید مرد صاحبخانه

بازپرس جنایی تهران تحقیق از مردی که دختر بچه 6 ساله ای را مورد آزار و اذیت قرار داده است ، آغاز کرد.
کد خبر: ۱۴۴۹۹۸

چندی پیش زنی با مراجعه به شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی با ارائه شکایتی عنوان کرد: از اتباع کشور افغانستان است و به همراه همسر و 2 فرزند خردسالش خانه ای را در منطقه غرب تهران از یک مرد افغان اجاره کرده و متوجه شده مرد صاحبخانه دختر بچه 6 ساله او را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

دستور دستگیری

به دنبال این شکایت ، بازپرس حسین اصغرزاده دستور دستگیری مرد صاحبخانه را صادر کرد و با ارجاع این پرونده به پلیس آگاهی ، ماموران این متهم 48 ساله را دستگیر کردند.
با تحقیق از مرد متهم ، وی عنوان کرد، اظهارات مادر این دختر را قبول ندارد.
به دنبال این اظهارات به دستور بازپرس جنایی ، دختر 6 ساله به پزشکی قانونی منتقل و مشخص شد قربانی امیال پلید مرد صاحبخانه شده است. با بازداشت متهم ، پرونده وی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال و پس از بررسی و تحقیق ، بار دیگر به دادسرای جنایی ارسال شد.
گزارش حاکی است ، روز گذشته این متهم بار دیگر مقابل بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی قرار گرفت. در این جلسه مادر دختر 6 ساله عنوان کرد: مرد صاحبخانه به بهانه خرید تنقلات ، فرزندم را فریب و او را مورد آزار و اذیت قرار داده است.
در پی این اظهارات ، متهم بار دیگر عنوان کرد، وی نقشی در تعرض به دختر 6 ساله نداشته و او صرفا به این دختر همانند نوه های خود علاقه مند بوده است. با ثبت این اظهارات ، بازپرس حین اصغرزاده با صدور قرار قانونی ، پرونده را به پلیس آگاهی ارجاع کرد تا در این زمینه تحقیقات لازم انجام شود.

کودک آزاری و خلا قانونی

لیلا کامرانی ، روان شناس در ارتباط با پرونده و کودک آزاری می گوید: معضل کودک آزاری ، مدتی اذهان مردم را به خود مشغول کرده است و اولین مساله ای که در این میان اهمیت بیشتری دارد، نبود قانون محکم برای دفاع از حقوق کودکان است و این نقصان قطعا پیامدهای بسیار بدی به دنبال دارد. وی اضافه می کند: این مساله وقتی با مسائل دیگر اجتماعی در هم آمیخته می شود، کلافی به دست می آید که بازکردنش کار هر کس نیست.
این که یک مهاجر براحتی در کشور ما تردد کند بدون این که اقامتش قانونی باشد، بتواند بدون کوچکترین نظارتی هر کاری انجام دهد، نتیجه اش جز فاجعه چیز دیگری نخواهد بود. متاسفانه عادت کرده ایم همیشه اتفاقی رخ دهد و آن گاه به دنبال راه چاره باشیم.
آیا نمی توانیم از ابتدا با وضع قوانین و مقررات ریشه را محکم کنیم تا شاهد چنین فجایعی نباشیم؛
وقتی فردی دارای اختلال رفتاری باشد، کافی است در محیط مناسب قرار گیرد تا به اهدف شوم خود دست یابد. اگرچه در حال حاضر پس از گزارش های مربوط به کودک آزاری قوانینی به تصویب رسیده است ، اما این قانون نیازمند فاکتورهای لازم برای اجرا بوده و قطعا نتیجه برخوردهای قضایی ، یک گام مهم برای حمایت از حقوق کودکان است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها