500 میلیون دلار اعتبار بانک جهانی به ایران اختصاص یافت

فارس: مدیر کل ستاد حوادث غیرمترقبه وزارت کشور از اختصاص 500 میلیون دلار اعتبار بانک جهانی برای پیشگیری و مقابله با حوادث کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۹۶۱

حسین باقری امروز در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه استان مازندران افزود: ستاد حوادث غیرمترقبه کشور قبل از تشکیل سازمان مدیریت بحران از نظر ساختاری غیرمناسب بود که تامین منابع مالی را نیز با مشکل مواجه میکرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون، بودجهای را برای پیشگیری در اختیار نداشتیم، اظهار داشت: برای اولین بار در سال جاری 20 درصد اعتبارات ستاد برای پیشگیری هزینه میشود.
باقری با یادآوری این نکته که آمار حوادث در کشور سیر صعودی دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته تا پایان مردادماه، 56 مورد سیل در کشور رخ داده که این مقدار در سال جاری 3 برابر شده است.
مدیر کل ستاد حوادث غیرمترقبه وزارت کشور بیان کرد: حادثه طوفان نیز در سال گذشته 17 مورد بوده که امسال با افزایش 10 موردی به 27 حادثه افزایش یافته است.
وی از آمادگی دستگاههای اجرایی کشور برای مقابله با بحران و حوادث خبر داد و گفت: علیرغم افزایش حوادث غیرمترقبه در سال جاری تلفات انسانی سال گذشته که 430 نفر بود، امسال به 370 نفر کاهش پیدا کرده است.
استاندار مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در طول 10 سال گذشته 980 حادثه در استان رخ داده است، گفت: میزان خسارت در این مدت به غیر از تلفات انسانی که 160 نفر بوده است، 550 میلیارد تومان برآورد شده است. ابوطالب شفقت افزود: مازندران در طول یک سال گذشته، شاهد 51 حادثه بوده که 24 میلیارد تومان خسارت را به دنبال داشته است.
وی استان مازندران را حادثهخیزترین استان کشور خواند و خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول سالهای گذشته به جبران خسارت و امور پیشگیری توجهی نشده است.
استاندار مازندران به خسارتهای کشاورزی ناشی از بدی آب و هوا و خشکسالی در طول یک سال گذشته پرداخت و افزود: دولت این خسارتها را باید جبران کند.
شفقت در پایان با انتقاد از عدم توجه مسئولان به راههای ارتباطی مازندران اظهار داشت: علیرغم بیان آمار تکان دهنده از حوادث جادهای در محورهای مواصلاتی استان به راههای استان توجه کافی نمیشود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها