وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه دومین رویداد ملی ستاپ در خصوص رویدادهایی از این دست که به فناوری و کارآفرینی در بخش آموزش و تربیت میپردازد گفت: اگر در گذشته بمانیم حتماً محکوم به شکست هستیم. کودکان دنیای متفاوتی را تجربه میکنند و ابزار متفاوتی هم برای آموزش دارند.
وی با بیان اینکه امروز خلائی بین معلمان و دانشآموزان وجود دارد و آن خلأ ادراکی است؛ گفت: عموم معلمان ما به شکل سنتی آموزش دیدند و معلم که سنتی آموزش دیده است نمیتواند به شیوه مدرن آموزش دهد. عموم معلمان ما به شکل کنترلی آموزش دیدند و کنترلگر بار آمدند در حالی که در کلاس درس دیگر نباید کودک را کنترل کرد.
صحرایی با تاکید بر اینکه معلم نباید صرفاً آموزش دهنده علم باشد؛ گفت: وظیفه دیگر معلم این است که پرورش دهنده استعدادها و خلاقیت کودک و نوجوان باشد.
وی با بیان اینکه عمده مسائل آموزشی ما در سطوح پایین علم و آموزش هستند؛ گفت: گاهی دانش بیشتری به کودکان میدهیم که باز هم در سطح پایین علم است. اما فناوریهایی که به کاربرد دانش کمک میکنند و تلاش میکنند دانش به زندگی روزمره دانش آموزان راه پیدا کند مورد نیاز ماست.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر آموزش و پرورش به اولویت اول کشور بدل شود میتوانیم گرههای آینده این کشور را حل کنیم. مسئله ما این است که در سطوح بالا به آموزش و پرورش توجه شود.
صحرایی گفت: بسیاری از آموزشها را باید به کودکان قبل از سن هفت سالگی ارائه کنیم. زمینه چنین تحولی در دولت رئیسی وجود دارد؛ ما باید آموزش را از ۴ سالگی شروع کنیم و دیپلم را در ۱۵ سالگی بدهیم و فرد در ۱۸ سالگی لیسانس بگیرد.
وی به ۷ دانشی که معلم به آن اشاره نیاز دارد اشاره کرد و گفت: ترکیب این دانشها مورد نیاز ماست. ان شاءالله در اولین نشست مدیران سراسر کشور این امکان را ایجاد میکنیم که همه برگزیدگان "رویداد ملی ستاپ" فرصت ارائه محصولات خود را در آموزش و پرورش پیدا کنند.
گفتنی است در ابتدای این رویداد، سید حسام نوربخش، دبیر رویداد ملی ستاپ، با اشاره به اتمام دوره دوم رویداد ملی ستاپ گفت، پس از یک پروسه ۶ ماهه از زمان فراخوان، ثبت طرح تا ارزیابی و توانمندسازی و جذب سرمایه ۹ میلیارد تومانی توسط تیمهای نوآور و فناور حوزه تعلیم و تربیت گفت:هدف اصلی این رویداد را ایجاد سکوی همرسان بین چالشهای حوزه تعلیم و تربیت با شبکه نوآور و پشتبان دانست و گفت: توانستیم اتفاقات مثبتی را رقم بزنیم اما هنوز جای کار است.
وی ابراز امیدواری کرد با کمک مجموعههای حامی این رویداد از جمله وزارت آموزش و پرورش، معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان بسیج مستضعفین و .. بتوانیم این اهم را رقم بزنیم و سال به سال این تیمهای نوآور موفقتر در زیست بوم تعلیم و تربیت دیده شوند.
براین اساس جوایز رویداد ملی ستاپ در بخش رویداد سرمایه گذاری به نرجس نیلفروشان از تیم اسکیدمی، محمدرضا معلم زاده، تیم بازیتو، احسان فخرایی، تیم ایونتو، محمد نوری تیم بوکلیتو و الهه نخعی تیم نابغه ساز اعطا شد
همچنین جوایز این رویداد در سکوی پرتاب طلوع به بنیامین ساریخانی از تیم ریو پلیتکنیک، حسین عباسی تیم فندق، فاطمه کاکا، تیم گیم مت و ندا عبادیان، تیم ویراتویز رسید.
در بخش بذرمایه ستاپ نیز زهرا شاهانی از تیم بازک، سیدرضا معصومی نژاد، تیم زیر و رو، سیدمهرام طباطبایی، تیم هوش تک، سیدرضا محتسبی، تیم هنر و ماز و محمد نیرو، تیم آموزش پژوهی، جایزه دریافت کردند.
همچنین جایزه معلم کارآفرین نیز به علی کرمی معلم فیزیک از تیم بیازما (آزمایشگاه مجازی یادگیری باطعم سرگرمی) اعطا شد.
گفتنی است اولین جایزه تاب آوری در حوزه آموزشی_تربیتی با عنوان جایزه حازم به تاب آورترین کارآفرین زیست بوم تعلیم و تربیت، حازم فریپور اعطا شد. این جایزه از امسال به جوایز ویژه "رویداد ملی ستاپ" اضافه گردید .
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»:
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم: