نگاهی به برنامه‌های طنز رادیو

صدای شادی از دریچه امواج

گفت وگو با عوامل برنامه پرطرفدار رادیو جوان

به کافه رادیو خوش آمدید

«کافه رادیو» برنامه فرهنگی - هنری رادیو جوان است که سال‌های قبل با صدای ماندگار مرحوم «مهران دوستی» از این شبکه رادیویی پخش می‌شد، اما پس از درگذشت وی، پخش این برنامه قطع شد‌ حالا چند سالی می‌شود که گروه برنامه‌ساز ‌کافه رادیو‌ تصمیم گرفتند تا بار دیگر این برنامه پرمخاطب را با همان فضای دلنشین و میزهای مختلف، تقدیم مخاطبان کنند تا نام و خاطره مهران دوستی تا همیشه در یادها زنده بماند. با عوامل این برنامه گفت وگوی کوتاهی شده که در ذیل می‌خوانید:
کد خبر: ۱۴۴۷۴۴۹
نویسنده مریم کریمی - روزنامه‌نگار
به کافه رادیو خوش آمدید
 
سیروس رجبی، تهیه‌کننده ‌کافه رادیو‌ از رادیو جوان
حدود ۲۰ سال برنامه‌سازی می‌کنم، در این مدت هم برنامه‌های مختلف نه فقط مرتبط با حوزه سینما بلکه در حوزه‌های متفاوت کار کرده‌ام. تهیه‌کنندگی برنامه کافه رادیو را به مدت ۷ تا ۸ سال‌ بر عهده دارم. این برنامه به مدت بیش از۱۶سال با اجرای مرحوم مهران دوستی اجرا می‌شد؛ پس از فوت مرحوم دوستی برنامه کافه رادیو قطع شد و در این سه سال اخیر با اجرای علیرضا کنگرلو در حال پخش است. ما در این برنامه هر آنچه را که مدنظر مخاطب از فرهنگ و هنر در میزهای مختلف ارائه می‌کنیم؛ میز سینما، میز تئاتر، میز موسیقی و... هر روز چند میز مختلف داریم که حداقل بخشی از نظر مخاطب را بتوانیم جلب کنیم. این برنامه از ساعت ۱۵ تا ۱۶ روی موج رادیو جوان می‌رود؛ یعنی زمانی که عده‌ای از سرکار باز‌می‌گردند یا این که در حال استراحت هستند و بیشتر رادیو گوش می‌کنند. ما با توجه به بازخوردهایی که دریافت می‌کنیم، از برنامه کافه رادیو خیلی استقبال می‌شود. این بازخوردها نشان می‌دهد که رادیو، نقش مهمی در زندگی مردم دارد ومسیر را به تعدادی ازدوستان نشان می‌دهد. در کافه رادیو تلاش‌مان این است که بیشترطبق نظر مخاطبان پیش رویم. مثلا میزموسیقی مابه پخش موسیقی وگفت وگو باخوانندگان و آهنگسازان اختصاص یافته است یا در میز خبر، به مرور خبرهای روز می‌پردازیم و در میز مهمان گفت وگو با هنرمندان و مهمان برنامه و... طراحی شده است. 

مینو خانی، مدرس دانشگاه و کارشناس بخش سینمایی ‌کافه رادیو
ازسال۷۵که وارد مطبوعات شدم کارم را با مطبوعات سینمایی شروع کردم و در کنار تمام کارهای دیگر، سینما، یکی از دغدغه‌ها‌ و علاقه‌های من بود.زمانی که درمطبوعات سینمایی هستم به طور طبیعی نسبت به اتفاقاتی که درحوزه سینما رخ می‌دهد، دغدغه‌مند هستیم. من چند سالی است که درحوزه نقد سینما فعالیت می‌کنم. به شخصه معتقدم که ما به عنوان بازوهای فرهنگی وظیفه خودمان می‌دانیم که در هر جایگاهی که هستیم، وجهه حمایتی داشته باشیم؛ حتی اگر احیانا یک فیلمی را نقد می‌کنیم، منطقی و سازنده باشد. البته به تضارب آرا هم اعتقاد دارم؛ به این شکل گفت وگویی صورت می‌گیرد که مسیر سازندگی طی می‌شود. اگر متکلم وحده باشیم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. نگاه‌ها و عقاید باید در کنار همدیگر قرار بگیرند تا در نهایت سیاستگران کلان فرهنگی کشور در میان این نگاه‌های مختلف، یک مسیر تازه و رو به رشدی برای سینماگران و علاقه‌مندان رقم بزنند. 

علیرضا کنگرلو، گوینده ‌کافه رادیو‌ از رادیو جوان
حدود ۲۹سال‌ گویندگی می‌کنم.من قبل از این که وارد دنیای رادیو شوم و به عنوان گوینده کارم را شروع کنم، دو سال اول حضورم در رادیو در نمایش‌های رادیویی بودم و به عنوان بازیگر، کار خود‌ را آغازکردم و بعد ازدو سال وارد کار گویندگی شدم و در حال حاضر هم نویسندگی و گویندگی انجام می‌دهم. با توجه به این که ماموریت برنامه کافه رادیو، یک برنامه فرهنگی - هنری است، در مورد تمام جنبه‌های هنری سعی می‌کنم که برای خودم دغدغه ایجاد کنم و مطالعات و اطلاعاتی داشته باشم که بتوانم در تمام جنبه‌ها در برنامه صحبت کنم. ما در برنامه بیشتر به سراغ جوانان می‌رویم و با آنها گفت و گو می‌کنیم؛ جوانانی که به تازگی کار فرهنگی و هنری خودشان را آغاز کرده‌اند و برای اولین‌بار که آثارشان را عرضه کرده‌اند. برنامه کافه رادیو را شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۶ از رادیو جوان روی موج اف.ام ردیف ۸۸ مگاهرتز بشنوید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها