احمدی نژاد: دولت نهم در راه گسترش نماز حقیقی پیشگام خواهد بود

فارس: رئیس جمهور با اشاره به تصمیم انقلابی و ایمانی دولت تاکید کرد: این دولت در راه گسترش نماز واقعی پیشگام خواهد بود.
کد خبر: ۱۴۴۷۲۴

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور صبح امروز در افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سراسری نماز در اراک، نماز را ستون اصلی اندیشه و نظام اجتماعی اسلام و مسیر حقیقی کمال انسانی عنوان کرد و گفت: اصل معرفت الهی با نماز به دست میآید.
وی نماز را هم تزکیه و هم تعلیم عنوان کرد و با بیان اینکه هر یک از مخلوقات و آیات الهی هر چقدر بزرگ باشند باز هم فقط جلوهای از عظمت خداوند هستند ادامه داد: نماز اقرار به وحدانیت خداوند، اقرار به مالکیت حقیقی خدا و اقرار به به فریاد بلندی است که در همه هستی تجلی مییابد.
احمدینژاد تصریح کرد: نماز برائت از کسانی است که مورد خشم خداوند هستند و بی بیراهه میروند.
وی متصل کردن یک فرد به کاروان نمازگزاران را بالاترین خدمت به او دانست و با بیان اینکه گسترش مفاهیم و ارزشهای نهفته در نماز از برترین ارزشهاست ، یکی از کانونهای تحقق این ماموریت الهی را خانواده عنوان کرد و گفت: ارکان خانواده بر عشق، محبت و دوستی مستقر شده و مسئولیت پدران و مادران در این کانون برای تحقق برپایه نماز سنگین است.
وی ادامه داد: خانواده نمازگزار یک خانواده منسجم ، هدفمند ، بانشاط ، پاک ، یاری کننده در نیکیها و مسئولیتپذیر است و فرزندان آن پاک و مومن هستند ، مادری که شیر خود را با عشق به حسین، راه حسین و عشق به مهدی در کام دلبند خود میچکاند او را در جاده مستقیم نور قرار داده که به جوار خدای بزرگ منتهی میشود.
رئیس جمهور افزود: به برکت خون شهدا انفاس قدسی و یاری حضرت ولی عصر (عج) در ایران نظامی اسلامی برپا شد و همه ما وظیفه داریم در برپایی نماز حقیقی در این نظام تلاش کنیم و در این راه کوتاهی پذیرفته نیست.
وی همه تبعیضها ، فقرها ، دشمنیها و مشکلات بشر را به خاطر دوری از خدا دانست و با بیان اینکه اگر اقامه نماز واقعی باشد بدون تردید تبعیض و ظلم برچیده میشود ، تصریح کرد: نمازگزار واقعی ظلم نمیکند و در چنین جامعهای همه به حقوق هم احترام میگذارند و روابط بر اساس لطف و محبت است.
احمدی نژاد اظهار داشت: با نماز روحیه خدمتگزاری و مهرورزی اوج میگیرد و همه در غم و شادی هم شریک هستند و مومنان حقیقی نیز خدمتگزاری سازنده را نشانه قبولی نماز میدانند.
رئیس جمهور با تقدیر از محسن قرائتی شخصیت قرآنی و تلاشگر در راه نماز از تصمیم انقلابی و ایمانی دولت برای گسترش این فریضه الهی خبر داد و تاکید کرد: ملت ایران اهل نماز و عبادت است و دولت هم در این راه پیشگام خواهد بود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که پرچم توحید در جهان به احتزاز در آید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها