محمدحسین سعادتی تهیه‌کننده رئالیتی‌شوی «کتاب قانون» گفت: این مجموعه یک ویژه برنامه سیاسی است که به مناسبت انتخابات مجلس شورای اسلامی تهیه و تولید شده است. باید برنامه‌ای که جذاب ساخته می‌شد تا مردم هم آن را ببینند که در حوزه برنامه‌سازی سیاسی کار سختی است. به همین دلیل با توجه به ویژگی‌های فرم‌های برنامه‌سازی، یک رئالیتی‌شو ساختیم به شکلی که افراد واقعی در محیط نمایشی قرار بگیرند که فیلمنامه آن حول لایحه‌ها و طرح‌های مجلس شورای اسلامی با زبانی طنز نوشته شده است.
کد خبر: ۱۴۴۶۵۴۸

وی ادامه داد: هدف ما از ساخت «کتاب قانون» این بود که نشان دهیم یک نماینده مجلس چگونه می‌تواند به جامعه و مردمی که به او رای داده‌اند خدمت کند یا اینکه فقط برای خودش کار کند، نماینده مجلس چه کار‌هایی انجام می‌دهد و مجلس چه اهمیتی دارد. 
سعادتی با اشاره به چالش‌های ساخت برنامه‌های سیاسی بیان کرد: درباره ساخت «کتاب قانون» نیز یک سری ملاحظات و نکات وجود داشت؛ حساسیت‌هایی بود و درباره خروجی نهایی نگرانی‌هایی وجود داشت. در مجلس شورای اسلامی با نگاهی باز بسیار کمک کردند تا این مجموعه بدون جهت‌گیری خاص ساخته شود. در بخش‌های بسیاری ما مجلس را نقد کرده ایم، اما خرده نگرفتند که نکته مثبتی بود.

این تهیه‌کننده درباره تاثیرگذاری فرم رئالیتی‌ شو اظهار کرد: حوزه سیاسی مخاطب خودش را دارد، اما سعی کردیم در قالب و محتوا طوری پیش برویم که گستره مخاطب وسیع‌تری داشته باشیم. برای اولین بار است که یک کار سیاسی در قالب رئالیتی‌شو ساخته شده است که باید دید نتیجه نهایی آن چه می‌شود و آیا مخاطب ارتباط برقرار می‌کند؟
وی افزود: رئالیتی‌شو، متن دارد که نویسنده‌ای آن را نوشته است. در این قالب اتفاقاتی واقعی داخل یک سری اتفاقات نمایشی می‌افتد که در نوع خود جذاب است. وقتی در حوزه سیاسی توانسته با مخاطب ارتباط برقرار کند، در حوزه سرگرمی هم می‌تواند موفق باشد.

رئالیتی‌شوی «کتاب قانون» به کارگردانی سعید ابوطالب و تهیه‌کنندگی محمدحسین سعادتی، روز‌های فرد ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه یک می‌رود و ساعت ۲۳ بازپخش می‌شود.

دیگر عوامل این مجموعه عبارتند از: مجری طرح: حسین نیرومند، بازیگردان: سینا رازانی، مدیر تولید: حسین شمسایی، مدیر تصویربرداری: شهرام رحیمی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها