کشتی آزاد بدون تهرانی ها کامل شد

در فاصله 2 هفته تا رقابت های چهلمین دوره کشتی آزاد قهرمانی جهان ، سرانجام ترکیب کامل تیم ملی کشتی با انجام 2 مسابقه انتخابی درون اردویی مشخص و کامل شد.
کد خبر: ۱۴۴۵۵۸

کمیته فنی کشتی آزاد برای رفع ابهامات موجود برای شناسایی ملی پوشان 3 وزن 55 ، 66 و 96 کیلو از 6 مدعی این اوزان دعوت کرد تا توانایی و انگیزه های خود را در مصاف با حریف مستقیم خود به نمایش بگذارند؛ در حالی که از مردان کارکشته و باتجربه کمیته فنی بیش از این انتظار می رفت که پس از برگزاری مسابقه های دنباله دار انتخابی تیم ملی ، با همفکری و تعامل اعضا به جمع بندی و رای قطعی برسند؛ مسابقاتی که از بابل آغاز شد، سپس کرمانشاه میزبان مرحله دوم آن بود و سرانجام بندرانزلی به عنوان برگزارکننده مرحله نهایی آن ، شاهد رویارویی سرمایه های موجود کشتی آزاد بود.
اما متاسفانه به دلیل نبود تفاهم و همفکری و بویژه جسارت و قاطعیت که لازمه تصمیم گیری در لحظات سرنوشت ساز است ، کار انتخاب ملی پوشان کشتی آزاد و 3 وزن مذکور به درازا کشیده شد.
سرانجام کمیته فنی برای رهایی از فشارهای جانبی و اتلاف فرصتهای مناسبی که بدون نتیجه پشت سر گذاشته شد، تنها راه را برای معرفی ملی پوشان 3 وزن باقیمانده ، تکرار مسابقه های قبلی دانست.
به هر صورت کمیته فنی برای آن که متهم به برگزاری مسابقه در فاصله اندک تا مسابقه های جهانی و کم کردن وزن و تحلیل قوای جسمانی ملی پوشان نشود، مسابقات را در شرایطی مغایر با مقررات فیلا برگزار کرد. به این ترتیب که 2 مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی در 55 کیلو یعنی یاسر خالپور و تقی داداشی با 5 کیلو ارفاق و با وزن 60 کیلو رودرروی هم قرار گرفتند که به هیچ وجه نمی تواند ملاک صحیح و درستی برای ملی پوشی باشد که باید با حریفان جهانی در 3 وزن کشتی بگیرد. در وقت اول فقط یک فن از سوی تقی داداشی اجرا شد. وی با فن بغل پا، حریف را به پلی مشکوک برد که داوران برای او 2 امتیاز ثبت کردند.
در وقت دوم ، داداشی به لطف پیروزی در وقت اول با انگیزه بیشتری با قهرمان مسابقه های انتخابی در بندر انزلی کشتی گرفت و با زیرگیری از خم حریف و تبدیل آن به درختکن ، به پیروزی و پیراهن تیم ملی دست یافت.
مبارزه سرنوشت ساز 66 کیلو به دلیل کنار کشیدن حمید محمدنژاد برگزار نشد و حسن طهماسبی ، جانشین مسعود مصطفی جوکار ملی پوش اعزامی به جهانی 2006 کوانگ جو شد. حمید محمدنژاد که در انتخابی مرحله نهایی در انزلی به مقام قهرمانی رسیده بود، به دلیل نمایش ضعیف در جام زیلکوفسکی لهستان به مسابقه مجدد با طهماسبی دعوت شده بود، اما وی به دلیل آسیب دیدگی ، از انجام این مسابقه خودداری کرد.
در 96 کیلو، داستان مبارزات تکراری سعید ابراهیمی و امیر گنجی یک بار دیگر مرور شد. در وقت اول ، 2 کشتی گیر همچون گذشته کم تحرک و بدون افت و خیز 2 دقیقه را به پایان بردند. ابراهیمی به رغم آن که در سکه توست برنده شد، اما در خم گیری حریف ، ضعیف و کند عمل کرد و واکنش خوب گنجی امتیاز برد را برای او ثبت کرد. در وقت دوم و تا یک دقیقه و 23 ثانیه کشتی بدون کمترین افت و خیزی پیش می رفت ؛ اما زیر یک خم ابراهیمی که از مچ پای گنجی گرفت ، پیروزی در این وقت را نصیب کشتی گیر همدانی کرد.
در وقت سوم شاهد مبارزه پرتحرک تری از 2 کشتی گیر بودیم. یورش بی امان و اشتباه آمیز گنجی با واکنش ابراهیمی مواجه شد و وی با کنده گردون و متعاقب آن ، فن بارانداز 4 امتیاز کسب کرد و در نهایت با 2 باری که در خاک حریف قرار گرفت ، مسابقه را با حساب 4 بر 2 به سود خود تمام کرد تا غائله انتخابات تیم ملی کشتی پس از ماهها فروکش و به پایان برسد.
به این ترتیب ، ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در شرایطی مشخص شد که هیچ کدام از کشتی گیران تهرانی در جمع مسافران باکو حضور ندارند.
55 کیلو: تقی داداشی از مازندران ، 60 کیلو: مراد محمدی از مازندران ، 66 کیلو: حسن طهماسبی از گلستان ، 74 کیلو: اصغر بذری از مازندران ، 84 کیلو: رضا یزدانی از مازندران ، 96 کیلو: سعید ابراهیمی از همدان و 120 کیلو: فردین معصومی از گیلان.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها