مشکل معافیت مشمولان فارغ التحصیل حل می شود

ایسنا: مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: مشکل معافیت تحصیلی مشمولان فوق دیپلم و بالاتر که در مقاطع تحصیلی بالاتر آزمون سراسری سال 86 پذیرفته شده اند،
کد خبر: ۱۴۴۵۴۸
اما امکان ثبت نام در دانشگاه ها را به دلیل عدم دریافت برگه معافیت تحصیلی نیافته اند، بزودی حل می شود.
بر اساس ماده 15 آیین نامه اجرایی بخش معافیت تحصیلی قانون وظیفه عمومی ، این دسته از مشمولان که هم اکنون در حال گذراندن خدمت سربازی هستند، حداکثر 6 ماه بعد از فارغ التحصیلی فرصت داشته اند که در مقاطع تحصیلی بالاتر آزمون دهند.
این محدودیت 6 ماهه سال گذشته بر مبنای تسهیلاتی که ستاد کل نیروهای مسلح در نظر گرفت ، حذف شد؛ اما امسال مجدد اعمال شده و مشمولان باید طی همین مهلت (6 ماه) در آزمون شرکت کنند و مشمول معافیت تحصیلی شوند.
این در حالی است که بنابه گفته مشمولانی که نیمه اول سال تحصیلی فارغ التحصیل شده باشند، این افراد امکان شرکت در آزمون مقطع بالاتر را به دلیل برگزاری آزمون در اسفندماه هر سال (که بیش از 6 ماه زمان طی شده است) ندارند و در نتیجه از چنین تسهیلاتی محروم می شوند.
بر همین اساس تعدادی از همین سربازان وظیفه فارغ التحصیل مقطع کارشناسی که طی آزمون سال 86 در مقاطع تحصیلی بالاتر پذیرفته شده اند، تاکنون موفق به دریافت برگه ترخیص از یگان مربوط و در نتیجه ثبت نام در دانشگاه ها نشده اند.
به گفته سردار کمالی ، مشکل معافیت تحصیلی این دسته از مشمولان بزودی حل می شود و دانشگاه ها می توانند این پذیرفته شدگان را ثبت نام کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها