توزیع داروی خوراکی تالاسمی از امروز

ایسنا: مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این که توزیع داروی خوراکی تالاسمی ( اسورال ) از امروز آغاز میشود ، گفت: توزیع این دارو توسط 11 مرکز در کشور صورت میگیرد.
کد خبر: ۱۴۴۴۴۳

دکتر فاضلی افزود: مراکز توزیع در تهران شامل 3 مرکز به نامهای درمانگاه ظفر، بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان بهرامی است.
وی همچنین به توزیع داروی خوراکی تالاسمی 8 مرکز در استانهای مختلف کشور اشاره کرد و گفت: این مراکز در استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، مازندران، اصفهان، گیلان ، زنجان و مرکزی قرار گرفتهاند و به زودی دارو در اختیار مراکز استانهای دیگر نیز قرار میگیرد.
مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت اظهار کرد: میزان اولیه داروی توزیع شده به میزان مصرف 3 هزار بیمار در نظر گرفته شده و با توجه به عوارض احتمالی دارو در ابتدا به مصرف بیماران جوانتر میرسد.
فاضلی یادآور شد: بیماران تالاسمی برای استفاده از اسورال باید دارای برخی شرایط که عمده ترین آنها نداشتن مشکلات کلیوی است باشند. از این رو، این افراد قبل از مصرف داروی خوراکی تالاسمی آزمایشاتی را انجام میدهند.
وی، در مورد قیمت داروی خوراکی بیماران تالاسمی گفت: 90 درصد هزینه این دارو از طریق یارانه تامین شده که بیماران هزینه تنها 10 درصد آن را میپردازند.
فاضلی افزود: اسورال در 3 نوع 125 میلی گرمی، 25 میلی گرمی و 500 میلی گرمی تولید شده و این 3 نوع قیمتهای متفاوتی دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها