ایران و کره شمالی با همکاری یکدیگر می توانند از حقوق ملت ها و دولت ها دفاع کنند

ایسنا: دکتر محمود احمدی نژاد گفت: ایران و کره شمالی با همکاری یکدیگر در مجامع جهانی مانند سازمان ملل و جنبش عدم تعهد میتوانند از حقوق ملتها و دولتهای مستقل دفاع کنند.
کد خبر: ۱۴۴۳۴۷

دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور کشورمان در حاشیه اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در تهران در دیدار با وزیر امور خارجه کره شمالی ازر گسترش روابط دو کشور استقبال کرد.
وزیر امور خارجه کره شمالی نیز در این دیدار با قدردانی از مهمانوازی ملت ایران سلام گرم رییس جمهور و رییس مجلس کشورش را به دکتر احمدی نژاد رساند و اظهارداشت: ما از مواضع جمهوری اسلامی در دستیابی به انرژی صلح آمیز هستهای حمایت میکنیم.
وی به نقش در صلح و ثبات منطقه خاورمیانه و خلیج فارس تاکید کرد و خواستار گسترش بیش از پیش روابط ایران و کره شمالی شد.

ایران دستاوردهای خود را
متعلق به همه ملتهای اسلامی میداند

رییس جمهور اسلامی ایران با اشاره به ظرفیتها و استعدادهای ملت مسلمان تصریح کرد: کشورهای اسلامی از جمله ایران و الجزایر میتوانند به عنوان مکمل و همیار، نیازهای خود را کامل کنند.
دکتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز در حاشیهی اجلاس حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد در دیدار وزیر امور خارجهی الجزایر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای خود را متعلق به همهی ملتهای اسلامی میداند تصریح کرد: ایران آمادهی انتقال و تبادل تجربیات خود به همهی کشورهای اسلامی و به ویژه الجزایر است.
احمدی نژاد با اشاره به روابط عاطفی و معنوی دو ملت برادر ایران و الجزایر خاطر نشان کرد: تهران و الجزیره میتوانند با افزایش مناسبات و همکاریها در جهت منافع مردم منطقه و ملتهای دو کشور گام بردارند.
وزیر امور خارجهی الجزایر نیز در این دیدار با تمجید از سخنرانی دکتر احمدی نژاد در زمینهی حقوق بشر اظهار داشت: الجزایر در تلاش برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در عرصههای مختلف است.
وزیر امور خارجهی الجزایر امکانات و قابلیتهای فراوان دو کشور را عاملی برای اراده و خواست الجزیره برای همکاریهای گسترده تر با تهران دانست و بر لزوم گسترش این همکاریها تاکید کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها