در گفتگو با رییس پانزدهمین کنگره دندانپزشکی عمومی مطرح شد

هزینه‌های دندان شکن دندانپزشکی | دندان بی‌توجهی بیمه‌ها را باید کشید

رییس پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران با انتقاد از حمایت نکردن بیمه‌ها از هزینه‌های دندانپزشکی، گفت: کشیدن دندان به دلیل نداشتن هزینه درمان دردناک است. 
رییس پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران با انتقاد از حمایت نکردن بیمه‌ها از هزینه‌های دندانپزشکی، گفت: کشیدن دندان به دلیل نداشتن هزینه درمان دردناک است. 
کد خبر: ۱۴۴۱۵۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، مارال قربانزاده درباره مهم‌ترین چالش حرفه دندانپزشکی در کشور افزود: قطعا هزینه‌های سنگین و سرسام‌آور درمان‌های دندانپزشکی، مهم‌ترین دغدغه همکاران دندانپزشک است.

وی با انتقاد از اینکه خدمات درمان دندانپزشکی را جزو خدمات لوکس تلقی می‌کنند، عنوان کرد: همه خدمات دندانپزشکی، فقط زیبایی نیست که برای آن ردیف بودجه بیمه‌ای دیده نمی‌شود.

قربانزاده ادامه داد: از شورای عالی انتظار داریم برای سلامت مردم، ردیف بودجه دندانپزشکی را در نظر بگیرد. زیرا، برای ما دردناک است که مردم به دلیل نداشتن هزینه درمان دندانپزشکی، درخواست می‌کنند دندان آن‌ها کشیده شود.

وی افزود: امیدواریم هزینه‌های خدمات دندانپزشکی مورد حمایت بیمه‌ها قرار بگیرد، تا روزی فرا برسد که دهان مردم عاری از دندان‌های خراب باشد و بعد از آن بتوانیم به سمت برنامه پیشگیری حرکت کنیم.

اروند مالک، دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران نیز به حضور ۲۲۷ سخنران در این کنگره اشاره کرد و گفت: ۲۸ کارگاه برای همکاران تدارک دیده شده که سه استاد خارجی نیز در این کارگاه‌ها حضور دارند.

وی افزود: انتقال معلومات روز دندانپزشکی دنیا و نحوه استفاده از تجهیزات جدید دندانپزشکی، در این کارگاه‌ها به همکاران آموزش داده می‌شود.

مالک با اشاره به اینکه رشته دندانپزشکی در ایران به روز است و همکاران ما از توانایی و قابلیت‌های بالایی برخوردارند، گفت: متأسفانه خودتحریمی‌ها باعث شده تا مطب‌های دندانپزشکی در کشور دچار اختلال شوند.

وی توضیح داد: بانک مرکزی در انتقال ارز برای واردات مواد مصرفی دندانپزشکی، مانع ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، وقتی کالا وارد گمرک می‌شود، برای ترخیص با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

به گفته مالک چنین مسائلی به کیفیت کار دندانپزشکی آسیب می‌زند.

وی افزود: دغدغه دندانپزشک، نباید خرید مواد مصرفی و تجهیزات مورد نیاز برای خدمت به بیمار باشد؛ زیرا، با کوچک‌ترین تغییر در نرخ ارز، شرکت‌ها از فروش کالا خودداری می‌کنند و همین موضوع، کار دندانپزشکان را سخت می‌کند.

دبیر علمی کنگره ادامه داد: در شرایط کنونی، مطب‌های دندانپزشکی که از مواد مصرفی با کیفیت بالا استفاده می‌کنند؛ حجم کاری خود را کاهش داده اند که بتوانند زمان بیشتری کار کنند. بعضی از مطب‌های دندانپزشکی هم مجبور می‌شوند تعطیل کنند.

کرونا به آمار پوسیدگی دندان دامن زد 

هزینه‌های دندان شکن دندانپزشکی | دندان بی‌توجهی بیمه‌ها را باید کشید

رییس انجمن دندان پزشکان عمومی ایران نیز در این مراسم با این بیان که متاسفانه کرونا آمار پوسیدگی دندان در ایران بالا برده است گفت: تعداد زیادی از ایرانیان خارج از کشور برای درمان دندان‌هایشان به ایران می‌آیند، چراکه ایران در زمینه کیفیت درمان، موفق است.
 
باقری شهنی‌زاده افزود: به علت به وجود آمدن یکی از بحران‌های جهانی که سلامت انسان را به خطر انداخت و کرونا بود دندان پزشکی مورد سوال خیلی‌ها قرار گرفت و کمتر مردم به دندان پزشکی مراجعه داشتند.

رییس انجمن دندان پزشکان عمومی ایران تصریح کرد: مشکلات مربوط به تغذیه و تامین بودجه برای درمان دندان‌ها باعث افزایش پوسیدگی می‌شود که باید غربالگری جدید همچنین آمایش خوبی صورت بگیرد تا در این زمینه نیز شاهد کاهش پوسیدگی دندان‌ها باشیم.
 
باقری شهنی‌زاده گفت: متاسفانه به علت کرونا آمار پوسیدگی دندان بالا رفته است و دولت مصوباتی را در شورای عالی بیمه در سنین زیر و بالای ۱۸ سال مدنظر دارد در این راستا پروژه خدمات درمان بیمه‌ای تا پوسیدگی، جرم گیری و ساخت دندان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و به زودی در سطح کشور اعلام می‌شود.

رییس انجمن دندان پزشکان عمومی ایران در حاشیه پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران بیان کرد: در این کنگره آموزش آکادمیک و نقش آن در موفقیت مطرح است یکی از مباحثی که در دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، آموزش‌های علمی براساس استاندارد‌ها است که باید متناسب با روش‌های نوین در درمان و همچنین آموزش‌های به روز باشد.
 
وی ادامه داد: علاوه بر این در این کنگره این آموزش‌های اصلی به عنوان روش‌هایی برای درمان موثر در دندان پزشکی مطرح می‌شود و مدنظر قرار دارد.
 
شهنی‌زاده عنوان کرد: تلاش‌های زیادی شده که در زمینه دندانپزشکی موادی را تولید کنیم که در عرصه درمان موثر باشد در زمینه تامین صندلی و یونیت همچنین کمپرسور دندان پزشکی موفقیت‌های خوبی داشتیم و برخی شرکت‌های تولید کننده ایرانی از صادر کننده‌های مهم ما هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها