به گزارش جامجمآنلاین، پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، مهرماه سال جاری در نشست افق تحول رسانه ملی از راهاندازی شبکه تلویزیونی انتخابات برای پخش تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبر داد.
او یک ماه پس از آن و در آبان ماه ۱۴۰۲ نیز با ارائه جزئیاتی در خصوص راه اندازی کانالهای انتخاباتی گفت: با هماهنگی دستگاههای مسئول به ویژه وزارت کشور و شورای نگهبان در این انتخابات برای اولینبار صداوسیما، حداقل ۲۰۰ کانال تلویزیونی مختص حوزههای انتخابیه را راهاندازی میکند. در این طرح قرار است کاندیداها علاوه بر استفاده از ظرفیتهای دیگر تبلیغاتی که برای نامزدها در دورههای پیشین بوده، از آنتن صداوسیما هم استفاده کنند.
همچنین در نشست شورای معاونان سازمان صداوسیما، سیدمحمدتقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور به چهار راهبرد انتخاباتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب «مشارکت»، «امنیت»، «رقابت» و «سلامت» اشاره کرد و از همراهی و اقدامات رسانه ملی برای برگزاری پرشور و انتخابات آتی قدردانی کرد.
هر نامزد ۲۰ دقیقه فرصت تبلیغات پیدا میکند
پیمان جبلی اخیرا در گفتگویی تلویزیونی با اشاره به جزئیات فراهم سازی فرصت تبلیغاتی در تلویزیون برای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: راهاندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی به تعداد حوزههای انتخابیه امری بسیار دشوار و پیچیده بود و لازم میدانم از تلاش دستاندرکاران به خصوص همکاران فنی سازمان صداوسیما قدردانی کنم. طی ۷ روز فرصت تبلیغات انتخاباتی کانالها به صورت ۲۴ ساعته در اختیار تبلیغات نامزدها خواهند بود. به طور متوسط ۱۰ هزار دقیقه در طول هفت روز در اختیار خواهیم داشت و هر نامزد ۲۰ دقیقه فرصت تبلیغات پیدا میکند که خودش و حامیانش را معرفی و درباره موضوعات اساسی اعلام نظر کند.
تلاش برای عدالت انتخاباتی در هر حوزه انتخابیه
وی افزود: تأکید و تلاش ما رعایت عدالت انتخاباتی در هر حوزه انتخابیه است. ویدئوهای ۲۰ دقیقهای برحسب تعداد نامزدها در هر حوزه انتخابیه طی شبانهروز و در بازه زمانی هفت روزه تبلیغات بازپخش خواهد شد. مسلما این فرصت در حوزههای پرنامزد کمتر است تا جایی که ممکن است در یک حوزه تنها دوبار بازپخش و در حوزه دیگر تا ۲۰ مرتبه هم بازپخش داشته باشیم. بازپخش ویدئوهای تبلیغی در تمام ساعات شبانهروز در شرایط برابر انجام میشود.
راهاندازی ۴ کانال برای تهران
رئیس رسانه ملی با اشاره به شرایط ویژه استان تهران در مجلس نیز بیان کرد: پاسخگویی به این امر در چهارحوزه انتخابیه استان تهران یعنی تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از بزرگترین چالشهای ما محسوب میشود. به همین خاطر فقط برای تهران چهار کانال را راهاندازی میکنیم. راهکار دیگری که برای تهران درنظر گرفتهایم آن است که به جای افراد، ائتلافها از فرصتهای تبلیغاتی درنظر گرفته شده به تعداد نمایندگانشان استفاده کنند. با وجود همه تدابیر امیدواریم ظرفیت ما پاسخگوی نامزدها در تهران باشد که ناگزیر به صرف نظر از حوزه انتخابیه تهران نشویم.
وی با اشاره به زمان افتتاح این کانالها نیز گفت: در روزهای آتی اطلاعرسانی پرحجم، دقیق و کاملی انجام خواهد شد تا تمام نامزدها با سازوکار مذکور آشنا شوند. یک وبگاه را معرفی کردیم که هرنامزد ثبتنام، وجهی را واریز و برای استفاده از این ظرفیت اعلام آمادگی میکند. آیین نامه محتوایی تبلیغات که به تصویب ستاد انتخابات رسیده در اختیار نامزد قرار میگیرد و ضوابط فنی، شکلی، محتوایی و قانونی به اطلاع وی میرسد. (جزئیات بیشتر)
جبلی درباره ویژه برنامههای انتخاباتی صداوسیما نیز خاطرنشان کرد: برنامههای «بالاتر»، «تصویب شد»، «فراکسیون شهدا» و «خاطرات نمایندگان» این شبها در حال پخش هستند. در معاونت سیما نیز رئالیتی شوی «کتاب قانون» از شبکه اول، «تقاطع» از شبکه چهار و «منطقه آزاد» از شبکه دو و همچنین برنامه «شش در دو» از رادیو تنها چند نمونه از برنامههای متنوعیاند که برای انتخابات تدارک دیده شدهاند. در شبکههای استانی نیز خاطرات چندهزار دستاندرکار برگزاری انتخابات از اقشار مختلف مردمی در دورههای مختلف انتخابات ثبت و ضبط شده که در قالب برنامههای کوتاهی پخش خواهد شد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: