صاحبان آثار تاریخی ثبت شده دارای مالکیت خصوصی در اردبیل تسهیلات می‌گیرند

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از اعطای تسهیلات به آثار ثبت شده دارای مالکیت خصوصی در قالب طرح کمک‌های فنی و اعتباری به بخش غیردولتی حوزه میراث فرهنگی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۷۹۹۴

به گزارش جام جم آنلاین،علیرضا دباغ عبداللهی اظهار کرد: این تسهیلات به منظور حمایت از مالکین بنا‌های تاریخی و با هدف حفظ و احیای مواریث فرهنگی پرداخت می‌شود و مالکین خصوصی آثار ثبت شده و یا واجد ارزش تاریخی می‌توانند از تسهیلات اعطایی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال استفاده نمایند.
او تاکید کرد: بر اساس شرایط موجود برای این تسهیلات، بنای تاریخی باید مالکیت خصوصی داشته باشد و مالک کارمند دولت نباشد، بنای تاریخی الزاما دارای کاربری باشد و بنا‌های تاریخی ثبتی واقع در روستا‌ها در اولویت خواهد بود.
دباغ عبداللهی ادامه داد: در این مورد بنا‌هایی که تاکنون از وزارت میراث فرهنگی تسهیلات دریافت نکرده‌اند در اولویت خواهند بود و بانک عامل طرح توجیه فنی و اقتصادی، اعتبار و توان متقاضی را بررسی خواهد کرد و بهره بانکی تسهیلات متعاقبا اعلام می‌شود.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین گفت: متقاضیان می‌توانند تا تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ با ارائه مدارک خود شامل تصاویر وضعیت موجود بنا، کپی شناسنامه و کارت ملی مالک، کپی سند مالکیت و طرح مرمت و احیا پروژه درخواست خود را برای دریافت این تسهیلات به اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل ارائه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها