‌قتل اشتباهی

درگیری دو مرد در محل تجمع اتباع افغانستان در جنوب تهران با قتل یکی از آنها با ضربه چاقو پایان‌گرفت.
کد خبر: ۱۴۳۵۷۲۶
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت ۲ بعدازظهر یکشنبه نوزدهم آذر امسال پرستاران یکی از بیمارستان‌های جنوب‌غرب تهران مرد زخمی را در کنار محوطه اورژانس یافتند. مرد ۳۵ساله لباس و کفش نداشت و پیراهن مردانه‌ای هم دور گردنش پیچیده شده بود. پیراهن را که باز کردند دیدند ضربه چاقو به گردن وی اصابت کرده است. او تحت درمان بود اما به‌دلیل شدت خونریزی فوت کرد. چهره او شبیه اتباع افغانستان بود و مدرک هویتی نداشت. موضوع این قتل به کلانتری خانی‌آباد گزارش شد. آنها با حضور در بیمارستان و بازبینی فیلم دوربین‌های آنجا متوجه شدند دو مرد که سرنشینان خودروی کوئیک سفید بودند او را به بیمارستان رسانده و فرار کردند. راننده خودروی کوئیک که لکه‌های خون روی بدنه آن دیده می‌شد، موقع فرار با خودروی یک راننده اینترنتی تصادف کرده بود.  در ادامه هویت مالک خودروی فراری به‌نام فرهاد تبعه افغانستان را شناسایی کردند. ساعاتی بعد خودروی او را بدون سرنشین در یکی از محله‌های جنوبی تهران یافتند. سرانجام متهم در خانه‌اش بازداشت شد.   
فرهاد به پلیس آگاهی تهران منتقل شد و درتحقیقات گفت: خواهرم با هفت فرزندش درافغانستان زندگی می‌کنند. شوهرش به‌نام شاه‌محمود به ایران آمده و کار می‌کرد. او درخانه اجاره‌ای در خلازیر تهران زندگی می‌کرد. افراد زیادی از هموطنان‌مان به خانه او در رفت‌وآمد بودند. در آنجا معامله‌های دلار انجام می‌دادند. دو نفر از آنها به‌نام‌های شجاع و حسین با هم اختلاف مالی داشتند. روز حادثه هم با هم درگیر شدند. شجاع قصد داشت با چاقو حسین را بزند که تیغه چاقو به گردن شاه‌محمود اصابت کرد. با یکی از همشهری‌ها شاه‌محمود را سمت بیمارستان برده و بعد رهایش کردیم. باتوجه به اظهارات این مرد، دوستش هم بازداشت شد و اظهارات او را تایید کرد، اما ردی از شجاع نبود تا این‌که بعد از ۲۰ ساعت از وقوع قتل، ماموران مطلع شدند قاتل درصدد است تا گذرنامه‌اش را از یکی از دوستانش تحویل بگیرد و غیرقانونی به ترکیه برود. ماموران به آنجا رفتند و با شناسایی متهم او بازداشت شد. متهم به قتل در تحقیقات گفت: مجردم و در کشورمان افغانستان کارهای مکانیکی انجام می‌دادم. دو سال قبل قانونی به ایران آمدم. در یک کارگاه تراشکاری صنعتی در تهران کار می‌کردم و گاهی به خانه شاه‌محمود ــ مقتول ــ می‌رفتم. آن شب قصد داشتم مردی که با او اختلاف داشتم را زخمی کنم که اشتباهی ضربه چاقو به گردن صاحبخانه خورد و باعث مرگ وی شدم.  
محمدجواد شفیعی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: متهم به قتل و دو مرد دیگر در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها