در گفت‌وگوی «جام‌جم» با تهیه‌کننده برنامه روی آنتن شبکه یک مطرح شد

قصه مجلس در کتاب‌ قانون

بازیگرانی که تاکنون حضورشان در سریال مهیار عیار قطعی شده، همه چهره و توانمند هستند. برخی از بازیگران تئاتر هم در کنار این چهره‌های تلویزیونی حضور دارند. تعدادی از نقش‌ها را در ادامه مرور کردیم.
کد خبر: ۱۴۳۵۲۴۵
 
عیار قصه
کامران تفتی، بازیگر چهره سریال مهیار عیار، قرار است روایتگر زندگی مهیار قصه باشد. فردی که به‌واسطه برخی اتفاقات، زندگی‌ا‌ش دستخوش تغییر می‌شود. همبازی، زمین گرم و بچه‌مهندس از آخرین کارهایی بوده که تفتی در قامت بازیگر در آن حاضر شده بود. لحن و بازی تفتی به گونه‌ای است که بسیاری معتقدند، بهترین گزینه برای بازی در قامت مهیار عیار بوده است. از جمله کارهای برجسته تلویزیونی کامران تفتی، می‌توان به زیر هشت، تاوان، تبریز در مه، راز پنهان، بی‌قرار، ستاره حیات، پنجره، آرام می‌گیریم و برادرجان اشاره کرد. 
 
مباشر خاتون 
رامین ناصرنصیر از بازیگران توانمند تلویزیون است که کار خود را درسال۱۳۷۳ دراین رسانه آغاز کرد. او در مجموعه‌هایی همچون پلاک ۱۴، جنگ ۷۷، باجناق‌ها، پشت کنکوری‌ها، و سه، پنج، دو نقش‌آفرینی کرده بود و سبک بازیگری منحصربه‌فرد خود را داشت. ناصرنصیر حالا مقابل دوربین سیدحاتمی قرار گرفته تا نقش مباشر خاتون را به کارنامه کاری خود بیفزاید. او دراین مجموعه، یکی ازشخصیت‌های اصلی را بازی می‌کند. خاتون از شخصیت‌های اصلی قصه است که رامین ناصرنصیر، نقش مباشر او را بازی می‌کند. مردی که در تشکیلات پدر خاتون بوده و به نوعی قرار است برای خاتون هم، پدری کند. گفته می‌شود که با استفاده از گریم، کمی سن او بالا برده‌شده و برای افزودن جذابیت به نقش او، شکم برایش گذاشته‌اند. نقش او ما‌به‌ازای تاریخی دارد و خودش معتقد است که می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد، چراکه یک اثر داستانی است که مخاطب را با خود همراه می‌کند. خودش هم پیش از این درباره جذابیت‌های این نقش گفته بود که به‌واسطه جذابیت دوره صفوی و شکوفایی هنر در آن دوره، برایش جالب بوده که در نقش مباشر خاتون بازی کند. 
 
سرپرست یک کاروان
آتش تقی‌پور را به‌واسطه مجموعه‌هایی مثل معمای شاه، ستایش و خودخواسته می‌شناسیم. او در مهیار عیار نقش سرپرست یک کاروان را بازی می‌کند و تلاش کرده که با وجود ساده بودن نقش، آن را به شیوه متفاوتی بازی کند. خودش پیش از این گفته بود که فضای کار برایش باورپذیر است و توانسته خودش را در آن دوره تاریخی تصور کند. تقی‌پور با وجود لهجه‌ای که گاهی در کارهایش داشته، تلاش می‌کند نقش‌هایی که به او ارائه می‌شود را باورپذیر و متفاوت بازی کند. 
 
روایت یک چرم‌فروش کنجکاو 
برای خیلی‌هایی که عبدلی و اوستا را تماشا می‌کردند، چهره جواد انصافی، چهره آشنایی است. او در مهیار عیار در قامت یک چرم‌فروش بازی می‌کند. سه کاسب در این داستان وجود دارد که کنجکاوی‌های خاص خودشان را دارند و نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد، دقت دارند؛ یکی از آنها چرم‌فروش است. انصافی بیشتر در کارهای طنز بوده و گویا برای استفاده از توانمندی‌اش در حوزه طنز، کارگردان به او پیشنهادکرده که قدری طنازی به نقش بیفزاید. او که پیش از این در فصل اول مستوران با سیدحاتمی همکار بوده، معتقد است که به‌واسطه مطالعه‌ای که نسبت به تاریخ داشته، اورا برای بازی در مهیار عیار برگزیده‌اند. 
 
همسایه مهربان مهیار
صفا آقاجانی، بازیگری است که در فصل اول مستوران در کنار سیدجمال سیدحاتمی بوده و در سریال مهیار عیار قرار است نقش همسایه مهیار را داشته باشد. این خانم همسایه قرار است برای عیار قصه، حکم مادر داشته باشد. زنی مهربان و با دانش که مثل دیگر نقش‌های صفا آقاجانی، با توصیه‌هایش تلاش می‌کند جوان قصه را به سمت درستی هدایت کند. آقاجانی توانمندی خود برای بازی در کارهای تاریخی را در مستوران ثابت کرد و حالا تاکید می‌کند که قصه مهیار عیار، جذاب است و مردم هم آن را دوست خواهند داشت. 
 
شاگرد شیخ‌بهایی 
سامرند معروفی که در کار «در کنار پروانه‌ها» به عنوان آخرین اثر مرحوم پروانه معصومی، در کنار او حضور داشت، حالا در سریال مهیار عیار نقش حکیم محمد دردشتی را بازی می‌کند. او در واقع طبیب همدوره شیخ‌بهایی است که در قامت یک انسان عالم، مورد احترام بزرگان شهر است. گریم او در این مجموعه خاص است چرا که باید شبیه افراد حاضر در عصر صفوی می‌شد. خودش پیش از این گفته بود که اولین‌بار در قامت بازیگر در سریال شیخ‌بهایی حاضر شده بود و حالا باز هم نقشی را در آن دوران بازی می‌کند. معروفی با تجربه نقش‌های متفاوت در قاب سیماحالا توانسته به یک چهره تلویزیونی مطرح تبدیل شود. 
 
روایت یک شخص منفی
بهنام تشکر از دیگر بازیگران مهیار عیار است. تشکر که پیش از این مجموعه نیکان را روی آنتن داشت، در کارهایی مثل وارش، بوم و بانو و مجموعه‌های طنزی همچون دودکش حضور داشت. او در این مجموعه یک نقش منفی دارد و در قامت یک کلانتر بازی می‌کند. تشکر به‌واسطه تجربه‌ای که در نقش‌های جدی و طنز دارد،  توانسته در هر دو ژانر درست بازی کند. او در مجموعه بوم و بانو هم به همین شکل توانست یک نقش جدی را به‌درستی به نمایش بگذارد و حالا باید منتظر نقش جدی و متفاوتی از او بود. 
 
داروغه‌ای در دوران صفوی 
هرجا که نام سیامک صفری بیان می‌شود، باید منتظر یک بازی و نقش متفاوت بود. البته سیامک صفری را بیشتر با نمایش‌هایی که روی صحنه بازی کرده، می‌شناسیم اما او در سریال‌هایی چون آنام، مختارنامه و فرار بزرگ نقش‌آفرینی کرده بود. صفری حالا در مهیار عیار، نقش داروغه را دارد. بازی او در قامت این نقش و خاص بودن آن باعث شده تا مخاطب با یک روایت متفاوت روبه‌رو باشد. صفری که پیش از این در آنام و گاوصندوق هم توانسته بود بدرخشد، توانمندی بسیاری در خلق نقش‌های متفاوت دارد. 
   
یک زن گرجی در دل تاریخ 
رویا میرعلمی این اواخر در سریال مستوران درخشیده و یک فضای تاریخی متفاوت را تجربه کرده بود. او که تجربه بازی در یک نقش جدید در مجموعه ترور خاموش را داشت، کارهای طنزی چون لیسانسه‌ها و شمعدونی را هم در کارنامه خود دارد. میرعلمی در مهیار عیار نقش یک زن گرجی را بازی می‌کند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها