عسلویه، یک پلان امید، یک پلان غرور
برداشتی آزاد از دومین اردوی راهیان پیشرفت رسانه‌ ملی

عسلویه، یک پلان امید، یک پلان غرور

هفته گذشته در کنار جمعی از هنرمندان، خبرنگاران و همکاران سختکوش رسانه‌ملی، سفری به‌یادماندنی به عسلویه داشتیم. در این سفر کوتاه دو روزه، فرصت مغتنمی دست داد تا از نزدیک شاهد دستاوردهای بزرگ و خیره‌کننده کشورمان در حوزه نفت و پتروشیمی باشیم؛ این‌که کشور عزیزمان ایران، به لطف الهی دارای چه نعمت‌هایی است و چه استعداد شگرفی در میان جوانان و مهندسان این مرز و بوم وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۳۴۸۱۶
نویسنده حسین قرایی | مدیرکل روابط عمومی صدا وسیما

آنچه در پهنه نیلگون خلیج‌فارس، مجتمع‌ها و فازهای گازی عسلویه رخ می‌دهد، قابل توجه است. سفری که انجام شد ما را راهی رویت پیشرفت‌های متعدد ایران عزیز کرد و پیش چشم‌مان آورد که رفتن، رسیدن است. همکاران ما که سفیران رسانه‌ملی بودند، در این سفر از نزدیک با پیشرفت‌ها آشنا شدند و با مهندسان و مسئولان درباره آنچه پیش چشم‌شان بود، به گفت‌وگو نشستند تا با گوشت و پوست و جان، این پیشرفت‌های غرورانگیز را درک کنند.

درکنار این شکوه، ازاین‌که مهندسان و دست‌اندرکاران چالاک سکوهای نفتی در دریا بایستی نیمی از ماه را روی سکو باشند و نیم دیگر را با خانواده بگذرانند، این شاهدان عینی پیشرفت را به تفکر و تحسین وا می‌داشت. همکارانی که قطعا بعد از این سفر، نگاه و جهان‌بینی‌شان به آینده ایران توانمند، تفاوت پیدا کرده است.

واقعیت این است که نمایش عزت و شکوهمندی دستاوردهای عصر انقلاب اسلامی، مهم‌ترین دغدغه ترتیب دادن این دست سفرها برای اهالی رسانه‌ ملی به شمار می‌رود تا از طریق هنرمندان، برنامه‌سازان، خبرنگاران و همکاران ضریب توجه بگیرد. این‌ اتفاق فرخنده با همکاری دوستان دغدغه‌مند در دو اداره کل روابط عمومی وزارت نفت و صداوسیما میسر شد. سال گذشته اولین سفر به پارس‌جنوبی رقم خورد و امسال، دومین سفر به عسلویه انجام شد و مصمم هستیم تا این سلسله اردوهای پیشرفت را با همکاری نهادهای مختلف ادامه دهیم. امیدواریم رسانه‌ملی نقش خود را در رفع بیماری کم‌خودباوری که متأسفانه در برخی ذهن‌ها رخنه کرده، به خوبی ایفا کند و با تزریق امید و غرور حقیقی، به سوی آینده روشن پیش برویم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها