نوجوانان فوتبال از گروه مرگ صعود کردند

تشنه تاریخ‌سازی

بچه يوزها در عين شايستگي بازي دوم را واگذار کردند

نوجوانان، مغلوب اما سربلند

بچه یوزها نزدیک بود دوباره گل بکارند و کاری بزرگ انجام دهند اما لحظه آخر همه چیز به هم ریخت‌. فعلا حماسه‌سازی در همان قسمت اول متوقف شده است. دیدار ایران و انگلیس خیلی امیدوارانه شروع شد، به خصوص وقتی که سوت پایان نیمه نخست به صدا درآمد چرا که به معنای پیروزی یک نیمه‌ای و یک گله ایران بود.
کد خبر: ۱۴۳۰۹۷۵
 
ابوالفضل زمانی در دقیقه ۳۱ گل برتری ایران را زد و با همان یک گل باز هم همه روی ابرها بودیم اما نیمه دوم ورق برگشت. درواقع دفاع ایران مقابل حملات پی در پی انگلیس ۶۱ دقیقه مقاومت کرد. انگلیس به عنوان تیم بازنده نیمه نخست ابتدا مساوی کرد. در واقع راسل‌دنی تعویضی گل مساوی را روی غفلت گلر ایران آرشا شکوری زد و سپس در واپسین دقایق این مسابقه جوئل اندالا گل برتری را زد. ازدست نوجوانان ایران دلخور و ناراحت باشیم؟ مسلما خیر. آنها دیروزحتی باوجود شکست سربلند و شایسته بودند. پسرها با کمال‌میل وبا تمام وجود به استقبال سومین‌مسابقه وتقابل مهم و حیاتی باتیم ضعیف کالدونیای جدید می‌روند. 

ایران اسیر حملات پیاپی
حمله پشت حمله. انگلیس اصلا تعارف نکرد. در حالی که مشخص بود تیم ایران به اندازه تیم سه‌شیرها جان و قدرت دویدن و حمله ندارد آنها در برخی از دقایق خیمه سنگینی در محوطه جریمه ایران زدند و در نهایت مزد بازی بهتر خود را گرفتند. اما نوجوانان ایران هم بسیار تقلا کردند تا پیروزی بزرگ دیگری بسازند. حسین عبدی، سرمربی تیم‌ملی نوجوانان ایران یک دم آرام نبود. مدام فریاد می‌کشید اما در نهایت آنچه رقم خورد یک شکست برای تیم‌ملی فوتبال ایران بود. حالا اوضاع در این گروه بدجوری گره خورده است. 
     
نحوه صعود
ما چگونه از این گروه صعود می‌کنیم؟ اصلا نباید بدبین باشیم اما این‌که بگوییم صد‌در‌صد از این گروه صعود کرده‌ایم هم صحیح نیست. برزیل که در مسابقه نخست کامبک وحشتناک تیم ایران را خورد و ۳ بر ۲ باخت دیروز کالدونیای جدید را با ۹ گل در هم کوبید.کالدونیا در بازی نخست خود هم ۱۰ گل از انگلیسی‌ها خورده بود. ایران نیز روز گذشته به انگلیس باخت. حالا انگلیس در این گروه دو برد دارد و صدرنشین است. جنگ برای صعود می‌ماند برای ایران و برزیل. یکی در بازی آخر باید به مصاف انگلیس برود و ایران هم باید مقابل کالدونیای جدید قرار گیرد. با فرض برد برزیل مقابل انگلیس، ایران کار سختی برای صعود خواهد داشت چرا که برای صعود از این گروه نیاز به این دارد که به اندازه انگلیس و برزیل و حتی بیشتر به کالدونیای جدید گل بزند. اما ما به یوزها امیدواریم. آنها کاری کردند که اصلا فکر حذف را هم نکنیم. دو بازی خوب و یک پیروزی و یک شکست. اما باز هم هر چه شکست مقابل انگلیس ما را ناراحت‌ کند از این تیم چیزی جز نکات مثبت نمی‌توانیم ببینیم. تیم‌ملی فوتبال ایران در سومین مسابقه خود در جام‌جهانی نوجوانان ۲۶ آبان به مصاف تیم‌ملی کالدونیای جدید می‌رود. 

ترکیب ایران مقابل انگلیس
آرشا شکوری، حسام نفری، عرفان درویش‌عالی، نیما اندرز، ابوالفضل ذلیخایی، ابوالفضل زمانی(۷۳- علیرضا همایی‌فرد)، امیرمحمد رزاق‌نیا(۸۸- ضرغام سعداوی)، یعقوب براجعه، ماهان صادقی(۵۷- کسری طاهری)، ابوالفضل موردی(۷۳- محمد عسگری)، اسماعیل قلی‌زاده(۸۸- رضا غندی‌پور)
سرمربی: حسین عبدی

عبدی: انگلیس با خوش شانسی برد

حسین عبدی سرمربی تیم‌ملی فوتبال نوجوانان ایران می‌گوید که انگلیس با خوش‌شانسی به پیروزی رسید. او بعد از شکست ۲ بر یک مقابل انگلیس در جام‌جهانی نوجوانان گفت: از مردم ایران بابت نبردن انگلیس عذرخواهی می‎کنم. پیروزی در دستان‌مان بود، اما این اتفاق نیفتاد. انگلیس با خوش‌شانسی دو گل زد. البته آنها قهرمان جهان بودند، ولی ما هیچ ترسی از حریف‌مان نداشتیم. عذرخواهی من بابت این بود که می‌توانستیم بازی را ببریم و باید هم برنده می‌شدیم. از مردم بابت این شکست عذرخواهی می‌کنم. 
عبدی عنوان کرد: پس از این‌که گل زدیم دنبال اداره بازی بودیم. انگلیس هزار پاس هم می‌داد برای ما مهم نبود. متأسفانه باران شدیدی آمد و کارمان سخت شد. ما پس از بازی اول برابر برزیل با دو روز ریکاوری با انگلیس بازی کردیم. دوست داشتم ابتدا با کالدونيای جدید بازی کنیم و سپس به بازی با انگلیس فکر کنیم.سرمربی تیم‌ملی در پایان گفت: بارش باران به انگلیس کمک کرد، چون به بازی در این نوع زمین عادت دارند. امیدوارم در دیدار بعدی جبران کنیم و به چیزی که مردم لایق آن هستند، برسیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها