قلعه های تاریخی اردشیر و دخترکرمان پس از چند دهه بی توجهی و تخریب،مرمت می شوند؛

درخشش نگین 3هزار ساله انگشترتاریخ شهر کرمان

مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور خبر داد:

میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای خروج و جابه جایی مردم روستای کنارصندل ندارد

مدیرکل ثبت آثار،حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی بااشاره به اینکه مردم صاحبان و حافظان ‌اصلی محوطه‌های تاریخی هستند گفت:میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای خروج و جابه جایی مردم روستای کنارصندل ندارد.
کد خبر: ۱۴۲۸۰۷۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ علیرضا ایزدی، درسفربه شهرستان جیرفت و دربازدید از تپه کنارصندل افزود: این سفر به منظور بررسی و ضابطه‌مند کردن حریم تپه باستانی کنارصندل انجام شده و در تلاشیم مشکلات توسعه‌ای روستای کنارصندل هر چه سریعتر مرتفع شود. 

مدیرکل ثبت آثار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد:براساس داده‌های باستان‌شناسی، منطقه کنارصندل یک‌منطقه ارزشمند است و مردم این‌منطقه در در ازای تاریخ در این نقطه زندگی کرده‌اند.ضمن ‌اینکه زندگی روزمره خود را انجام‌می‌دهند، صاحبان و حافظان ‌اصلی این محوطه نیز محسوب می‌شوند.
 
وی به دغدغه مردم کنارصندل نسبت به جابجایی روستای کنارصندل اشاره کردوگفت: میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای جابجایی این روستا ندارد و قطعا مشکلات ‌مردم با ضوابطی که به حریم و عرصه این تپه تاریخی صدمه‌ای وارد نکند قابل حل است.
 
او افزود: خروج مردم‌ از این نقطه بدون شک باعث ایجاد مشکلات زیادی برای آنها و همچنین محوطه می‌شودو میراث‌فرهنگی هم قصد اینکه مانع زندگی مردم این منطقه شودرا ندارد. 
 
ایزدی،بیان کرد: با بررسی حریم تپه کنارصندل و مصوب کردن ضوابطی بر آن، مشکلات مردم رفع خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها