نویسنده کتاب «در فاصله دو بوسه» در آیین رونمایی از این اثر:

هدفم ارائه و معرفی الگویی برای جوان تراز انقلاب بود

نویسنده کتاب «در فاصله دو بوسه» در مراسم رونمایی از این اثر:

هدف، معرفی الگوی جوان تراز انقلاب است

آیین رونمایی کتاب «در فاصله دو بوسه» شرح زندگی شهید مجید حدادعادل به قلم غلامعلی حدادعادل، با حضور جمعی از چهره‌های علمی و سیاسی کشور در تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۲۴۳۰۲
نویسنده فتاح غلامی | گروه فرهنگ و هنر
هدف، معرفی الگوی جوان تراز انقلاب است

غلامعلی حدادعادل، مولف این کتاب در ابتدای سخنانش با تقدیر و تشکر از مدعوین و حاضران این مراسم، ابراز امیدواری کرد تا با انتشار این کتاب، یاد و خاطره شهیدان راه وطن زنده بماند.
وی درباره تالیف این کتاب گفت: ۴۲سال از شهادت شهید ما می‌گذرد و با توجه به آنچه که از او به یاد داریم، شاهد بودیم که در طول دوران زندگی و دو سال و نیم پس از پیروزی انقلاب، وی یک روز آرام نداشت و فارغ از مسئولیت نبود. حتی زمانی هم که سرپرستی معاونت سیاسی اداری استانداری کرمانشاه را به عهده گرفت، از فعالیت و کار و تلاش دست نکشید.
حدادعادل ادامه داد: در سال‌های جنگ کمتر فرصت مستندسازی از این رخداد مهم بود و این مهم بعد از دوران دفاع‌مقدس، مورد توجه قرار گرفت. طی این سال‌ها هزاران کتاب درباره این اتفاق نوشته شد و من با توجه به انبوه آثار منتشرشده، احساس کردم که دریغ است که این شهید به جامعه معرفی نشود.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات ممتاز شهید مجید حدادعادل خاطرنشان کرد: کسانی که او را می‌شناختند، اصرار داشتند که خصوصیات شخصی او به جامعه شناسانده شود، من هم این موضوع را یک تکلیف شخصی می‌دانستم. باتوجه به این‌که با هم بزرگ شده بودیم و هم در دوره دبیرستان و هم در دوره دانشگاه معلم او بودم، حتی بعد از ازدواج نیز با هم در یک خانه زندگی می‌کردیم و از این رو بیشتر از هر شخص دیگری نسبت به ویژگی‌های شهید آگاهی و شناخت داشتم.
حدادعادل اضافه کرد: از ابتدای شهادت مجید این دغدغه را داشتم که روزی برای او چیزی بنویسیم اما مسئولیت‌ها و مشغله‌های متعدد مانع شد و در نهایت به این فکر افتادم آنچه را که در ذهن و اندیشه نسبت به او دارم، درباره‌اش بنویسم و از همین رو در ۱۵سال گذشته، هرزمان بر سر تربت او حاضر شدم، یک صفحه از کتاب را نوشتم.

نگارش کتاب در ۸۴ روز 

وی با اشاره به این‌که این شهید همچنان برای ما عزیز است و به صورت خانوادگی همواره در مسائل و مشکلاتی که پیش‌روی‌مان است از روح این شهید بزرگوار کمک می‌گیریم، گفت: عاقبت این کتاب در ۸۴روز نوشته شد و اگر نبود عنایت خداوند، هرگز در خودم نمی‌دیدم که نگارش این کتاب را به پایان برسانم.عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره نحوه نگارش کتاب توضیح داد: منبع اصلی حافظه خودم بود که در طول ۴۲سال گذشته همه خاطرات او را در ذهنم حفظ کردم. علاوه‌بر این‌که تلاش کردم از همه یادمانده‌های او در خاطرات مثل مادر، همسر و برادران و خواهران این شهید و همچنین خاطرات دوستان و همکارانش هم برای نگارش این کتاب استفاده کنم.حدادعادل درباره انگیزه‌اش از نگارش این کتاب گفت: هدفم این بودکه جوانان و نسل آینده بدانند برای به ثمررساندن و حفظ انقلاب چه جان‌هایی فدای آرمان‌ها و ارزش‌ها شده و چه کسانی با این‌که می‌توانستند در زندگی دنیوی موفق باشند، از همه چیز گذشتند و جان خود را  در راه خدا فدا کردند و شهید مجید حدادعادل یکی از ۲۰۰هزار شهیدی است که در راه دفاع از آرمان و میهن به شهادت رسیده‌است.

با شهادت، عاقبت بخیر شویم

سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی ایران با حضور در این آیین رونمایی گفت: اگر به اذن الهی یکی از این شهیدان به این دنیا بازگردد، این شهید از ما چه سوالی می‌پرسد؟ همچنین ما چه نسبتی در اندیشه، تفکر، جهان‌بینی، اخلاق و رفتار با شهدا داریم؟ باید به این بیندیشیم که شهدا در این امور چگونه عمل می‌کردند و ما نسبت به عملکرد آنها چگونه عمل کرده و می‌کنیم.
​​​​​​​وی افزود: بخش مهمی از زندگی‌ام را با شهدا گذراندم، اما این شهید را نمی‌شناختم که به همت دکتر حدادعادل شناختم.
رحیم‌صفوی ادامه داد: شهادت یک اکتساب است یا انتخاب؟ خداوند شهید را انتخاب می‌کند یا شهید خداوند را انتخاب می‌کند؟ شاید هم ترکیب هر دوی اینها باشد. به تعبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک شهید پیش از شهادت، باید شهید شده‌باشد.وی افزود: دعای ما این است که با شهادت، عاقبت بخیر شویم. از رهبر معظم انقلاب تاکنون دوبار درخواست کردم دعا کنند با شهادت عاقبت بخیر شوم.

خون شهدا و هدایت امام و رهبری

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که بیش از ۳۰۰صفحه از کتاب «در فاصله دو بوسه» را خوانده‌است، گفت: غلامعلی حدادعادل به خوبی و به واقع، از برادر شهیدش نوشته است. ایشان در این کتاب اشاره می‌کند شهید مجید حداد عادل نمونه‌ای از صدهزار نفر از شهدایی است که راه کربلا را باز کردند. این راه ادامه خواهدیافت تا روزی که راه قدس باز شود.
سردار رحیم‌صفوی ادامه داد: این شهید، شخصیتی همه‌جانبه داشت که شجاعت، علم و عمل، لطافت روح و اخلاص را با هم داشت. مردن در راه خدا شجاعتی ویژه‌ می‌خواهد که هر کسی از آن بهره‌مند نمی‌شود. شهید ما، مدیر و دانشمندی پر کار و در نهایت، انسانی کامل بود. آیا ایران امروز ما چنین جوان‌هایی دارد، بی‌شک داریم.فاطمه حدادعادل، فرزند دیگر شهید مجید حدادعادل نیز در پایان این مراسم و پیش از رونمایی کتاب در فاصله دو بوسه بیانیه‌ای در وصف پدر شهیدش قرائت کرد.در پایان این مراسم، از کتاب در فاصله دو بوسه با حضور خانواده شهید مجید حدادعادل و جمعی از مسئولان سیاسی، کشوری و لشکری و هنرمندان انقلابی رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها