افزایش ۲۰ درصدی کیفیت آب شرب یزد نسبت به سال گذشته

یزد- مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان یزد گفت: به واسطه حفر چاه‌هایی با کیفیت آب بالاتر و همچنین اضافه شدن آب خلیج فارس به اندازه تقریبا ۶ حلقه به شبکه آب یزد، متوسط EC آب یزد نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۲۰ درصد بهتر شده است.
کد خبر: ۱۴۲۳۷۳۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، علیدوست  اظهار داشت: آب استان یزد از دو منبع آب منابع زیرزمینی و آب انتقالی تأمین می‌شود و اخیرا مقداری از آب خلیج فارس نیز به آن اضافه شده است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان یزد گفت:  حد مجاز EC آب حداکثر ۲ هزار و ۲۰۰ است و این میزان برای چاه‌های زیرزمینی استان از ۷۰۰ تا بعضا ۳ هزار نیز در برخی شهرها می‌رسد، بنابراین در مناطقی که EC آب چاه‌های زیرزمینی بالاتر از ۲ هزار شود از اختلاط آب انتقالی و چاه‌های زیرزمینی بهره می‌بریم تا کیفیت آب مناسب شود.

وی افزود: میانگین EC آب در شهر یزد حدود ۹۵۰ تا هزار است و EC مجموعه شبکه آب شهر یزد از عدد۵۰۰ تا هزار و ۵۰۰ در برخی مناطق یزد رسیده است و آنچه مسلم است که هیچ گاه کیفیت آب یزد از حد مجاز و استاندارد خارج نشده‌ است.

علیدوست گفت:  سه ایستگاه اصلی برداشت آب در شهر یزد تعبیه شده است و در شهرهایی چون میبد، اردکان، بافق و بهاباد نیز چنین ایستگاه‌هایی راه‌اندازی شده است که EC آب این ایستگاه‌ها حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ است.

وی افزود:  آب مناطقی چون بلوار جمهوری، بلوار ۱۷ شهریور، آزادشهر و امامشهر به دلیل ترکیب با آب انتقالی با EC تقریبا ۵۰۰ بالاترین کیفیت را داراست، کیفیت آب منطقه صفائیه تقریبا متوسط و از ۷۰۰ تا هزار و ۱۰۰ متغیر است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان یزد گفت:  کیفیت آب منطقه صفائیه تقریبا متوسط و از ۷۰۰ تا هزار و ۱۰۰ متغیر است و در مناطقی چون مرکز شهر، میدان امام حسین، بلوار دانشجو، خیابان مسکن و بلوار امامزاده جعفر EC آب تا ۱۵۰۰ نیز می‌رسد.

وی افزود: آب شرب در شهرهای نیر و ابرکوه در استان کیفیت بالاتری دارد و کیفیت آب در شهرستان‌های بهاباد، بافق، اردکان و میبد نسبت به سایر مناطق استان از کیفیت پایین‌تری برخوردار است با این حال EC آب شرب استان در حد مجاز و استاندارد قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها