مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

جشن "مهر سینما" فرصت مناسبی برای حضور مردم در سینما است

   مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اهمیت و تأثیر سینما در جامعه و خانواده، گفت:جشن"مهر سینما" فرصت مغتنمی است تا با تخفیف و ارائه راهکارهای مکمل در ترویج فرهنگ سینما رفتن توسط مردم تلاش کرد.
کد خبر: ۱۴۲۳۵۵۴

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛محسن روحی،درخصوص برگزاری دومین جشن مهر سینمای کرمان بیان کرد:نام‌گذاری و برگزاری چنین رویدادهایی به دلیل‌ ضرورت پرداخت رسانه‌ای به موضوع سینما و طراحی برنامه‌های مناسب و با کیفیت است زیرا توجه به وجوه هنری و استمرار هر رویداد،تأثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه سینمای هر جامعه می‌تواند بازتابی از ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی مردمان آن باشد‌،اظهار کرد:خانواده‌ها از مهمترین مصرف‌کنندگان کالاهای فرهنگی ازجمله سینما به شمار می‌آیند و سینما می‌تواند خانواده و نظام اخلاقی و اجتماعی آن را در یک نظام مهندسی واحد، سازه‌سازی و صورت‌بندی کند.

وی نقش محتوای یک اثر سینمایی در جذب مخاطب را مهم دانست و افزود:سینما قادر است با پرهیز از تعاریف پیچیده و غیر قابل فهم برای مردم،معانی دقیق و عمیقی درباره انسجام خانواده و نظام اخلاقی خانواده ارائه و مدلی برای سبک زندگی یا گفتمانی پیشنهاد دهد اما گاهی عدم تناسب فیلم‌های سینمایی با سلیقه و فرهنگ جامعه و دور بودن از مضامین اسلامی و انسانی سبب کاهش مخاطبان سینما می‌شود.همچنین واقعیت تلخ دیگر این است که مشکلات اقتصادی مردم در حذف سینما از سبد خانواده مؤثر بوده است.

روحی،با تأکید بر لزوم توجه به راهکارهای تشویقی برای حضور مردم در سینماها،تصریح کرد:جشن "مهر سینما"فرصت مغتنمی است تا با تخفیف و ارائه راهکارهای مکمل در ترویج فرهنگ سینما رفتن توسط مردم تلاش کرد.همچنین همراهی و همکاری سایر نهادها و توجه به امور فرهنگی مردم از سوی دولت می‌تواند سبب ارتقای جایگاه سینما در بین خانواده‌ها و جامعه شود و با این روش می‌توان تعداد بیشتری را به مجموعه مخاطبان سینما اضافه کرد.

وی درخصوص تأثیر برگزاری جشن مهر سینما در کشف و جذب استعدادهای جدید استانی،بیان کرد: یکی از اهداف برگزاری رویداد‌های فرهنگی هنری،فراهم ساختن بستر رشدو شکوفایی استعدادهای جوانان، بروز توانایی‌ها و خلاقیت‌های جوانان، اعتبار بخشیدن به آنها و ایجاد روحیه امید و اعتماد به نفس است؛لذا برگزاری چنین رویدادهایی یک فضای رقابتی سالم فراهم می‌کند تا جوانان با همت،پشتکار و عزمی راسخ در راستای تولید آثار کیفی قدم برداشته و آموخته‌هایشان را هنرمندانه به منصه ظهور بگذارند تا شاید راه خود را برای ورود به سینمای حرفه‌ای فراهم کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد:حضور در جشنواره‌های استانی مجالیست برای فیلمسازان استانی تا به نقاط قوت و ضعف خود پی برده و تیمی قدرتمند را به وجود آورند که تاب رقابت با تیم‌های سایر استان‌ها و حتی کشور را داشته باشند.البته جشن مهر سینما یک رویداد نو و بیشتر یک دورهمی سینمایی است،لذا نمی‌توان انتظار داشت که تاثیراث فرهنگی،اجتماعی،هنری و ... داشته و یا سبب باز شدن دری به سوی کشف استعدادها باشد.امیدواریم پس از پایان جشن امسال، به نتایج ارزنده‌ای برسیم تا بتوانیم برای جشن سوم دستاورد بهتری داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب استان در حوزه سینمایی و وجود جوانان مستعد،متعهد و انقلابی که کارنامه قابل قبولی در این خصوص از خودبه جا گذاشته‌اند،خاطرنشان کرد:امیدواریم در کنار برگزاری این برنامه‌ها، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی درحوزه هنر و به ویژه هنر فاخر سینما به گونه‌ای ظهور یابد که گشاینده راه ورود هنرمندان با انگیزه استان به سطوح اول صنعت سینما باشد و با محقق شدن این مهم، افق‌های تازه و تدابیر عملی برای جوانان جویای نام و با انگیزه صورت گیرد.

روحی، با تأکید بر اینکه رویدادهای سینمایی در صورتی موفق خواهند بود که بتوانندشوق و انگیزه جامعه سینمایی استان را ارتقا داده و موجب جذب امکانات و سرمایه شوند،اظهار کرد:جشن مهر سینما یک دورهمی سینمایی و تلنگری بر اذهان عمومی است تا نگاهی تازه به سینما داشته باشند.همچنین نقش رسانه‌ها در این زمینه بسیار مهم است رسانه‌ها باید ورود کنند و درهای نقد باز شود زیرا تنها به‌دنبال تعریف و تمجید سالانه نیستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برنامه‌های استان و جزئیات برگزاری جشن مهر سینما در کرمان،گفت:برگزاری دورهمی صمیمانه اهالی سینمای استان با حضور مسئولان و تقدیر از فعالان حوزه سینما و تصویر استان درسال گذشته،دیدار مدیران استانی و شهرستانی با پیشکسوتان سینما،دیدار با خانواده شهید هنرمند،بازدید مدیران استانی و شهرستانی ازدفاتر انجمن سینمای جوان، بازدید مدیران استانی و شهرستانی از سینماها و مؤسسات سینمایی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده دومین جشن مهر سینمای کرمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درپایان از برنامه‌ریزی برای تشکیل نخستین جلسه شورای سینما و تصویر استان با حضور استاندار خبر داد و بیان کرد:تشکیل این شورا فرصت مناسبی برای طرح موضوعات و تصمیم‌گیری‌های کلان در حوزه سینما و تصویر استان خواهد بود. همچنین باتوجه به تقارن این رویداد با هفته دفاع مقدس،برگزاری کارگاه فیلمسازی و فیلمنامه نویسی در موضوع دفاع مقدس نیز با مشارکت بنیاد حفظ آثار و حوزه هنری پیش‌بینی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها