برای بسیاری از افراد در سراسر دنیا کشف استعدادهایشان و گام برداشتن در آن مسیر می‌تواند به معنای تغییرات بنیادین در زندگی باشد.
کد خبر: ۱۴۱۶۴۱۲

برای بسیاری از افراد در سراسر دنیا کشف استعدادهایشان و گام برداشتن در آن مسیر می‌تواند به معنای تغییرات بنیادین در زندگی باشد. اکثر افراد نسبت به استعداد‌های خود کاملا ناآگاه هستند و اطلاعات دقیقی در مورد استعدادیابی و روش‌های پرورش آن ندارند؛ در حالی که شناخت دقیق استعداد‌های فردی و پرورش آن‌ها می‌تواند از نظر فردی، خانوادگی، شغلی و اجتماعی فرد را در موقعیت مناسبی قرار دهد. دکتر بهنام محقق در حال حاضر نفر اول استعدادیابی در دنیا هستند. تنها فردی که می‌تواند به شما کمک کند همه استعداد‌های پیدا و پنهان در وجود خود را شناسایی کنید. بنیاد کاتالیزوری رشد ایران جایی است که شما می‌توانید استعداد خود را بیابید و روی آن سرمایه‌گذاری کنید تا آینده‌ای روشن و موفق داشته باشید.

 نفر اول استعدادیابی جهان

دکتر بهنام محقق کیست؟ 

 نفر اول استعدادیابی جهان

دکتر بهنام محقق دارای دکترای روانشناسی از دانشگاه گرجستان و دکترای مدیریت اجرایی از دانشگاه تهران و همچنین دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی است. وی مدیر و بنیان گذار کاتالیزوری و موفقیت در ایران بوده و مولف بیش از ۶۰ عنوان کتاب به زبان فارسی در ایران و به زبان انگلیسی در سایت آمازون است. 
در حال حاضر دکتر بهنام محقق نفر اول استعدادیابی در دنیا است، پیش از او فردی به نام دونالد کلیفتون به عنوان برترین فرد استعدادیاب در دنیا بوده است که موفق شده بود ۳۴ استعداد را در انسان شناسایی کند. نکته جالب توجه اینجا است که دکتر محقق توانسته است بیش از ۱۰۳ استعداد کاربردی را در انسان کشف کند. شناخت استعداد‌ها و تلاش برای رشد و توسعه آن‌ها می‌تواند مسیر زندگی شخصی، شغلی و اجتماعی هر فرد را متحول سازد، دکتر بهنام محقق همان کسی است که می‌تواند استعداد‌های نهفته فردی شما را یافته و به شما کمک می‌کند تا استعداد‌های خود را در مسیر درست رشد داده و با توسعه آن به موفقیت‌های گسترده در عرصه‌های مختلف برسید. 

بنیاد کاتالیزوری رشد ایران چیست و چه نقشی در کشف استعداد‌ها دارد؟ 

نفر اول استعدادیابی جهان

بنیاد کاتالیزوری رشد ایران با مدیریت دکتر بهنام محقق که در جهت تجزیه و تحلیل و کمک به رفع مسائل و همچنین شناخت و بررسی مشکلات فردی یا سازمانی از طریق آنالیز و مدیریت با طرح سوالات هدفمند به افراد یا سازمان‌ها خدمت‌رسانی می‌نماید. بهره مندی از علم بالای روانشناسی و تأثیر آن در آنالیز‌های فردی و سازمانی کمک می‌کند تا افراد ضمن شناخت بهتر و دقیق‌تر توانمندی‌ها و استعداد‌های خود با اقدام گرایی و رفع موانع اجرایی مسیر هموارتری را برای رسیدن به موفقیت طی کنند. 
بنیاد کاتالیزوری رشد ایران با مدیریت دکتر محقق توانسته است با تکیه بر ۳ دانش مهم: جامعه شناسی، مدیریت و روانشناسی از طریق مراحل زیر در سطح فردی و سازمانی به تجزیه و تحلیل و کمک به رفع مسائل بپردازد: 
الف) علم جامعه شناسی کمک می‌کند تا با شناخت و بررسی مشکلات فرد یا سازمان از طریق آنالیز و کوچینگ از طریق سوالات هدفمند مسیر هموارتری برای رشد فردی و سازمانی انتخاب شود. 
ب) از دیگر فعالیت‌های این بنیاد با بهره گیری از علم مدیریت و همچنین ساختار فرآیند کوچینگ و ارائه راهکار و راه حل از درون آنالیز‌های فردی و سازمانی است. 
ج) سومین فعالیت بنیاد کاتالیزوری رشد ایران، استفاده از علم روانشناسی و درون کاوی فردی و سازمانی برای اقدام گرایی و رفع موانع اجرایی راه‌حل‌ها است. 
در این مسیر دکتر بهنام محقق به عنوان یک متخصص، با سال‌ها تجربه آموزش مستقیم و نگارش کتاب‌های مرتبط با حوزه توسعه فردی و سازمانی همراه شما خواهد بود و این همراهی به معنای تضمین برای رسیدن به موفقیت در کوتاهترین زمان و با صرف کمترین هزینه و انرژی است. 
اهمیت شناخت استعداد‌ها از دیدگاه دکتر محقق
همه ما در طول زندگی خود بار‌ها با اصطلاحاتی، چون «استعداد یابی»، «پرورش استعداد» و… روبه رو شده‌ایم، اما باید پذیرفت که هنوز هم استعدادیابی یک چالش بزرگ برای افراد است. استعداد از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که تعیین کننده مسیر زندگی فردی، شغلی و تحصیلی یک فرد است و چه بسا در تعیین نقش اجتماعی و فردی او بسیار تأثیرگذار باشد. یافتن استعداد، علمی تخصصی است که می‌تواند زندگی فردی را متحول ساخته و راه‌های رسیدن به موفقیت‌های فردی را به شکل باورنکردنی کوتاهتر نماید. کشف استعداد به معنای صرف هزینه‌ها و انرژی کمتر برای رسیدن به اهداف شغلی و فردی است. 
انسان‌ها با استعداد‌های ذاتی و اکتسابی بسیاری به دنیا می‌آیند. شناخت این استعداد‌ها و تلاش برای توسعه آن‌ها کمک می‌کند که یک فرد مسیر شغلی، تحصیلی و فردی هموارتری را پیش رو داشته باشد. دکتر محقق توانسته است در انسان بیش از ۱۰۳ استعداد مختلف را کشف کند که در چنین شرایطی یک فرد در بدبینانه‌ترین حالت ممکن چند استعداد برای توسعه و پرورش خواهد داشت. 
به مثال جالبی که دکتر محقق در زمینه کشف استعداد‌ها و نقش آن در موفقیت فردی ارائه کرده است توجه کنید: 
تصور کنید که قصد مراجعت به طبقه بالای محلی که در آن ایستاده‌اید دارید، برای رسیدن به این مقصد سه راه وجود دارد که عبارتند از: 
      •    حرکت از روی پله‌ها با سختی و صرف انرژی زیاد و در نهایت خستگی در مقصد.
      •    حرکت با پله برقی همسو در جهت مقصد و رسیدن سریع، آسان و بدون صرف زمان و انرژی زیاد. 
      •    حرکت با پله برقی معکوس که علاوه بر غیر منطقی بودن ممکن است با خطرات جسمی از جمله سقوط و یا نقد و استهزاء اطرافیان مواجه شوید و شاید هرگز به مقصد نرسید. 

کشف استعداد‌ها دقیقا پیدا کردن آسان‌ترین و منطقی‌ترین راه برای رسیدن به اهداف شغلی، اجتماعی و شخصی است. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که کشف استعداد‌ها مقوله‌ای تخصصی است که به آسانی امکان‌پذیر نیست و فردی که این کار را انجام می‌دهد باید اطلاعات دقیقی از روانشناسی فردی و مسائل مرتبط با توسعه فردی داشته باشد. 

دکتر محقق با ارائه تکنیک‌های عملی و ساده برای رشد استعداد‌های ذاتی و اکتسابی به افراد کمک می‌کند تا در کشف و شناسایی استعداد‌های فردی خود گام‌های موثری برداشته و آگاهانه‌تر مسیر رشد و پیشرفت را طی کنند. 

در حقیقت راهنمایی یک فرد آگاه و متخصص می‌تواند بیشترین تأثیر را در کشف و توسعه استعداد‌ها و یافتن کوتاهترین مسیر برای رسیدن به موفقیت را داشته باشد. بنیاد کاتالیزوری رشد ایران با مدیریت دکتر محقق مطمئن‌ترین راه برای کشف استعداد‌های فردی و همچنین بهره مندی از فرصت آنالیز فردی و سازمانی برای آگاهی یافتن از توانایی‌ها و پتانسیل‌های موجود برای رسیدن به موفقیت است. 

دکتر محقق با توجه به آگاهی و تجربه‌ای که در زمینه کشف استعداد‌ها و مدیریت آن‌ها برای رسیدن به نتیجه دارد تنها کسی است که می‌تواند علاقمندان به تحول در زندگی را در این مسیر یاری کرده و برای رسیدن به هدف همراهی نماید. 

جمع‌بندی

کشف استعداد مقوله‌ای است که بسیار مورد توجه روانشناسان و تسهیلگران قرار دارد. این مسئله به اندازه‌ای مهم است که بسیاری از کارشناسان حوزه موفقیت معتقدند تنها در صورت کشف صحیح استعداد‌ها و توسعه آن‌ها است که فرد می‌تواند به موفقیت‌های فردی، شغلی و اجتماعی در زندگی دست پیدا کند. کشف استعداد‌ها نیازمند آگاهی کامل از توانایی‌های فردی انسان است که جز یک شخص متخصص در این امر کسی نمی‌تواند نسبت به آن ادعایی داشته باشد. دکتر بهنام محقق نفر اول استعدادیابی دنیا است که توانسته است علاوه بر کشف ۱۰۳ استعداد در انسان با ارائه راهکار‌های علمی و عملی در توسعه و پیشرفت استعداد‌ها و رسیدن به موفقیت به کمک آن‌ها به افراد کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها