رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

صنعتگران سربازان جبهه اقتصادی‌اند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی؛

آذربایجان شرقی بهشت معادن ایران است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل آذربایجان شرقی در حوزه صنایع و معادن گفت: آذربایجان شرقی بهشت معادن ایران است و نقش تاثیرگذاری در کشور دارد.
کد خبر: ۱۴۱۵۸۴۰

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: «فرهاد طهماسبی» در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به جایگاه ویژه استان آذربایجان شرقی در حوزه معادن‌ خصوصا کانی‌های فلزی به ویژه معادن غنی مس، گفت: این استان از حیث کیفیت و میزان ذخیره موادمعدنی در کشور رتبه اول و دوم را دارد.

نقش تاثیرگذار فعالان حوزه معدنی در کشور

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تاثیرگذار فعالان حوزه معدنی در کشور، ادامه داد: فعالان این حوزه در ارز آوری و تولید ملی به ویژه صنعت مس که وابستگی‌های زیادی را در صنایع جانبی دارد، تاثیر گذار هستند.

وی ادامه داد: در استان آذربایجان شرقی منابع بسیار ارزشمندی را داریم و امیدواریم که با برنامه ریزی‌های صحیح دولت و مجلس بتوانیم این صنعت و ذخایر ارزشمند مس را حمایت کنیم.

طهماسبی با بیان اینکه آذربایجان شرقی بهشت معادن ایران است، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی در مواد معدنی دیگر همچون سنگ‌های تزئینی و فلزات دیگر از جمله آلومینیوم نیز در کشور رتبه‌های اول تا سوم را دارد.

وی افزود: در حوزه فعالیت‌های صنعتی، اقتصادی و ارتقای جایگاه‌ها امروزه اعتقادها بر این است که برون سپاری شده و دولت بخش عمده و اصلی فعالیت‌ها را به بخش خصوصی بسپارد.

وطیفه دولت تنظیم گری است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه دولت‌ها تنظیم گری و جزو وظایف حاکمیتی است، گفت: این همایش سالانه‌ای که امسال در استان آذربایجان شرقی تشکیل خواهد شد می‌تواند با هم‌افزایی و تبادل اطلاعات متخصصان و فعالان این حوزه از سراسر کشور منتقل کننده ارزش‌های علمی و فعالیت‌های تجربی باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه کشور در حوزه اکتشاف بسیار از برنامه عقب بوده و در حوزه استخراج از فناوری روز دنیا بهره‌مند نیست.

به گفته طهماسبی، هزینه معدن کاری در کشور ما بسیار زیاد بوده و برای معدن کاران قابل تحمل نیست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان رویداد ملی اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور را یکی از مهم‌ترین اجلاس‌ حوزه صنعت و معدن عنوان کرد و افزود: این گردهمایی‌ها می‌توانند در ایجاد وحدت رویه در حوزه تقنینی، بیان نیازمندی‌ها و برنامه‌ریزی صحیح توسط دولت برای ریل گذاری صحیح و پیشرفت این صنعت تاثیر گذار باشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها