نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال:

تجهیز ورزشگاه‌ها به VAR برعهده دولت است

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال، تجهیز ورزشگاه‌ها به فناوری کمک داور ویدئویی (VAR) را وظیفه دولت توصیف کرد.
کد خبر: ۱۴۱۳۱۶۹

به گزارش جام جم آنلاین، منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در حاشیه بازگشت کاروان تیم ملی فوتبال از تورنمنت کافا در جمع خبرنگاران درباره سطح این مسابقات گفت: امیر قلعه‌نویی خیلی از سطح این تورنمنت راضی و این شروع کار بود. باید از یک جایی کار شروع می‌شد، به نظر هم من تورنمنت خوبی بود.

قنبرزاده درباره برنامه آینده تیم ملی هم اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای جام ملت‌ها آغاز شده و کادر فنی هم یک برنامه برای فیفادی ارئه کرده است. برای بازی با تیم‌های بزرگ باید ببنیم شرایط به چه شکلی پیش می‌رود. بازی با تیم‌های بزرگ شرایط خاص خودش را دارد ولی هدف‌گذاری فدراسیون همین است.

وی درباره اینکه اسپانسر تیم ملی چه زمانی معرفی می‌شود، اضافه کرد: کمیته بازاریابی باید پیگیری کند که من در جریان جزئیات آن نیستیم.

قنبرزاده در پاسخ به این سوال که آیا فصل آینده از کمک داور ویدئویی استفاده می‌شود، گفت: ضرورت استفاده از این سیستم را کاملا حس می‌کنیم و حتی اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا الزامی در این رابطه نداشته باشد، استفاده از کمک‌داور ویدئویی ضرورت دارد و بسیاری از مشکلات داوری با VAR قابل حل است. باید این کار انجام شود و به بخشی از این پروسه نگاه ملی داشت. مالک ورزشگاه‌های ما دولت است و باشگاه‌ها با اجاره دادن، از آن استفاده می‌کنند. همان طور که چمن، سیستم روشنایی و ... استادیوم بازسازی می‌شود، کار نصب سیستم کمک داور ویدئویی که یک ورزشگاه را تکمیل می‌کند هم باید در این راستا انجام شود. ما هم در فدراسیون فوتبال تمام تلاش‌مان را می‌کنیم.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال همچنین درباره گمانه‌زنی‌ها مبنی بر ورود اتومبیل‌های خارجی توسط ملی‌پوشان با حواله دولت نیز، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

قنبرزاده درباره اینکه به نظر می‌رسد برخی تیم‌های لیگ برتری سقف بودجه را رعایت نخواهند کرد و اینکه آیا برنامه‌ای برای تجدیدنظر در این باره وجود دارد یا خیر نیز اظهار کرد: بحث آیین‌نامه و دستورالعمل‌های نقل و انتقالات مفصل است که باید در وقت دیگری درباره آن صحبت کنیم!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها