رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز خبر داد:

مهار حریق پست برق آبادان پس از چهار ساعت

شهردار اهواز:

امپراطوری پیمانکاران را شکستیم

شهردار اهواز گفت: در شهرداری امپراطوری پیمانکاران را داشتیم که حدود 700 نفر از دل پیمانکاران خارج کرده و در مجموعه دیگری به صورت ترک تشریفات قرارداد بستیم و آنها را ساماندهی کردیم، از این طریق امپراطوری پیمانکاران را شکستیم.
کد خبر: ۱۴۱۲۹۱۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان، رضا امینی شامگاه دوشنبه 29 خرداد در نشست صمیمی با اصحاب رسانه، با بیان اینکه ما همه تابع قانون هستیم و قانون باید رعایت شود، اظهار کرد: بنده برای هیچ جا رزومه نفرستاده ام و بنده از جانب سیزده نفر از اعضای شورای شهر کلانشهر اهواز برای مذاکره دعوت شدم  وپس از آن با کسب سیزده رای به عنوان شهردار اهواز انتخاب شدم؛ ادعای اسطوره شدن و اسطوری سازی هم نداشته ام.

وی افزود: شهر اهواز سومین کلانشهر ایران از حیث مساحت و هشتمین کلانشهر از نظر جمعیت است؛ مساحت شهر قریب به 20 هزار هکتار است که 3 هزار هکتار مساحت آن معابر شهری است که روی آن آسفالت کشیده شده است.

شهردار اهواز با بیان اینکه وضعیت آسفالت اهواز مربوط به چند سال است تصریح کرد: آبهای سطحی، بارندگی هایی که در اهواز اتفاق می افتد، آلودگی هایی که وجود دارد و باران های اسیدی همه سم مهلک برای زهکش شدن و از بین رفتن اسفالت است که متاسفانه اقلیم اهواز این بلا را به سر شهر آورده است.

امینی بیان کرد: عهد من با اعضای شورای شهر، مشاوره در خصوص انتصابات بوده است و لاغیر؛ تا زمانی که اکثریت جمع شورا بر این ارائه باشند که بمانم و حیاتم باقی باشد در اهواز خدمتگزار هستم و به هیچ احدی اجازه دخالت در انتصابات و انتخاب مدیران نخواهم داد، مشاوره را با روی باز می پذیرم اما تصمیم گیرنده خودم هستم، این تابو در اهواز شکسته شد و باید ییشتر از این نیز شکسته شود.

وی با اشاره به اینکه چهره به چهره با 310 نفر از مدیران شهرداری مصاحبه کرده ام تا بتوانم بهترین ها را انتخاب کنم، عنوان کرد: تمام تلاش من بر این بوده که بدون قومیت، جبهه و جناح سیاسی با در نظر گرفتن سلامت، کار جهادی و توان اجرایی افراد مدیران را انتخاب کنم.

شهردار اهواز گفت: اگر در اهواز بخواهد آنچه در ذهن است اتفاق بیفتد و بیش از 50 درصد آن مرتفع شود، بالغ بر 120 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که برای مثال مترو یکی از این اقدامات است.

امینی ادامه داد: مترو انتظار من است و برای به نتیجه رسیدن آن از هیچ تلاشی دریغ نکرده ام، پس از پیگیری های مکرر اکنون به نتیجه رسیده و حکمش صادر شده است. انشالله ظرف مدت بسیار کوتاهی پروژه را تحویل خواهیم گرفت و کار پروژه قطار شهری را با پیمانکار جدید آغاز خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: سالی که قطار شهری در اهواز شروع شد، 50 درصد از هزینه انجام کار را دولت و براساس قانون جامع حمل و نقل ریلی مصوب مجلس شورای اسلامی تقبل و از طریق انتشار اوراق مشارکت پرداخت کرده است.

به گفته وی؛ با محاسبات نماینده دیوان محاسبات در استان اردیبشهت سال گذشته اعلام شد که برای خط یک قطار شهری مبلغ 30 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که به نظر بنده اکنون این عدد به بیش از 40 هزار میلیارد تومان رسیده است تا بتوان خط اول قطار شهری را به بهره برداری رساند.

شهردار اهواز با بیان اینکه شهرداری اهواز در سال 1383 از بانک بحرینی وام گرفته است تصریح کرد: این وام حدود 7 میلیارد تومان بوده که برای آزادسازی خیابان نهج البلاغه گرفته شده است که مدت 17 سال اقساطش را پرداخت نکرده بودند، سال گذشته قصد تسویه اش را داشتیم که ادعای بانک ملت 485 میلیارد تومان بود و اعلام کردند اگر تا اسفندماه پرداخت نشود این مبلغ به عدد 700 میلیارد تومان می رسد؛از طریق مسئولین رده بالا پیگیری کردیم تا در نهایت موفق شدیم این وام را با مبلغ 149 میلیارد تومان تسویه حساب کنیم.

امینی اضافه کرد: در نتیجه تسویه وام، شهرداری اهواز پس از 17 سال توانست حساب بانکی داشته باشد، دسته چک دریافت کند و از فهرست سیاه بانک خارج شود تا بتواند اوراق مشارکت خریداری کند.

وی افزود: سال گذشته 100 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس گرفته شد، در فهرست امسال 300 میلیارد تومان است همچنین وزارت کشور برای سال آینده قول یک هزار و 500 میلیارد تومان را داده اند که همه اینها فرصت هایی بوده که طی 17 سال گذشته استفاده نشده و شهر ضرر کرده است.

شهردار اهواز با بیان اینکه در شهرداری، علم مدیریت، سرمایه انسانی و منابع لازم است تصریح کرد: ما در همه این موارد مشکل داریم، اکنون حدود 8 هزار و 500 نفر در شهرداری اهواز مشغول به کار هستند؛ در شهرداری امپراطوری پیمانکاران را داشتیم که حدود 700 نفر از دل پیمانکاران خارج کرده و در مجموعه دیگری به صورت ترک تشریفات قرارداد بستیم و آنها را ساماندهی کردیم، از این طریق امپراطوری پیمانکاران را شکستیم.

امینی اضافه کرد: پیمانکار به جای اینکه 100 دستگاه خودروی حمل زباله، نظافت و رفت و روب داشته باشد 20 دستگاه داشت که آن هم تنها در دو منطقه کار می کرد و ما دست آنها را ازکار قطع کرده و بیرون آوردیم.

وی با اشاره به دریافت مبلغ یک هزار و 50 میلیارد تومان سهم عوارض آلایندگی مربوط به سال های 93 تا 96 بیان کرد: از مبلغ دریافتی 470 میلیارد تومان برای پل شهید قربانی (مجاور دانشگاه شهید چمران)، 350 میلیارد تومان برای تقاطع L300 و L400 پل شهید کجباف، 320 میلیارد تومان برای 8 منطقه شهرداری با میانگین هر منطقه 40 میلیارد تومان جهت آسفالت هزینه شده است.

به گفته وی؛ مطالبات شهرداری بابت عوارض آلایندگی بیش از 50 هزار میلیارد تومان است که باید تلاش کنیم تا آن را از دولت بگیریم.

شهردار اهواز گفت: در سال 1400 شهر اهواز به میزان 360 هزار متر مربع آسفالت شده بود که در سال 1401 به یک میلیون و 100 هزار متر مربع رسید، در سه ماه نخست امسال نیز 450 هزار متر مربع بوده است. مساحت معابر اهواز 30 میلیون متر مربع است که 10 میلیون متر مربع آن نیاز به آسفالت دارد و براساس حساب کارشناسی 6 هزار میلیارد تومان نیاز دارد تا طی 3 سال این کار انجام شود.

امینی با بیان اینکه نوروز 1401 با معاون اول رئیس جمهور مکاتبه داشته ایم تصریح کرد: از ایشان قول 50 هزار تن قیر رایگان گرفتیم که در سفر اخیر دولت به خوزستان 30 هزار تن آن به ارزش 600 میلیارد تومان مصوب شد، یک هزار میلیارد تمان نیز بودجه شورای شهر کلانشهر اهواز مصوب کردند که در سال 1402 باید برای اسفالت هزینه شود. 

وی افزود: قریب به یک هزار میلیارد تومان اعتبارات بانکی دریافت کرده یا در حال دریافت هستیم که از این میزان 100 میلیارد تومان به اتوبوسرانی اختصاص داده شد که با آن 129 دستگاه اتوبوس خریداری شد و اکنون 42 دستگاه آن وارد شهر شده اند.؛ 40 میلیارد تومان در حوزه پسماند و 50 میلیارد تومان هم برای سازمان خدمات موتوری بوده است.

شهردار اهواز عنوان کرد: زمانی که کارم را شروع کردم خدمات موتوری تنها یک دستگاه زباله داشت که در این مدت با بازسازی دستگاه های درون پارکینگ و انبارها تعداد آن را به 40 دستگاه رسانده ایم، با وام گرفته شده نیز به همین مقدار ماشین خریداری شده که ظرف 2 ماه آینده کاربری آنها نصب و به حوزه خدمات موتوری اهواز اضافه می شوند.

امینی گفت: کل اتوبوس های شهر اهواز 80 دستگاه بود و براساس استانداردها به ازای هر هزار نفر یک اتوبوس لازم است یعنی شهر اهواز نیاز به یک هزار و 200 دستگاه اتوبوس دارد؛ در بخش تاکسیرانی نیز باید حداقل 6 هزار دستگاه در اهواز وجود داشته باشد که در حال حاضر یک هزار و 900 دستگاه است و بیش از نیمی از آنها به جهت فرسودگی مناسب نیستند.

وی ادامه داد: 50 دستگاه تاکسی ون به ارزش 21 میلیارد تومان خریداری کرده ایم که 11 دستگاه هفته گذشته وارد شهر شده است و قول این را داده اند که مابقی هم به ترتیب وارد شهر شود.

شهردار اهواز ادامه داد: فلسفه وجودی سازمانی هایی مثل عمران، نوسازی، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مترو و خدمات موتوری این است که بازوهای شهرداری هستند تا بخش خصوصی نتوانند با هم هماهنگ شوند و هزینه های شهر را بالا ببرند، هرجا لازم بود شهرداری از ظرفیت خودش استفاده کند. از مسئولین درخواست داشته ایم تا از رسوبات بانکی و سهمیه ها استفاده کنند تا هم تاکسی های جدید خریداری و هم اشتغال ایجاد شود.

امینی با بیان اینکه 6 هزار و 363 دست فروش در بازارچه های غیررسمی اهواز درحال فعالیت هستند تصریح کرد: بزرگترین بازارچه غیررسمی، جمعه بازار بودکه یک ماه گذشته به ضلع شرقی بهشت آباد رفتند یک هزار و 815 نفر آنها ساماندهی شدند؛ انشالله تا پایان سال 5 بازارچه غیررسمی نادری، جمعه بازار، صدف، وردی مسجدسلیمان – اهواز و سه راه خرمشهر ساماندهی خواهند شد تا این منظر زشت شهری از بین رود.

وی در خصوص بودجه گفت: سال 1399 بودجه شهرداری 2 هزار و 500 میلیارد تومان بوده، سال 1400 مبلغ 3 هزار و 550 میلیارد تومان بوده و برای سال 1401 مبلغ 7 هزار و 500 میلیارد تومان بود.

شهردار اهواز سرانه فضای سبز شهر را ضعیف خواند و اظهار کرد: میزانه سرانه فضای سبز شهر 3/2 شهرهای دیگر است و دلیلش این است که 30 درصد فضای سبز اهواز شبکه آب خام دارد و مابقی آن با تانکر آبیاری می شود؛شبکه آب خام فضای سبز شهر اهواز به یک هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

امینی گفت: براساس آخرین و کمترین قیمتی که مشاورین برآورد کرده اند برای شبکه دفع آبهای سطحی مبلغ 11 هزار و 800 میلیارد تومان نیاز است تا در زمان بارش ها آب های سطحی در شهر نماند.

به گفته وی، بازسازی و زنده سازی رودخانه کارون 315 هکتار عرصه مجاور رودخانه است.

وی افزود: برای هفت ورودی شهر مبلغ 500 میلیارد تومان برآورد شده تا بتوان آن را آبرومند کرد ولی اگر نمادهای، آیتم ها و المان های فرهنگی، صنایع، دفاع مقدس و ورزش را بخواهیم استفاده کنیم بیش از 8 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

شهردار اهواز بیان کرد: ما هیچ چیز نداشته باشیم ولی یک کارون زیبا داشته باشیم؛ من در خوزستان برای خاک جنگیدم به هیچ عنوان برای میز نمی جنگم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها