فرصتی طلایی برای بهره مندی بدهکاران پرونده های اجرایی از معافیت

یزد- معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد استان یزد از فرصتی طلایی و استثنایی برای بدهکاران پرونده های اجرایی از طریق مراجعه به واحد اجرای اسناد رسمی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۲۸۶۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محسن صحرایی در این خصوص اظهار داشت: واحد اجرای اسناد رسمی اداره کل ثبت اسناد و املاک واحدی شبه قضایی است که در آن مفاد اسناد رسمی بدون نیاز به رای مرجع قضایی قابلیت اجرایی  دارد.

وی افزود : در این مجموعه مهمترین پرونده های تشکیلی ، پرونده های وصول مطالبات بانک ها و وصول مهریه و چک و ... بررسی و منجر به اجرای حکم می شود.

معاون اداره کل ثبت اسناد یزد خاطرنشان کرد: به موجب ماده 131 قانون ثبت، بدهکار موظف است علاوه بر پرداخت دیون و بدهی خود نیم عشر دولتی و حق حراج را به ادارات ثبت واریز نماید که بند پ ماده 117 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه استثنایی بر این قانون آورده شده که در صورتی که بدهکار و بستانکار به توافق برسند و پرونده مختومه شود بدهکار از پرداخت هزینه های دولتی معاف است.

صحرایی یاد آور شد: نظر به اینکه برنامه هفتم توسعه مراحل نهایی تصویب خود را در مجلس می گذراند و پس از تصویب و ابلاغ آن برنامه ششم توسعه ملغی الاثر می شود لذا این فرصت محدود، فرصتی طلایی برای بدهکاران پرونده های اجرایی جهت معافیت از پرداخت هزینه های دولتی می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها