حکم "شهردار سابق مشهد" صادر شد

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی از صدور حکم شهردار سابق مشهد خبر داد.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی از صدور حکم شهردار سابق مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۲۲۷۰
سید امیر مرتضوی در نشست مطبوعاتی تشریح برنامه‌های هفته قوه‌قضائیه در استان خراسان رضوی اظهار داشت: خراسان رضوی در حوزه تحقق شعار سال در کشور پیشگام و پیشتاز است؛ سال گذشته از تعطیلی 732 واحد تولیدی و صنعتی جلوگیری شده است و بیش از 500 بازدید نیز از این واحد‌ها توسط قضات صورت گرفته است. آنچه برای ما مهم است رشد تولید و اشتغال است و هرچه این دو بیشتر باشد کاهش جرایم را به همراه دارد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: شورای وقایع مهم اخیرا تشکیل شده و پرونده‌های خاص و مهم در این شورا بررسی می‌شود. یکی از این حوزه‌ها اقتصادی است. البته اخیرا اسم این شورا به شورای واکنش سریع تغییر‌نام پیدا کرده است که  هر دو هفته یکبار این شورا تشکیل و پرونده‌های مهم بررسی می‌شود.

وی افزود: دستورالعمل ترک فعل مدیران ابلاغ شده است هر موقع اعلام شد مدیری وظایف خود را انجام نمی‌دهد ابتدا در قالب تذکر و سپس پرونده قضایی تشکیل می‌شود. بازرسی استان نیز به صورت ویژه به موضوع ترک فعل پرداخته است.

مرتضوی گفت: رای پرونده شهردار سابق مشهد صادر شده است و به زودی اعلام می‌شود؛ قاضی پرونده شهردار سابق مشهد و دیگر افرادی که مسئولیت داشته اند، مستقل است و بدون دخالت، پرونده های مطروحه را بررسی کرده‌اند.

طرح قاضی مدرسه را در سال تحصیلی در مدارس برگزار و در 449 مدرسه این طرح را اجرا کردیم،همچنین در مساجد نیز حضور پیدا خواهیم کرد و این طرح را در پارک‌ها، اساتید دانشگاه، حوزه‌های علمیه و ... ادامه خواهیم داد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی تاکیدکرد: امروز نسبت به موضوع سرقت دغدغه داریم چرا که این مسئله مردم را هم آزار می‌دهد. این روز‌ها کیف قاپی، موبایل زنی و جرائم مشابه رایج شده است بر همین اساس طی بررسی‌ها ساعات و مکان‌های سرقت را مشخص کرده‌ایم و در این زمینه نیز کمیته‌ای با حضور دستگاه‌ها تشکیل شده است.

وی یکی دیگر از موضوعات وارد شده را موضوع استحکام بنیان خانواده عنوان کرد وگفت: یکی دیگر از حوزه‌هایی که به صورت جدی دادگستری وارد شده‌ موضوع املاک است و باتوجه به تخصصی کردن پروانه املاک در دستور کار قرار دارد بطوریکه هر واحد مشاور املاک و خودرو باید دو پروانه داشته باشد که یکی مربوط به اصناف و دیگری مربوط به اداره ثبت و صدور پروانه فنی است.

 مرتضوی درخصوص آموزش بنگاه داران نیز اذعان کرد: طی شش ماه هزار واحد املاک تحت آموزش قرار گرفته اند که بعد از آزمون پروانه تخصصی دریافت کرده‌اند. همچنین دنبال ثبت املاک در سامانه جامع املاک نیز هستیم. تمام معاملات باید ثبت شود و کدرهگیری دریافت کنند و اگر کدرهگیری‌ نداشته باشند از دریافت خدمات محروم خواهند شد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه غبارروبی مزار شهدای بهشت رضا(ع)، دیدار‌های مردمی در مساجد مشهد و حوزه‌های قضایی، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در سطح استان و بازدید مسئولان قضایی از واحد‌های مختلف را ازبرنامه های هفته قوه قضائیه  دانست وگفت: حضور مسئولین در مساجد و بازدید از زندان‌های استان، بازدید از شهرک‌های صنعتی و واحد‌های تولیدی، دیدار و ملاقات عمومی با شهروندان، برگزاری نشست‌های خبری با سازمان‌ها و ادارات زیر مجموعه قوه‌قضائیه و ... از جمله برنامه‌های دیگر هفته قوه‌قضائیه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها