رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه در بخش تامین مالی تاکید ویژه‌ای بر انتشار اوراق بهادار اسلامی توسط بخش خصوصی یا اوراق بدهی شرکتی شده که سال گذشته این اقدام نزدیک به سه برابر افزایش داشت، گفت: نزدیک به سه ماه گذشته حجم بالایی موافقت اصولی برای بخش خصوصی صادر شد که اکنون در مرحله انتشار اوراق قرار دادند.
کد خبر: ۱۴۱۰۸۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، مجید عشقی امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی ایران اعلام کرد: در بیش از ۲ سالی که از شرایط سابق بازار سرمایه می‌گذرد، اتفاقات مثبت زیادی در بازار سرمایه رخ داده و فرصت‌های مغتنمی برای اهالی بازار سرمایه ایجاد شده تا از پیشرفت‌ها رونمایی و خلاقیت‌ها ارائه شود.

عشقی با بیان اینکه این‌ نمایشگاه فرصت طلایی را برای دانش مالی و سرمایه گذاری عموم مردم ایجاد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: سواد مالی یکی از مؤلفه‌های مهم در قرن حاضر است، به همین دلیل برای نخستین بار در بازار سرمایه به منظور سواد مالی اقدام به راه‌اندازی مرکز افکارسنجی کردیم که از این طریق سواد مالی به صورت دوره‌ای بررسی می‌شود و بر اساس آن برنامه‌ریزی آموزشی در سطوح مختلف دانش آموزی، دانشجویی، عموم مردم و … انجام خواهد شد.

رییس سازمان بورس با تاکید بر جایگاه ویژه بخش خصوصی در صنعت مالی ادامه داد: بخش عمده خدمات بازار سرمایه توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و در این راستا بخش خصوصی سازی در صنعت مالی مسیر خوبی را در پیش گرفته است.

وی گفت: اکنون در بازار دارای شرکت‌های کاملا خصوصی حضور دارند که خدماتی را با بهره‌وری بالا به مردم ارایه می دهند.

عشقی اظهار داشت: نمایشگاه صنعت مالی فرصت خوبی است تا شرکت‌ها خدمات خود را ارایه دهند و در چند سال گذشته اکثر نوآوری‌های مالی توسط بخش خصوصی ارایه شده است.

رییس سازمان بورس به حمایت سازمان بورس از ارتقای نقش و فعالیت بخش خصوصی سخن گفت و تاکید کرد: ارایه مجوزها در این حوزه را در سال ۱۴۰۲ با قوت ادامه خواهیم داد.

وی افزود: شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر حمایت از تولید است که افزایش مشارکت مردم و مردمی سازی اقتصاد کشور تنها راه رشد تولید در کشور است.

عشقی گفت: در سال جاری یکی از کارویژه‌های اصلی فعالیت خود را پذیرش بخش خصوصی در بازار سرمایه قرار دادیم تا بتوان از این طریق کمک کننده به رشد تولید باشیم.

رییس سازمان بورس خاطرنشان کرد: در بخش تامین مالی تاکید ویژه‌ای بر انتشار اوراق بهادار اسلامی توسط بخش خصوصی یا اوراق بدهی شرکتی شده که سال گذشته این اقدام نزدیک به سه برابر افزایش داشت.

وی با بیان اینکه امسال حجم اوراق بدهی شرکتی را برای تامین مالی تولید افزایش خواهیم داد، ادامه داد: نزدیک به سه ماه گذشته حجم بالایی موافقت اصولی برای بخش خصوصی صادر شد که اکنون در مرحله انتشار اوراق قرار دادند.

رییس سازمان بورس خاطرنشان کرد: پذیرش شرکت خصوصی در بازار سرمایه اولویت اصلی فعالیت بورس و فرابورس است و هر هفته یک شرکت بخش خصوصی را در بازار عرضه کردیم که این روند ادامه‌دار خواهد بود.

عشقی ادامه داد: یکی از اقدامات اصلی در نمایشگاه، آشنایی بیشتر فعالین بازار سرمایه با تامین مالی بخش خصوصی در سال جاری است.

رییس سازمان بورس به سفرهای استانی این سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدام نوعی ارتباط میان نهادهای بازار سرمایه و فعالین بازار است که منجر به آشنایی با ابزارهای مالی بازار سرمایه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه و تامین مالی شرکت‌ها را سرعت خواهیم بخشید، اظهار داشت: امسال بحث راه اندازی صندوق بازنشستگی تکمیلی را در نمایشگاه پیگیری خواهیم کرد که امیدواریم در چند روز آینده سه موافقت اصولی برای این صندوق داشته باشیم که این صندوق‌ها منابع پایداری را برای بازار سرمایه ایجاد خواهد کرد و مزایایی را برای بازنشستگان خواهد داشت.

عشقی در پایان با اعلام اینکه در نمایشگاه امسال بحث قرارداد آتی سهام را پیگیری خواهیم کرد، گفت: این قرارداد در کنار قرارداد اختیار معامله رونمایی می‌شود که کمک کننده به ثبات بازار خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها