به گزارش جام جم آنلاین، ارزیابیها از وضعیت بازار آزاد خودرو نشان میدهد که قیمت خودرو هماهنگ با مصوبه قیمتی شورای رقابت، کاهش نسبی نرخ ارز، افزایش عرضه، زمزمههای ورود خودروهای کارکرده، افت تقاضا، انتشار اخبار امیدبخش سیاسی و… از افزایش عقب نشینی کرده و هر چند قطره چکانی اما در حال ریزش است.
فعالان بازار خودرو میگویند که مصرف کنندگان در انتظار کاهش قیمت خودرو از طریق عرضه خودروهای کارکرده و وارداتی و البته افزایش عرضه خودروهای داخلی بوده و به همین جهت دست از خرید کشیدهاند.
همچنین برخی از فروشندگان نیز به دلیل نگرانی از ریزش بیشتر قیمتها، نسبت به فروش خودرو با قیمت پایینتر اقدام کردهاند.
فعالان بازار معتقد هستند که در صورت واردات و عرضه خودروهای کارکرده، واردات خودروهای نو و افزایش تولید و عرضه خودروهای داخلی، بازار خودرو تا حدودی متعادل شده و از آن وضعیت «افزایش مستمر قیمت» خارج میشود.
در جدول زیر قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی آمده است.
خودرو | ۲۷ آذر ماه |
سمند LX EF7 | ۵۶۰ میلیون تومان |
پژو پارس LX | ۶۴۰ میلیون تومان |
پژو پارس xuvp | ۵۳۰ میلیون تومان |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ | ۵۲۰ میلیون تومان |
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما | ۵۷۰ میلیون تومان |
پژو ۲۰۷ دندهای پانوراما | ۷۰۵ میلیون تومان |
رانا پلاس | ۵۰۵ میلیون تومان |
دنا پلاس اتوماتیک توربو | ۸۷۰ میلیون تومان |
دنا پلاس توربو ۶ دنده | ۷۸۰ میلیون تومان |
تارا دندهای | ۶۸۰ ملیون تومان |
تارا اتوماتیک | ۸۳۵ میلیون تومان |
سورن پلاس دوگانو سوز | ۶۰۰ میلیون تومان |
ساینا S دندهای | ۳۵۰ میلیون تومان |
تیبا صندوق دار | ۳۳۵ میلیون تومان |
تیبا هاچ بک | ۳۴۰ میلیون تومان |
کوییک دندهای S | ۳۷۰ میلیون تومان |
کوییک | ۳۴۰ میلیون تومان |
کوییک اتوماتیک پلاس | ۴۲۰ میلیون تومان |
شاهین | ۵۹۰ ملیون تومان |
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد