«اعجوبه‌ها» را می‌توان یکی از برنامه‌های موفق شبکه سه دانست که از همان ابتدا نشان‌دهنده نگاه خاص و متفاوت سازندگانش بود. این برنامه حالا به نامی آشنا برای خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است. به‌خصوص پدر و مادرهای جوانی که کودک یا کودکانی در خانه دارند.
«اعجوبه‌ها» را می‌توان یکی از برنامه‌های موفق شبکه سه دانست که از همان ابتدا نشان‌دهنده نگاه خاص و متفاوت سازندگانش بود. این برنامه حالا به نامی آشنا برای خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است. به‌خصوص پدر و مادرهای جوانی که کودک یا کودکانی در خانه دارند.
کد خبر: ۱۴۰۹۷۷۱
نویسنده ​​​​​​​زینب علیپور طهرانی | رسانه

در ابتدا اجرای برنامه را چهره‌هایی چون مهران غفوریان و نادر سلیمانی‌فرد برعهده داشتند و خیلی‌ها معتقد بودند حضور یک سلبریتی یکی از دلایل موفقیت این برنامه است اما در کنار اجرا می‌توان گفت تماشای بچه‌هایی که به این برنامه می‌آمدند تا خوش بگذرانند و به همراه پدرها یا مادرهای‌شان چالش‌های بانمکی را پشت‌سر بگذارند برای هر بیننده‌ای جذاب بود. دختربچه‌ها و پسربچه‌هایی که از توانایی و هوش خود در چالش‌ها بهره می‌گرفتند و لحظات خوش و شیرینی را برای مخاطبان این برنامه رقم می‌زدند.
این برنامه نشان داد که ایران پر از اعجوبه‌هایی است که می‌توان با خیال راحت آینده کشور را به آنها سپرد. بچه‌های بااستعداد و باانگیزه و پرتلاشی که با حضور در این برنامه مهارت‌های بسیاری کسب می‌کردند. موفقیت این برنامه باعث شد که تولید آن به فصل‌های دیگری برسد. منتها با این تفاوت که حامد سلطانی سکاندار برنامه شد. مجری‌ای که خودش پدر دو فرزند بود و شناختی که از بچه‌ها داشت باعث شد به‌راحتی با آنها ارتباط برقرار کرده و حال‌وهوای خوبی به برنامه بدهد. حال تولید این برنامه به فصل جدید رسیده و تفاوت‌های بسیاری به نسبت فصل‌های قبل پیدا کرده است. سازندگان این برنامه تلاش کرده‌اند خانواده‌ها را بیشتر از گذشته با خود همراه کنند، آن‌هم با تولید آیتم‌ها و بخش‌های جذابی که در سری جدید شاهد هستیم.
ازجمله این‌که مهمان‌هایی به برنامه می‌آیند که هرکدام به نوعی با فضای برنامه مرتبط هستند. از طرفی سؤالاتی که از آنها پرسیده می‌شود هم بسیار متناسب با حال‌وهوای برنامه است. جالب‌تر این‌که چالش‌هایی که برای بچه‌ها در هر قسمت طراحی می‌شود، براساس مهمان و شهرت یا حرفه‌ای است که دارد. از طرفی حضور تماشاچی‌ها نیز به این برنامه انرژی مضاعفی داده است. آنها با تشویق‌های‌شان و این‌که با شیرین‌کاری بچه‌ها سر ذوق می‌آیند، فضای خوبی را به برنامه منتقل می‌کنند. سلطانی که اجرای این سری از برنامه برایش چالش مهمی است، همچنان با انرژی خاصی برنامه را پیش می‌برد. او پس از حادثه‌ای که برای خانواده‌اش پیش‌آمد و همسر و یکی از فرزندانش را از دست داد، با حضور در این برنامه و قرار گرفتن در کنار بچه‌ها چالش عجیب و شاید تلخی را تجربه می‌کرد. بااین‌حال مثل گذشته تلاش می‌کند برنامه فضای شاد و پرانرژی داشته باشد و این حس‌وحال را به مخاطبان هم منتقل کند. نکته دیگر بازی‌هایی است که برای بچه‌ها در این برنامه طراحی می‌شود. بازی‌هایی که در اتاق فکر برنامه شکل می‌گیرد و همه جوانب هم در نظر گرفته می‌شود. از توانایی فیزیکی و هوش بچه‌ها گرفته تا آموزش نکات مهم و انتقال پیام. یکی از مهم‌ترین پیام‌هایی که در این برنامه قرار است به مخاطبان منتقل شود، بحث فرزندآوری است. همچنین با توجه به زندگی امروز که والدین کمتر فرصت می‌کنند در کنار فرزندان خود باشند، این برنامه فرصت خوبی برای آنهاست که از کنار فرزندشان بودن و تماشای لبخند او لذت ببرند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها