نمایش جدید کاخ‌ سفید در مبارزه با تروریسم خودساخته

عکس یادگاری بایدن با جسد «الظواهری»

ارتش آمریکا اعتراف کرده که قربانی حمله این کشور به شمال غرب سوریه ممکن است یکی از سران القاعده نباشد، بلکه یک شهروند سوری هدف قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۴۰۸۴۸۲

به گزارش جام جم آنلاین، آمریکایی‌ها قبلا اعلام کرده بودند که یک سرکرده القاعده را در سوریه هدف قرار داده‌اند اما گویا ماجرا به گونه دیگری است.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد: ارتش آمریکا اعتراف کرده که قربانی حمله این کشور به شمال غرب سوریه ممکن است یکی از سران القاعده نباشد، بلکه یک شهروند سوری هدف قرار گرفته است.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) گزارش داده بود که حمله ای به خاک سوریه در تاریخ 3 مه انجام شده و اعلام کرده بود که یک فرمانده عالی رتبه القاعده را هدف قرار داده است؛ با این حال، خانواده فرد کشته شده تأکید کردند که وی یک شهروند عادی بوده و هیچ ارتباطی با تروریست ها ندارد.

خانواده این مرد گفتند نام وی «لطفی حسن مستو» و 56 سال سن داشته و پیش از این به عنوان کارگر ساختمانی فعالیت می کرد.

این فرد در حال چوپانی گوسفندان بوده که با موشک هلی فایر آمریکایی کشته شد.

این روزنامه به نقل از یک مقام نظامی آمریکا نوشت: ما دیگر مطمئن نیستیم که یکی از فرماندهان القاعده را کشته ایم.

یک منبع نظامی دیگر امریکایی اعتراف کرد که فرد کشته شده هدف حمله نبوده است، اما تأکید کرد که او با سازمان القاعده ارتباط داشته است.

«مایکل لاهورن»، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا نیز گفت که این ستاد در حال بررسی گزارش ها درباره تلفات غیرنظامیان در نتیجه حمله موشکی به سوریه است.

یادآور می‌شود که فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) در حالیکه واشنگتن خود از ایجاد کنندگان گروه‌های تروریستی در منطقه و جهان است، در بیانیه ای اعلام کرده بود که نیروهای این کشور در سوم ماه مه حمله ای به شمال غرب سوریه انجام داده اند و در این حمله یکی از رهبران القاعده را که نامی از او اعلام نشده است، به هلاکت رسانده‌اند.

در این بیانیه آمده بود: در ساعت 11:42 صبح روز سوم ماه مه به وقت محلی، نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا یک حمله در شمال غرب سوریه انجام دادند که در آن یکی از رهبران ارشد القاعده هدف قرار گرفت.

این حمله چند روز پس از اعلام ترکیه هدف قرار دادن سرکرده داعش در شمال غرب سوریه، انجام شده بود. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه 10 اردیبهشت ماه اعلام کرد که کشورش«ابوالحسین الحسینی القریشی» رهبر گروه تروریستی داعش را در سوریه کشته است که واشنگتن روز بعد در واکنش اعلام کرد که نمی‌تواند ادعای ترکیه مبنی بر انجام یک عملیات نظامی را که منجر به کشته شدن رهبر داعش در سوریه شده است، تائید کند.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها