95 طرح مخابراتی و همراه اول در یزد آماده بهره‌برداری است

یزد- مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: درهفته ارتباطات 95پروژه مخابراتی و همراه اول در سطح استان به بهره‌برداری می رسد.
کد خبر: ۱۴۰۸۴۰۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمدرضا زارع در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال گذشته ۲۷۸ طرح با اعتبار ۱۵۲ میلیارد تومان افتتاح شده و برای هفته ارتباطات امسال نیز ۹۵ طرح در بخشهای مختلف با سرمایه‌گذاری ۱۰۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می رسد.

مدیر مخابرات منطقه یزد افزود: این‌ طرح ها در حوزه همراه اول شامل تاسیس، توسعه و افزایش تکنولوژی 22 سایت بی تی اس تلفن همراه، تعویض دکل سایت در 10 نقطه و اجرای فیبر نوری 3 سایت بی تی اس در متراژ افزون بر 1000 متر می باشد.

زارع گفت: تاسیس ، توسعه و جایگزینی کافونوری در 10 مرکز، اجرای فیبرنوری و شبکه کابل مسی  در مراکز، ایجاد بستر تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت از طریق تانوما در شهرهای ابرکوه، مهریز، میبد و یزد، و نصب سوییچ دیتا در 2 مرکز از پروژه های قابل بهره برداری در هفته ارتباطات می باشد.

وی افزود: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۴۵ درصد است و استان از این لحاظ در رتبه سوم و چهارم کشور است و در بخش تلفن همراه با ضریب نفوذ 120 درصد رتبه چهارم کشور را داریم.

زارع گفت:  در بخش تلفن همراه در مجموع دو هزار و ۲۵۴ کیلومتر از جاده‌های استان و ۶۴۳ کیلومتر از مسیرهای ریلی استان تحت پوشش هستند.

مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: 266 طرح مخابراتی از هفته ارتباطات سال 1401 تا هفته ارتباطات امسال با سرمایه گذاری بالغ بر  یک هزار و 900میلیارد ریال در استان یزد مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی  توسعه تجهیزات اینترنت پرسرعت خانگی در سطح استان،  ایجاد امکان دایری تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت بر بستر وایرلس، ایجاد بستر ارایه سرویس وی دی اس ال افزایش ظرفیت زیرساخت داخل استانی در 3 مسیر و افزایش ظرفیت پهنای باند تجهیزات دیتای کافونوری را از دیگر طرح های این هفته بر شمرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها