هفته سی ام بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال در حالی به پایان خود نزدیک شده است که پرسپولیس و سپاهان دو مدعی اصلی قهرمانی باید در شهر های میزبان به مصاف حریفان خود بروند.
کد خبر: ۱۴۰۸۲۷۲
نویسنده محدثه صادقی نیک

به گزارش جام جم آنلاین، در هفته پایانی لیگ برتر تیم پرسپولیس در قائمشهر به مصاف نساجی مازندران می رود و سپاهان در کرمان با مس دیدار می کند. هردو این دیدارها، رقابت های مهمی به شمار می روند اما رقابت سپاهان و مس کرمان  از جنبه دیگری نیز اهمیت دارد؛ زیرا اگر مس نتیجه را به حریف خود واگذار کند شرایط سختی را تجربه خواهد کرد و آن سقوط به دسته یک خواهد بود. مس کرمان از 5 بازی آخرش در لیگ 4 باخت و یک تساوی دارد و برای بقا در لیگ کار سختی پیش رو دارد.

با این حال، شاگردان مورایس هم برای کسب جام خواهند جنگید؛ اما با وجود شرایطی که پیش روی مسی ها قرار دارد کار چندان ساده ای ندارند.

نکته جالب توجهی که وجود دارد این است که چندین سال پیش در لیگ پانزدهم، زمانی که برانکوهدایت پرسپولیس را برعهده داشت؛ این تیم لیگ را با نتایج خوبی شروع نکرد اما رفته رفته تیم برانکو شکل مدعی قهرمانی به خود گرفت و در ادامه  رقابت ها توانست نتایج خوبی را کسب کند. در همان فصل پرسپولیس دربی رفت را با تساوی ۱-۱ و با گل دقایق پایانی «جری بنگتسون» به پایان برد؛ اما دربی برگشت و شهرآورد شماره ۸۲ با دیگر دربی‌ها برای هواداران دو تیم تفاوت داشت و پرسپولیس در یک بازی کاملا برتر و با نتیجه ۴-۲ موفق شد، استقلال تحت هدایت پرویز مظلومی را شکست داده و صدر جدول را به نوعی از استقلال تهران، پس بگیرد.

در انتهای آن فصل پرسپولیس تنها به دلیل تفاضل گل کمتر به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر پس از استقلال خوزستان رسید. علت این موضوع این بود که تیم راه آهن در معرض سقوط قرار گرفته بود و برای بقا درلیگ تلاش می کرد و از طرفی، یکی از بازیکنان پرسپولیس در مصاحبه ای اعلام کرده بود که 10 گل به راه آهن خواهیم زد! ؛ همین امر موجب شد تا راه آهنی ها تلاش خود را بیشتر کرده و مانع قهرمانی پرسپولیس شوند.

با این تفاسیر امکان آن وجود دارد که تاریخ تکرار شده و این اتفاق این بار برای تیم سپاهان تکرار شود و مس کرمان که در آستانه سقوط به لیگ یک قرار دارد، همه عزم خود را به کار گیرد تا از مصاف سپاهان گذشته و مانع از قهرمانی آنها شود و بقای خود در لیگ را تضمین کند. این اتفاق اگر چه سخت است اما با توجه به پتانسیلی که این تیم دارد و همچنین حضور گسترده هوادارانش می تواند رقم بخورد.

همچنین با توجه به اینکه سپاهان بازی رفت را 2 بر صفر پیروز شده و در حال حاضر هم روی کاغذ نسبت به مسی ها کاملا برتر است؛ با این حال بازیکنان مس مدعی شدند که به دنبال خلق شگفتی در این دیدار هستند. نکته دیگری که وجود دارد این است که سپاهانی ها باید امیدوار باشند تا پرسپولیس در مقابل نساجی به نتیجه تساوی و یا شکست دست پیدا کند تا بتوانند جام را با خود به اصفهان ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها