میزبانی ایرانصدا از علاقه‌مندان به گویندگی در نمایشگاه کتاب تهران

«دیباچه صبا» و «باغ هنر»؛ مشوق کتاب‌دوستان

شبکه رادیویی ایرانصدا همانند سال گذشته با برپایی غرفه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پذیرای صدای استعدادهای گویندگی است.
شبکه رادیویی ایرانصدا همانند سال گذشته با برپایی غرفه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پذیرای صدای استعدادهای گویندگی است.
کد خبر: ۱۴۰۷۷۴۸

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۳۳ دوره از عمر خود را پشت سر گذاشت و با ورود به ۳۴سالگی بار دیگر با علاقه‌مندان به کتاب در مصلای امام‌خمینی(ره) تجدید بیعت کرد تا نشان دهد همچنان کتاب و کتابخوانی زنده است و این نمایشگاه با قوت تمام به مسیر خود ادامه می‌دهد.
امسال ۱۲ شبکه رادیویی در کنار ایرانصدا، ماموریت پوشش برنامه‌های نمایشگاه کتاب را به عهده دارند که از این تعداد شش شبکه رادیویی یعنی رادیو فرهنگ، ورزش، گفت‌وگو، جوان، نمایش و ایران علاوه‌بر پخش برنامه زنده، از ایرانصدا پخش تصویری دارند. در این دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب سه استودیو برای پخش برنامه‌ها مستقر است. طبق جدول‌بندی پخش برنامه‌ها، رادیو فرهنگ با برنامه «کتاب فرهنگ» از ساعت ۱۷ تا ۱۸و۳۰ دقیقه در استودیوی شماره یک، رادیو گفت‌وگو با برنامه «الف ب بسم‌ا...» از ساعت ۱۳ تا ۱۴و۳۰ دقیقه در استودیوی شماره یک، رادیو تهران با برنامه «چاپ تهران» از ۱۵ تا ۱۶ در استودیوی شماره دو، رادیو ورزش با برنامه «به اضافه ورزش» از ساعت ۱۲ تا ۱۳ در استودیوی شماره یک، رادیو نمایش با برنامه «استودیو ۸» از ساعت ۱۸و۳۰ دقیقه تا ۲۰ در استودیوی شماره یک، رادیو اقتصاد با برنامه «گذر بازار» از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در استودیوی شماره ۲، رادیو قرآن در قالب گزارش در تمام ساعات روز در استودیوی شماره۳، رادیو سلامت با برنامه «عشق کتاب» از ساعت ۱۶ تا ۱۷ در استودیوی شماره ۲، رادیو معارف با برنامه «یار مهربان» از ساعت ۱۷ تا ۱۸ استودیوی شماره ۲، رادیو جوان با برنامه «کافه رادیو» از ساعت ۱۵ تا ۱۵و۴۵ دقیقه در استودیوی شماره یک، رادیو صبا با برنامه «دیباچه صبا» از ساعت ۱۴ تا ۱۵ در استودیوی شماره ۲، رادیو ایران با برنامه «باغ هنر» از ساعت ۱۶ تا ۱۷ در استودیوی شماره یک و ایرانصدا در دو استودیو در نمایشگاه کتاب حضور دارد.
مهدی شاملو، مدیر رادیو ایرانصدا درباره برنامه‌های این شبکه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: مجموعه ایرانصدا در دو حوزه در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود. اول به عنوان انتشاردهنده چند رسانه‌ای و پشتیبان شبکه‌های رادیویی حضور دارد. شش شبکه رادیویی در نمایشگاه کتاب برنامه زنده تصویری دارند. تولید و پخش برنامه تصویری این شبکه‌ها همزمان با پخش رادیویی توسط ایرانصدا انجام می‌شود. شاملو ادامه داد: هر روز از ساعت ۱۲ تا ۱۹ برنامه‌ها به صورت تصویری در ایرانصدا پخش می‌شوند. بخش دوم حضور این شبکه مانند سال گذشته در نمایشگاه کتاب است، که در مقیاسی وسیع‌تر آزمون کشف استعداد گویندگی را برگزار می‌کند. محل غرفه ایرانصدا در حیاط مصلای امام‌خمینی(ره) واقع شده‌است.
مدیر رادیو ایرانصدا درباره زمان تست گویندگی توضیح داد: هر روز در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب از ساعت ۱۵ تا ۱۹ زمان گرفتن تست آزمون گویندگی است. در ابتدا باید شرکت‌کنندگان در غرفه ایرانصدا اعلام حضور کرده سپس شناسه شرکت در آزمون را دریافت کنند. با این شناسه در برنامه ایرانصدا متن تعیین شده را می‌خوانند و ارسال می‌کنند. اگر شرکت‌کننده حداقل‌های مورد پذیرش را داشت، وقت داده می‌شود در مرحله دوم تست حضوری بدهد.
به گفته وی، محوریت تست گویندگی موضوع کتاب و کتابخوانی است. یعنی نمونه تست بخشی از کتاب است. البته این آزمون به معنای کشف استعداد و نه جذب آنهاست. ما تعهدی برای جذب استعدادها نداریم، ولی قدم بعدی کشف استعداد، همکاری و استفاده در فرصت‌های بعدی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها