عضو هیات رئیسه فروشندگان میوه و سبزی:

برای قیمت پیاز هشدار داده بودیم | عوامل رشد قیمت میوه

رئیس اتحادیه بارفروشان:

قیمت میوه کاهش می‌یابد

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: از شنبه آینده در تمام اقلام میوه و صیفی افت قیمت خواهیم داشت، زیرا عرضه فراوان شده است.
کد خبر: ۱۴۰۶۳۵۷

به گزارش جام جم آنلاین، «مصطفی دارایی‌نژاد» در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: دو هفته پیش به دلیل عرضه کم گوجه فرنگی، کاهو، سیب، پرتقال فلفل دلمه سبز و رنگی، قیمت آنها افزایش یافته بود اما با رسیدن فلفل دلمه دزفول، کازرون، فلفل یزد، بندرعباس و جیرفت، امروز قیمت این نوع صیفی‌‌ها در میدان مرکزی میوه و تره بار از کیلویی ۸۰ هزار تومان به ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان افزود: از دیروز تاکنون حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن گوجه‌ فرنگی به میدان مرکزی میوه و تره بار توزیع و کیلویی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان فروخته شده است.

وی ادامه داد: کاهو کرج، شمال و دزفول تازه به دست آمده است و تا هفته آینده قیمت‌ها کاهشی می‌شود.

دارایی‌نژاد بیان کرد: هم‌‌اکنون قیمت هندوانه ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان شده است به عبارتی افت ۵۰ درصدی در این محصول کشاورزی داشتیم.

دارایی نژاد با اشاره به اتمام فصل سیب و پرتقال، گفت: پرتقال‌هایی که هم‌اکنون وجود دارند در انبارها و سردخانه‌ها نگهداری می شود که هزینه‌ نگهداری آنها بالاست. همچنین سیب جدید مهرماه وارد بازار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نوبرانه‌ ها تا ۶۰ درصد افت قیمت داشتیم، گفت: قیمت گوجه سبز از کیلویی یک میلیون تومان شروع شد و امروز به کیلویی ۶۰ تا ۱۳۰ هزار تومان رسیده است. توت فرنگی دلند گرگان حدود ۷۰ تا ۶۰ هزار تومان، توت فرنگی بهنمیر ساری ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان و توت فرنگی گلخانه کرج حدود ۸۰ هزار تومان در میدان مرکزی فروخته می‌شود. قیمت چاقاله بادام در میدان ۶۰ تا ۱۳۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان بیان کرد: ملون ۲۰ هزار تومان و طالبی ۳۰ هزار تومان شده که کاهش قیمت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلات هفته‌های قبل و کاهش عرضه منجر به افزایش قیمت‌ها شده بود، گفت: از شنبه آینده در تمام اقلام میوه و صیفی افت قیمت خواهیم داشت، زیرا عرضه فراوان خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها