افزایش امنیت درب آپارتمان ضد سرقت و لابی

بخش زیادی از امنیت یک ساختمان، توسط درب ورودی آن تأمین می شود. در صورتی که درب لابی ساختاری مستحکم و ایمن داشته باشد، راه نفوذ سارقین مسدود شده و از ورود افراد متفرقه نیز جلوگیری می شود. اگر درب آپارتمان شما توان و استحکام خود را از دست داده و در تأمین امنیت ساختمان موفق عمل نمی کند، لازم است تا با استفاده از چند راهکار موثر، استحکام آن را بازگردانید. برای انجام اینکار با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.
بخش زیادی از امنیت یک ساختمان، توسط درب ورودی آن تأمین می شود. در صورتی که درب لابی ساختاری مستحکم و ایمن داشته باشد، راه نفوذ سارقین مسدود شده و از ورود افراد متفرقه نیز جلوگیری می شود. اگر درب آپارتمان شما توان و استحکام خود را از دست داده و در تأمین امنیت ساختمان موفق عمل نمی کند، لازم است تا با استفاده از چند راهکار موثر، استحکام آن را بازگردانید. برای انجام اینکار با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.
کد خبر: ۱۴۰۶۰۴۹

نحوه افزایش امنیت درب آپارتمان ضد سرقت

امروزه برای تأمین هرچه بیشتر امنیت ساختمان های مهم و ارزشمند، از انواع درب لابی ضد سرقت استفاده می شود. در ساختار این دسته از درب ها از اتصالات مقاوم و نشکن استفاده می شود. همچنین در بخش های داخلی درب نیز از ورق های فولادی به منظور کاهش احتمال شکستگی درب در اثر اصابت ضربه، استفاده می شود.

بهره مندی از این ساختار حرفه ای موجب شده تا درب های ضد سرقت آپارتمان به عنوان یکی از کارآمدترین درب های ورودی ساختمان شناخته شوند. شما نیز می توانید با خرید یک درب ضد سرقت، ایمنی را به ساختمان خود بازگردانید. همچنین می توانید با اعمال راهکارهای زیر، درب های ضد سرقت قدیمی و زوار در رفته را تعمیر کنید.

1.   قفل درب ورودی آپارتمان را تقویت کنید

بهتر است ایمن سازی را با تعویض قفل و یا تقویت آن آغاز کنید. برای تقویت قفل های قدیمی لازم است تا در ابتدا به فکر تعویض صفحه فلزی قفل باشید. این صفحه داخل فریم درب استفاده شده و در درب های قدیمی ارتفاع بسیار کمی دارد. تعویض آن با صفحاتی که حداقل 10 سانتی متر ارتفاع دارند، از قفل درب در برابر نیرو وزن و فشار محافظت می کند.

اما راهکار ساده تر تعویض قفل درب است. در صورتی که قفل درب ورودی ساختمان تک زبانه بوده و به راحتی باز می شود، آن را با قفل های منو بلاک یا مولتی پوینت تعویض کنید. این قفل های چند زبانه ها دارای مغزی مستحکم بوده و از ایمنی بالایی بالایی برخوردارند. به خاطر داشته باشد درب آپارتمان ضد سرقت می بایست دارای حداقل دو قفل با چندین زبانه باشد.

افزایش امنیت درب آپارتمان ضد سرقت و لابی

2.   از میله های امنیتی استفاده کنید

در صورتی که تصمیم دارید تا به طور کامل مانع از نفوذ سارقین و مزاحمین به داخل ساختمان شوید، لازم است تا یک میله امنیتی را پشت قفل درب قرار داده و بخش انتهایی آن را بر روی زمین بگذارید. Door Bar در ساختار اصلی خود به تعدادی پیچ و مهره مجهز شده که در امتداد درب آپارتمان نصب می شوند. به کارگیری این میله مستحکم مانع از شکسته شدن درب با اعمال ضربات سنگین می شود.

3.   از متریال مقاوم در برابر ضربه استفاده کنید

ممکن است بخشی از درب لابی شما به شیشه مجهز شده باشد. همانطور که می دانید توان شیشه در برابر ضربه بسیار کم است. بهتر است برای حفظ زیبایی درب و افزایش امنیت آن، شیشه های نازک و معمولی را با شیشه های چند جداره و سکوریت تعویض کنید. این شیشه ها قادرند تا در برابر ضربه، مقاومت خوبی به عمل آورند. همچنین توصیه می کنیم در خرید درب آپارتمان سراغ درب هایی بروید که طرح شیشه آن ها دسترسی مناسبی به سمت قفل درب ایجاد نکند.

افزایش امنیت درب آپارتمان ضد سرقت و لابی

4.   لولاهای درب ضد سرقت را تقویت کنید

راهکار موثر دیگر تقویت لولای درب ورودی ساختمان است. برای تقویت هرچه بهتر لولای درب لازم است تا پیچ های کوتاه آن را با نمونه های بلندتر تعویض کنید. تعویض پیچ های کوتاه به طرز قابل توجهی ایمنی لولا را در برابر شکستگی ناشی از ضربه بالا می برد. برای اینکه پیچ های ضعیف را از ساختار لولا خارج کنید، لازم است تا در ابتدا درب را کامل باز کنید. سپس پیج های داخل قابل و درب را با نمونه های 8.5 سانتی متری تعویض کنید. انجام اینکار به اتصال هرچه بیشتر لولا به درب ورودی کمک کرده و ایمنی آن را تا حد قابل توجهی بالا می برد.

5.   از تکنولوژی امنیت درب ضد سرقت کمک بگیرید

اگر تصمیم دارید تا به یکباره خیال خود را از بابت ایمنی درب ورودی راحت کنید، قفل معمولی آن را با قفل های هوشمند و دیجیتال تعویض کنید. چرا که تکنولوژی به کار رفته در قفل های دیجیتال، مسیر عبور سارقین را به طور کامل مسدود می کند. این دسته از قفل ها در اسکلت اصلی خود به انواع آلیاژ های مستحکم مجهز شده اند. بر روی بدنه آن ها نیز سنسورهای هوشمندی جهت تشخیص رمز به کار گرفته شده است.

انواع قفل های رمزدار، قفل کارتی و قفل اثر انگشت نمونه هایی از قفل های الکترونیک هستند که کارآیی بالایی در افزایش امنیت درب ضد سرقت و لابی دارند. پردازنده های هوشمند این قفل ها امکان استفاده از سه روش باز شوندگی را فراهم می کند. تابع خیالی، عملکرد دوگانه و قفل کودک از جمله تکنولوژی های نوین این قفل است که شرایطی ایده آل برای افزایش امنیت ساختمان ایجاد می کند.

فناوری تابع خیال زمانی به کار می رود که تصمیم دارید تا رمز اصلی را دور از چشم اطرافیان نگه دارید. در این حالت ابتدا و انتهای رمز را وارد کرده و در اواسط آن از اعداد رندوم به دلخواه استفاده می کنید. برای اینکه امنیت ساختمان تا حد قابل توجهی بالا رود، فناوری عملکرد دوگانه رمز نیز به ساختار این قفل اضافه شده است. در این حالت می بایست برای باز کردن درب آپارتمان به طور همزمان از دو روش استفاده کنید. هم اثر انگشت خود را وارد کنید و هم رمز عبور را در اختیار قفل قرار دهید.

افزایش امنیت درب آپارتمان ضد سرقت و لابی

نتیجه گیری

در مقایسه با سایر ورودی های ساختمان اعم از درب پارکینگ و یا پنجره ها، درب لابی با ریسک بیشتری سارقین را وارد ساختمان می کند. البته درب هایی که فاقد استراکچر مقاوم و ایمن هستند. به همین منظور باید برای افزایش امنیت ساکنین، افزایش امنیت درب آپارتمان را مورد توجه قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها