اقدامات بازدارنده ایران پاسخی محکم به رجزخوانی‌های رژیم صهیونیستی است.  
یک کارشناس روابط بین‌الملل در گفتگو با جام‌جم آنلاین:

اقدامات بازدارنده ایران پاسخی محکم به رجزخوانی‌های رژیم صهیونیستی است.  

رژیم صهیونیستی که در میان یک بن‌بست و تنگنای بزرگ داخلی و خارجی قرار گرفته و خطر جنگ چندجبهه‌ای از سوی مقاومت را بیش از هر زمانی احساس می‌کند، به انجام مانور تبلیغاتی درباره فعال‌سازی سیاست نخ‌نما شده «ترور» روی آورده است.
رژیم صهیونیستی که در میان یک بن‌بست و تنگنای بزرگ داخلی و خارجی قرار گرفته و خطر جنگ چندجبهه‌ای از سوی مقاومت را بیش از هر زمانی احساس می‌کند، به انجام مانور تبلیغاتی درباره فعال‌سازی سیاست نخ‌نما شده «ترور» روی آورده است.
کد خبر: ۱۴۰۵۴۳۹

به گزارش جام جم آنلاین، فشارهای بی‌پایان داخلی و خارجی در عرصه فلسطین اشغالی بعد از تحولات سریع اخیر، روز به روز بیشتر می‌شود و همه آنها بر سر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه افراطی وی آوار شده؛ مسئله‌ای که او را وادار کرده تا به سمت اتخاذ مواضع شتاب‌زده و غیرواقعی و در عین حال ترسناک برود.

شکست سیاست نخ‌نما شده ترور علیه رهبران مقاومت

یکی از بارزترین موضع‌گیری‌های عجولانه نتانیاهو و نزدیکانش که طی روزهای گذشته بازتاب زیادی در رسانه‌های عبری و برخی رسانه‌های عربی و بین‌المللی داشته، صحبت درباره بازگشت به سیاست «ترور» است؛ سیاستی نخ‌نما شده که صهیونیست‌ها از ابتدای اشغالگری خود در فلسطین طی یک دهه گذشته، هر زمان که در تنگنا قرار گرفته و گزینه‌ای برای مقابله با تهدیدات خارجی پیدا نمی‌کردند، به آن متوسل می‌شدند.

اما این بار شرایط رژیم صهیونیستی و نیز دشمنان این رژیم یعنی اعضای محور مقاومت کاملا متفاوت از گذشته بوده و صهیونیست‌ها دیگر نمی‌توانند همانند دهه‌های قبل به موفقیت سیاست ترور در پیشبرد اهداف خود امیدوار باشند. آنگونه که رسانه‌های عبری گزارش می‌دهند، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، «یحیی السنوار» رهبر حماس در نوار غزه و «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس از برجسته‌ترین رهبران مقاومت فلسطین هستند که نتانیاهو و وزرای افراطی کابینه وی، قصد دارند آنها را در لیست ترور قرار دهند.

صحبت درباره فعال‌سازی سیاست ترور در محافل صهیونیستی در شرایطی است که طی هفته‌های گذشته و بعد از حملات موشکی مقاومت از غزه و جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در فلسطین اشغالی، هشدارهای زیادی درباره فرسایش قدرت بازدارندگی رژیم اشغالگر مطرح شده و نتانیاهو به وزرای کابینه خود دستور داده که در این زمینه اظهار نظر نکنند.

مواضع ضد و نقیض صهیونیست‌ها درباره فعال‌سازی سیاست ترور

درحالی که نتانیاهو از وزرای خود خواسته درباره بازگشت به سیاست ترور صحبت نکنند، «نیر دوری» خبرنگار نظامی شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که موسسه امنیتی اسرائیل بار دیگر استراتژی ترور رهبران فلسطینی را مطرح کرده است.

این درحالی است که منابع نظامی رژیم صهیونیستی به نهاد سیاسی این رژیم توصیه کرده‌اند در سایه عدم آمادگی ارتش برای ورود به یک جنگ گسترده، باید از انجام هر اقدامی که می‌تواند منجر به تحریک یک جنگ چندجبهه‌ای علیه اسرائیل شود خودداری کرد.

روزنامه انگلیسی «میدل ایست آنلاین» چند روز قبل در گزارشی با اشاره به اینکه نتانیاهو به دنبال راهی برای رهایی از فشار افکار عمومی اسرائیلی و ساکت کردن مخالفان خود است، اعلام کرد، در سایه مشکلات شخصی و سیاسی بزرگی که نتانیاهو با آن مواجه است، گزینه جنگ در هفته‌های آینده محتمل به نظر می‌رسد.

صحبت‌ها درباره فعال‌سازی سیاست ترور رژیم صهیونیستی در زمانی منتشر شده که رسانه‌های این رژیم به شکل عمده متمرکز بر صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس هستند و او را به عنوان اولین فرد تحت تعقیب برای ترور توصیف می‌کنند؛ چرا که او پشت توسعه ساختار نظامی حماس در کرانه باختری و جنوب لبنان قرار دارد.

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت در این زمینه اعلام کرد، صالح العاروری کاریزماتیک‌ترین شخصیت در جنبش حماس است و با همه طرف‌های محور مقاومت از تهران تا بیروت و قدس و نوار غزه ارتباط دارد و هدف مهم و اصلی وی انجام یک هجوم گسترده علیه اسرائیل از چند جبهه است.

رژیم صهیونیستی همچنین صالح العاروری را متهم کرده که پشت حملات موشکی از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی قرار دارد. شبکه‌های تلویزیونی این رژیم نیز در گزارش‌های جداگانه اعلام کردند که العاروری همچنان برای تقویت قابلیت‌های عملیاتی حماس در لبنان تلاش می‌کند و بر این اساس اسرائیل باید خود را برای دوره‌ای پیچیده و خطرناک آماده کند که در آن همه قواعد بازی تغییر خواهد کرد.

هشدار مقاومت فلسطین به اشغالگران

بعد از ادعای صهیونیست‌ها برای فعال‌سازی سیاست ترور علیه رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حماس به سرعت هشدار داد که هرگونه اقدام اشتباه از جانب اشغالگران، با پاسخی بزرگتر و کوبنده‌تر از سوی مقاومت همراه خواهد شد.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس در این زمینه اعلام کرد، تهدیدات اشغالگران برای فعال کردن سیاست ترور، تلاشی نافرجام برای بهبود چهره آنها بعد از تشدید خیزش‌های مردمی فلسطین و فعال‌سازی جبهه‌های مقاومت علیه رژیم صهیوینستی است. دست دشمن برای ایجاد رعب و وحشت باز نیست و پاسخ مقاومت به هر حماقتی، بزرگتر و گسترده‌تر از چیزی خواهد بود که اشغالگران انتظار دارند. ما به مبارزه مشروع خود علیه اشغالگری ادامه خواهیم داد و از این تهدیدها ترسی نداریم.

اراضی اشغالی فلسطین از ابتدای سال جاری میلادی شاهد تشدید تنش‌ها بوده؛ به ویژه بعد از حملات وحشیانه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان.

پشت پرده مانور تبلیغاتی اسرائیل برای فعال‌سازی سیاست ترور

در همین زمینه «مصطفی ابراهیم» کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی معتقد است که بازگشت به سیاست ترور، خواسته‌ای است که وزرای فاشیست و افراطی کابینه نتانیاهو مانند ایتمار بن گویر و بزالل اسموتریچ در سایه فرسایش بازدارندگی اسرائیل مطرح می‌کنند. اما در شرایطی که صهیونیست‌ها همه تلاش خود را برای اجتناب از ورود به جنگ چند جبهه‌ای به کار بسته‌اند، صحبت درباره فعال‌سازی سیاست ترور علیه رهبران مقاومت فلسطین، در واقع ماهیت تبلیغاتی دارد.

وی افزود، انجام عملیات‌های ترور مستلزم تصمیم سیاسی است؛ اما صحبت درباره آن در رسانه‌ها صرفا یک جنگ روانی و تبلیغات رسانه‌ای و سیاسی با هدف احیای بخشی از بازدارندگی از دست رفته رژیم صهیوینستی می‌باشد. به ویژه اینکه عمده تمرکز صهیونیست‌ها طی دوره اخیر معطوف به جنگ چندجبهه‌ای علیه این رژیم است که خطر آن بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

به گفته این تحلیلگر عرب زبان، اسرائیلی‌ها به خوبی می‌دانند که هر اقدامی در راستای آسیب زدن به رهبران مقاومت فلسطین، بی پاسخ نخواهد ماند و نه تنها گروه‌های فلسطینی بلکه سایر جبهه‌های مقاومت برای انتقام آماده هستند؛ مسئله‌ای که می‌تواند به معنای آغاز جنگ همه جانبه از سوی مقاومت علیه رژیم اشغالگر باشد.

وی تاکید کرد، استراتژی رژیم صهیونیستی در زمینه ترور به این شکل است که اگر واقعا قصد انجام چنین عملیاتی را داشته باشد به شکل مخفیانه و محتاطانه در راستای آن گام برمی‌دارد و هرگز اجازه انتشار اطلاعات مربوط به آن را در رسانه‌ها نمی‌دهد. بنابراین صحبت‌هایی که از روزهای گذشته درباره فعال‌سازی سیاست ترور اسرائیل در رسانه‌های این رژیم مطرح می‌گردد چیزی جز مانور تبلیغاتی در چارچوب آرام کردن فضای افکار عمومی صهیونیست‌ها و بستن دهان ایتمار بن گویر و سایر وزرای افراطی کابینه نتانیاهو نیست.

مصطفی ابراهیم تاکید کرد، این تبلیغات رسانه‌ای رژیم صهیونیستی با تحلیل‌های زیادی از جانب فلسطینی‌ها در رسانه‌های مختلف همراه بود که موجب ایجاد ترس و نگرانی میان شهرک‌نشینان صهیونیست شد؛ به ویژه اینکه آنها از پاسخ مقاومت وحشت دارند. به طور کلی می‌توان گفت که رژیم صهیونیستی دست کم در شرایط فعلی و با توجه به بحران داخلی پیچیده این رژیم، به سمت گزینه ترور نمی‌رود./تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها