استاندار البرز:

درصدد تبدیل استان به پایتخت کتاب کشور هستیم

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: درصدد هستیم با هم افزایی مجموعه های فرهنگی استان، البرز بعنوان پایتخت کتاب در کشور معرفی شود.
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: درصدد هستیم با هم افزایی مجموعه های فرهنگی استان، البرز بعنوان پایتخت کتاب در کشور معرفی شود.
کد خبر: ۱۴۰۵۳۳۲

 به گزارش جام جم آنلاین البرز، مجتبی عبداللهی با بیان اینکه در دنیای امروز با گسترش شبکه های مجازی، کتاب و کتابخوانی در سایه قرار گرفته، افزود: مطالعه در رشد حیات اجتماعی تأثیر زیادی دارد و روح یک جامعه در پرتو این مهم بارور می شود و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، جامعه را به سمت رشد، تعالی و تنویر افکار عمومی سوق می دهد.  
وی ادامه داد: استان البرز با مردمی فرهنگ پرور و فرهیخته، خاستگاه و محل زندگی مفاخر شاخص فرهنگی کشور در حوزه های مختلف شعر و ادبیات، همچون جلال آل احمد است از این رو این ظرفیت را دارد که بعنوان پایتخت کتاب کشور معرفی شود. 
عبداللهی گفت: شاخص‌هایی از جمله استمرار فعالیتهای ترویج کتابخوانی، ارائه برنامه‌های خلاقانه، هم افزایی و همگرایی بخش‌های دولتی و خصوصی و طی تعامل متولیان این امر در استان مد نظر است که باید احصا و اعلام شود. 
وی با قدردانی از متولیان فرهنگی استان برای برنامه ریزی های صورت گرفته، حمایت خود را از این اقدام اعلام کرد و افزود: در این راه از هیچ گونه هماهنگی و حمایتی دریغ نخواهیم کرد. 
استاندار البرز با تاکید بر ضرورت المان سازی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی توسط شهرداری ها، گفت: طراحان و مجریان این طرح بر این باورند با چنین طرح‌هایی می‌توان به افزایش سرانه مطالعه در بین شهروندان کمک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها