در اختتامیه نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های فرهنگی شورای مراکز استان‌ها مطرح شد:

فرهنگ، امری دستوری و بخشنامه‌ای نیست

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان مطرح کرد:

سرزندگی و نشاط مردم، شاه‌بیت غزل «شهر اصفهان، شهر رویدادها»

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: برگزاری بیش از ۳۰۰ رویداد و برنامه متنوع در هفته فرهنگی اصفهان با هدف افزایش توجه مردم به شهر و شخصیت اصفهان و احیای احساس تعلق و هویت در بین آن‌ها است.
کد خبر: ۱۴۰۵۲۲۳

جام جم آنلاین اصفهان؛ سیدعلی معرک نژاد امروز دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه در برنامه رادیویی «صدای شهر اظهار» کرد: در تقویم کشور بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۵ آبان به نام روز اصفهان نام‌گذاری شده است اما در کنار آن، در اردیبهشت‌ماه نیز هفته‌ای به نام هفته فرهنگی اصفهان را برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به دلایل نام‌گذاری هفته اول اردیبهشت‌ماه هرسال به نام هفته فرهنگی اصفهان گفت: در این هفته سالروز تولد اندیشمند و حکیم «شیخ بهایی» را داریم و از سوی دیگر ماه اردیبهشت، از دیرباز تا کنون به نام ماه رویایی شهر اصفهان معروف بوده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این راستا امسال، هفته فرهنگی اصفهان از دوم تا نهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی های متنوع، شهر اصفهان در این هفته به شهر رویدادها تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان مدتی است که مصداق شهر زندگی بودن، پویا زیستن و سرزندگی را تجربه می‌کند، افزود: از بیست‌وپنجم آبان ۱۴۰۱ که بزرگترین رویداد نمایش ترکیبی «تا پای جان» برگزار شد و فرصت اجتماع عظیم مردمی را فراهم کرد، به این ترتیب در بهمن‌ماه شاهد رویدادهای بزرگ و متنوعی بودیم که پایان‌بخش آن‌ها راهپیمایی پرشور ۲۲ بهمن بود، در ادامه و ایام نوروز و ماه رمضان نیز، شاهد حضور بیش از یک میلیون مسافر نوروزی در شهر اصفهان و جشن‌های روزه‌اولی‌ها بودیم.

معرک‌نژاد با اشاره به دیگر برنامه‌های مفرح و شاد شهر اصفهان در ماه رمضان و طنین‌انداز شدن صوت زیبای «ربنا» توسط خواننده پرآوازه کشوری سالار عقیلی تصریح کرد: همه این برنامه‌ها و رویدادها حکایت از سرزندگی و نشاط مردم اصفهان دارد که به شکلی زیبا «اصفهان من، شهر زندگی» را به منصه ظهور رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در هفته فرهنگی اصفهان بیش از ۳۰۰ رویداد و برنامه متنوع برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به حضور پرشور مردم در پردیس هنر و خوانندگان پرآوازه در هر شب و ویژه‌برنامه تلویزیونی «زنده باد اصفهان» اشاره کرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان ادامه داد: همه این برنامه‌ریزی‌های انجام شده است تا توجه مردم به شهر و شخصیت اصفهان را افزایش یابد و این احساس تعلق و هویت در بین مردم احیا شود.

وی ضمن دعوت از آحاد مردم در ویژه‌برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان گفت: بر اساس تاکید شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر، هزینه بازدید از همه مراکز و اماکن تفریحی و گردشگری شهر که مدیریت آن در اختیار شهرداری است، طی این هفته در طرحی با نام «مهمان ما» با تخفیف ۵۰ درصدی ارائه خواهد شد.

معرک نژاد خاطرنشان کرد: شهروندان برای کسب اطلاع از زمان و مکان برگزاری این رویدادها می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی یا تماس با سامانه ارتباط مردمی شهرداری اصفهان ۱۳۷ اقدام کنند.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها