در نشست خبری برگزاری رویداد ملی اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور مطرح شد؛

همکاری نزدیک خانه صمت استان با مراکز آموزش عالی آذربایجان شرقی

افزایش ۶۳ درصدی پرداخت تسهیلات بانکی در بخش های اقتصادی آذربایجان شرقی

رییس کمیسیون هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته ۹۸۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در بخش های مختلف اقتصادی استان پرداخت شد که این رقم در سال ۱۴۰۰ شمسی ۶۰۵ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال بوده که ۶۳ درصد رشد داشت.
کد خبر: ۱۴۰۴۱۶۴

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: عادل غلامی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از این مقدار ۴۶۶ هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال در حوزه صنعت و معدن پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل۸۶ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی ۱۱۳ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال پرداخت شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ شمسی ۵۷ درصد و در بخش بازرگانی و صادرات نیز ۸۴ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال بوده که ۱۷ درصد افزایش داشته است.

غلامی گفت: پرداخت تسهیلات در بخش مسکن و ساختمان میزان تسهیلات پرداختی ۹۰ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال با ۱۰۹ درصد افزایش و در بخش خدمات ۲۳۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال ۷۱ درصد افزایش داشته است.
وی همچنین در خصوص عملکرد بانک های عامل آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال گذشته، افزود: از ۶۸ هزار و ۳۹۵ پرونده معرفی شده ۵۷ هزار و ۲۱۴ مورد تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.از محل تسهیلات ریاست جمهوری نیز ۲۳ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال برای پنج هزار و ۷۵۱ پرونده تسهیلات بانکی اعطا شد.

رییس اداره امور شعب بانک ملی آذربایجان شرقی ادامه داد: از محل تسهیلات ریاست جمهوری نیز ۲۳ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال برای پنج هزار و ۷۵۱ پرونده تسهیلات بانکی در حوزه صنعت و معدن از محل مصوبات سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی در مدت ۲ سال پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته توسط بانک های دولتی استان ۱۰۹ هزار و ۹۸۲ میلیارد ریال برای ۲۹ هزار فقره پرونده ضمانت نامه بانکی اعطا شده است.

غلامی گفت: تعداد اعتبارات اسنادی داخلی گشایش شده در سال گذشته یکهزار و ۸۷۸ مورد با مبلغ ۲۱۰ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال بوده است.

رییس کمیسیون هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی افزود: ۱۰ هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی ملی برای تسهیلات تبصره ۱۸ بوده که ۱۴ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده که برای ۶ هزار و ۱۷۹ نفر اشتغال زایی شده است.

وی با اشاره به اینکه بانک های آذربایجان شرقی نسبت به توان خود از بخش اقتصادی، صنعتی و بخش خصوصی حمایت کرده است، گفت: آمار ارایه شده نشان می دهد سال گذشته حدود ۱.۵ برابر میزان تسهیلات بانک های استان افزایش یافته و به طور عموم بیشتر تسهیلات درخواست شده این بخش ها پرداخت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها