بازسازی بنای فرسوده

با کسب مدال طلای مهدی بالی، مدال نقره سجاد ایمن‌طلب و مدال برنز علیرضا مهمدی در روز پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، ایران در مجموع با کسب پنج طلا، دو نقره و یک برنز روی سکوی نخست آسیا ایستاد و بعد از جدایی محمد بنا، این بار با هدایت حسن رنگرز، عنوان قهرمانی را به‌دست آورد.
کد خبر: ۱۴۰۳۶۸۲
نویسنده گروه ورزش روزنامه جام جم

این قهرمانی در حالی به‌دست آمد که قزاقستان، به‌عنوان قهرمان سال گذشته کشتی فرنگی آسیا، امسال میزبان مسابقات بود و در کشور خودش جام قهرمانی را به فرنگی‌کاران کشورمان واگذار کرد.

در جریان رقابت‌های پنج وزن نخست نیز که روز گذشته یکشنبه برگزار شد، پویا دادمرز در ۵۵، ایمان محمدی در ۶۳، ناصر علیزاده در ۸۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، به مدال طلا رسیدند و امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز به‌دلیل آسیب‌دیدگی در فینال به میدان نرفت و به مدال نقره رسید.

به این ترتیب از ترکیب ۱۰نفره تیم ملی کشتی فرنگی فقط رضا عباسی در وزن ۶۷ کیلوگرم و مهدی محسن‌نژاد نیز در وزن ۶۰کیلوگرم مدال نگرفتند تا حسن رنگرز درآزمون بزرگ آسیایی، نمره قبولی بگیرد.

این پانزدهمین قهرمانی کشتی فرنگی ایران در آسیا است. نخستین قهرمانی ایران سال۶۱ یعنی ۴۱سال پیش و در نخستین دوره مسابقات به‌دست آمد و از آن سال تا امروز ۱۵ بار ایران، ۱۰بار کره جنوبی، شش بار قزاقستان، یک بار ژاپن و یک بار هم ازبکستان روی سکوی قهرمانی کشتی فرنگی آسیا ایستاده‌اند.

رنگرز: قهرمانی کشتی فرنگی تقدیم به مردم ایران

حسن رنگرز، سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی، قهرمانی قاطع ایران در رقابت‌های آسیایی قزاقستان را به مردم ایران تقدیم کرد: خدا را شکر بچه‌ها نمایش خوبی در این رقابت‌ها داشتند. ما از قبل پیش‌بینی شرایط سخت مبارزه در قزاقستان را داشتیم و خدا را شکر با نتایج خوبی همراه شد و موفق شدیم قزاقستان را که با همه توان برای دفاع از عنوان قهرمانی به میدان آمده بود، ناکام بگذاریم. این قهرمانی را به مردم عزیز ایران تقدیم می‌کنم. افتخار می‌کنیم که می‌توانیم با کسب نتایج خوب باعث خوشحالی مردم ایران شویم. امیدوارم در مدتی که در خدمت کشتی فرنگی ایران هستم بتوانم وظیفه‌ خودم را به بهترین نحو انجام دهم و دینم را به کشتی فرنگی ایران ادا کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها