شرکت های دانش بنیان برای شکوفایی ظرفیت‌های استان هدف گذاری کنند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های مهمی در حوزه کشاورزی، دامداری، شیلات، معادن و صادرات و واردات دارد که شرکت های دانش بنیان برای شکوفایی این ظرفیت‌ها باید هدف گذاری کنند.
کد خبر: ۱۴۰۳۴۱۱

به گزارش جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان، محمد کرمی در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری استان با اشاره به شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: مهار تورم و رشد تولید یک فرمان از سوی رهبر معظم انقلاب است که باید در کف میدان اجرایی و عملی شود و اینگونه نباشد که تنها به عنوان یک شعار صرف و سربرگ اداری باشد و در انتهای سال هم بازخوردی نداشته باشد.

 

وی گفت: برای عملیاتی شدن فرمان رهبر معظم انقلاب باید استعدادهای استان سیستان و بلوچستان در حوزه های مختلف شکوفا و به بهره برداری رسد.

 

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: حوزه های مختلفی در استان وجود دارد که باید توسعه یابد. وی خطاب به مدیران پارک علم و فناوری بیان داشت: شما مسئولین یک مرکز تحقیقاتی هستید که باید فکر کنید که از ظرفیت های خدادادی که در این استان وجود دارد چه استفاده هایی میتوان کرد تا با استفاده از این ظرفیت ها برای استان تولید ثروت داشته باشیم.

 

کرمی بیان داشت: یکی از این حوزه ها، حوزه تجارت است که استان سیستان و بلوچستان با موقعیت ویژه‌ای که دارد باید در حوزه تجارت و واردات و صادرات با کشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان، کشورهای عربی و آفریقایی فعال شود و نیازمندی های این کشورها از طریق صادرات از استان سیستان و بلوچستان تامین شود.

 

وی تاکید کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بخش معادن است که به طور موکد تاکید کردیم که معدن کاران نباید فرآورده های معدنی را به صورت خام از استان خارج کنند و باید صنایع فرآوری در استان راه اندازی شود و شرکت های دانش بنیان برای راه اندازی صنایع فرآوری هدف گذاری و برنامه ریزی کنند.

 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه کشاورزی نیز این استان با شرایط آب و هوایی خاص خود و برعکس آنچه همه فکر می کنند، محصولات خاص خود را دارد که از جمله میتوان به ارقام با ارزش خرما و همچنین محصولات گرمسیری اشاره کرد که پارک علم و فناوری باید برای این محصولات تا مرحله تجاری سازی و صادرات برنامه ریزی کند.

 

وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی باید به صورت ویژه کار کنیم و تعاونی های دانش بنیان تشکیل شود. کرمی اظهار داشت: پارک علم و فناوری با همه دستگاه‌های اجرایی باید هم افزایی داشته باشد و نباید جزیره ای کار کند چرا که عملکرد جزیره‌ای عدم موفقیت در کارها را به دنبال دارد.

 

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاهها باید تعامل خوبی با پارک علم و فناوری داشته باشند چرا که جوانان آمادگی ذهنی خوبی دارند و با ایجاد تحرک فکری، بارش فکری در آنها ایجاد میشود لذا باید این ارتباط بین آموزش و پرورش، دانشگاه و پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان به صورت قوی شکل بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها