ماراتن باجناق‌ها
نگاهی به مجموعه «دلبر آهنی»

ماراتن باجناق‌ها

«شکر» قصد دارد فساد اقتصادی و سیاسی موجود در لس‌آنجلس را با داستانی پلیسی تعریف کند و وضعیت کلانشهری را به نمایش بگذارد که پلیس‌های فاسد با پلیس‌های وظیفه‌شناس درگیر می‌شوند و بالاخره پای کارآگاه‌های خصوصی هم به ماجراها باز می‌شود. سازندگان این درام پرتنش اجتماعی و ضد فساد می‌گویند نام آن در ارتباط مستقیم با داستان و ماجراهای مجموعه است و تماشاگران زمان پیگیری ماجراها متوجه این ارتباط خواهندشد.
کد خبر: ۱۴۰۱۴۷۹
نویسنده مهکامه درودی | گروه رسانه

کالین فارل، بازیگر ایرلندی‌تبار سینما که این روزها درام اجتماعی و تحسین‌شده «ارواح اینشرین» را روی پرده سینماها دارد، بازیگر اصلی شکر است. در یک سال اخیر، این دومین همکاری بزرگ او با رسانه تلویزیون به حساب می‌آید. مدتی قبل هم اعلام شد او نقش اصلی درام کمیک استریپی و اجتماعی «پنگوئن» را بازی می‌کند.

از شش ماه قبل که صحبت ساخت شکر مطرح شد، بازیگرانی چون کربی هاول باتیسته و ایمی رایان هم به جمع همکاران آن پیوسته‌اند. سازندگان مجموعه تاکنون در رابطه با داستان و خط اصلی ماجراهای آن سکوت کرده و خبرنگاران و منتقدان کنجکاو را بدون جواب گذاشته‌اند. با وجود این، آنها به این نکته اشاره کرده‌اند که این داستان برداشتی امروزی و معاصر از داستان زندگی و فعالیت‌های تعدادی از کارآگاهان خصوصی است که در شهر شلوغ لس‌آنجلس پایشان به یک ماجراجویی پلیسی پیچیده و مرموز کشیده می‌شود. آنها باید با استفاده از شم دقیق کارآگاهی خود، دست به شناسایی تعدادی پلیس فاسد بزنند که با دور زدن قانون به دنبال کسب ثروت برای خود هستند و در این رابطه، دست به اعمال غیرقانونی هم می‌زنند.

آنچه منتقدان را نسبت به این پروژه بیشتر کنجکاو کرده، حضور فرناندو میرلیس، فیلمساز مولف لاتینی‌تبار در پشت دوربین کارگردانی آن است. سازنده آثار تحسین شده سینمایی هم‌چون «شهر خدا» و «دو پاپ»، در بین تماشاگران جدی و منتقدان محبوبیت زیادی دارد و حدس زده می‌شود درام کارآگاهی و ضد پلیسی او هم مثل بقیه ساخته‌هایش مضمون قوی اجتماعی و سیاسی داشته‌باشد. میرلیس در کنار فارل یکی از تهیه‌کنندگان شکر هم هست.

او در رابطه با کار تازه تلویزیونی خود می‌گوید:« برایم همیشه مضمون و داستان است که بیشترین اهمیت را دارد و می‌خواهم سازنده اثری باشم که حرفی برای ارائه داشته‌باشد و بتواند آن را به شکلی جذاب و تماشاچی‌پسند تحویل دهد. به خاطر همین، فرقی نمی‌کند با فیلمی سینمایی همکاری داشته‌باشم یا مجموعه‌ای تلویزیونی. مهم حرفی است که زده می‌شود نه رسانه‌ای که این حرف در آن مطرح می‌شود. شکر داستانی بسیار جذاب و سرگرم کننده دارد و احساس می‌کنم می‌تواند تاثیر خوب و مثبتی روی بینندگانش بگذارد. ترکیب بازیگران مجموعه هم خوب است و اطمینان دارم کالین فارل که بازیگری بسیار قوی و خوب است، نقش شخصیت مورد نظر مرا به بهترین شکل در جلوی دوربین ارائه خواهدکرد.»

شکر در حالی برای پخش تلویزیونی در اواسط سال جاری میلادی آماده می‌شود که پنگوئن مجموعه دیگر کالین فارل هم در همان دوران به دیدار تماشاگران قاب کوچک خواهدآمد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها