بمناسبت سالگرد شهادت فرماندهی گردان یا زهر (س) تیپ همیشه خط شکن قمر بنی هاشم(ع)

شهید غلامرضا کاووسی قهفرخی فرمانده ای شجاع ، مظلوم و مقتدر

شهید غلامرضا کاووسی فرمانده ای دلاور،مظلوم و خوش برخورد که پس از سال ها جهاد و مقاومت در جبهه های حق علیه باطل در منطقه " شاخ شمیران" آسمانی شد و از جهان فانی و خاکی پر کشید.
کد خبر: ۱۴۰۱۴۰۴

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری، فرخشهر؛ رضا دوستی ایرانی ؛  شهید غلامرضا کاووسی قهفرخی فرمانده گردان یازهرا(س)تیپ همیشه خط شکن ۴۴قمربنی هاشم در صبحدم یک روز سرد پاییزی در سال ۱۳۳۷ در دامان پاک مادری عفیف و متدین ودر یک خانواده متدین ومتوسط خورشیدی طلوع کرد که در طول مدت کوتاه عمرش، همواره حرارت وجودش، به دل‌های بسیاری گرمی امید و ایمان ‌بخشید .

شهید غلامرضا کاووسی قهفرخی فرمانده ای شجاع ، مظلوم  و مقتدر

شهید عزیز،مظلوم، مقتدر حاج غلامرضا کاووسی فرماندهی دلاور گردان مقدس یا زهرا( درود الله علیها)

نوگلی شکوفه زد که به تنهایی یک بهار بود

در حالی که در سوزسرمای پاییزسرد«فرخشهر »گل‌ها یکی‌یکی پژمرده می‌شدند، نوگلی شکوفه زد که به تنهایی یک بهار بودT او اولین فرزند خانواده بود که در دامان مادری دلسوز که الگویش فاطمه‌ (س) و پدری فداکار که الگویش علی (ع) بود رشد کرد و از همان کودکی با معارف دین اسلام از طریق پدر و مادر آشنا شد.
عشق و علاقه خانواده‌اش به حضرت ثامن‌الحجج باعث شد او را غلام‌رضا نامیدند. کودک دوست‌داشتنی بالید و بالید و آرام آرام به شخصیتی تبدیل شد که برای همه دوستان ، آشنایان ، همشهریان و ایران بزرگ واسلام ناب محمدی(ص) موجب افتخار و سربلندی شد.
دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدارس فرخ‌شهر سپری کرد. از همان دوران همت بلند، تواضع، پاکی، ایثار و شجاعت در رفتار و سیمایش آشکار بود.

شهید غلامرضا کاووسی قهفرخی فرمانده ای شجاع ، مظلوم  و مقتدر

سردار غلامعلی حیدری سودجانی فرماندهی دیروز و استاندار فعلی در رکاب فرماندهی دلاور گردان یا زهرا(س) بسیجی شهید حاج غلامرضا کاووسی قهفرخی

روحیه ایثار و از خود گذشتگی در شخصیت او نمودار بود


ازهمان دوران نوجوانی روحیه ایثاروازخود گذشتگی در شخصیت او نمودار بود، بچه را به بغل می‌گیرد و به بیمارستان می برد.درآنجاپزشکان برای درمان آن کودک به خون نیاز پیدا می کنند که شهید کاووسی بی درنگ برای این کار داوطلب می شود.پدر ومادر کودک وقتی به بیمارستان می رسند می بینند فرشته ای تمام کارها بستری وعمل جراحی کودکشان را انجام داده است.

شهید غلامرضا کاووسی قهفرخی فرمانده ای شجاع ، مظلوم  و مقتدر
سال۱۳۵۲ بود که او دوست داشت در رشته فنی مشغول تحصیل شود تا بتواند قدمی در جهت کم کردن فاصله نجومی عقب ماندگی ایران از کشورهای صنعتی بردارد. به «اصفهان »مهاجرت نمود و در هنرستان فنی شماره «۱ اصفهان »(ابوذر فعلی) در رشته صنایع اتومبیل مشغول به تحصیل شد. سپس در سال ۱۳۵۵ وارد انستیتوتکنولوژی «شهرکرد» شد و در آستانه انقلاب موفق به اخذ فوق دیپلم گردید.

شهید غلامرضا کاووسی قهفرخی فرمانده ای شجاع ، مظلوم  و مقتدر

 

در روزهای پرخطر و شورانگیز انقلاب در سال ۵۷ از هیچ ایثار و تلاشی در راه انقلاب دریغ نکرد

در روزهای پرخطر و شورانگیز انقلاب در سال ۵۷ از هیچ ایثار و تلاشی در راه انقلاب دریغ نکرد، شرکت در راهپیمایی‌ها و سازمان‌دهی جوانان، پخش شب‌نامه‌ها، شب‌گردی‌های طولانی برای کنترل نظم شهر ازجمله اقدامات شهید درمبارزات قبل ازانقلاب اوبود.

شهید غلامرضا کاووسی قهفرخی فرمانده ای شجاع ، مظلوم  و مقتدر

شجاعت شهید غلامرضا کاووسی در همان دوران منحصر بفرد و زبانزد همه بود

شجاعت او در همان دوران زبانزد همه بود. در روز عاشورا که راهپیمایی مردم در فرخ‌شهر با تیراندازی مأموران ستم‌شاهی به خاک و خون کشیده شد، یکی از دوستانش به نام سیدعباس صالحی با گلوله مأموران به شدت مجروح شد. گرچه غلام‌رضا او را از صحنه خارج کرد اما سرانجام سیدعباس به شهادت رسید. برخی از دوستان هنوز شجاعت و رشادت او را در آن لحظات که همراه چند تن دیگر، و با دست خالی به تعقیب مأموران پرداختند و آنها را فراری دادند  به یاد دارند.

شهید غلامرضا کاووسی قهفرخی فرمانده ای شجاع ، مظلوم  و مقتدر

اردشیر رئیسی دهکردی در جوار فرماندهی شهید حاج غلامرضا کاووسی

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  باخیالی آسوده درراه آبادانی وسازندگی کشورمشغول تلاش وکوشش شد


دوران پس از پیروزی انقلاب تا شهادت برای او دورانی سرتاسر کوشش و تلاش در راه حفظ دستاوردهای انقلاب بود. مدت کوتاهی را به همراه چندی از دوستانش به کشاورزی پرداخت.اوخوشحال بود که فضای ظلم واختناق ستمشاهی از کشوربرچیده شده و باخیالی آسوده درراه آبادانی وسازندگی کشورمشغول تلاش وکوشش شد.چیزی از پیروزی انقلاب نگذشته بود که صدام یکی از نوکران آمریکا به ایران حمله کرد.جنگ که شروع شد،شهید «کاووسی» لحظه ای درنگ نکرد و وارد جنگ شد.اوکه به عضویت سپاه آمده بود،درجبهه ها ودرپست های گوناگون فداکاری وجانفشانی های زیادی انجام داد. در عملیات «رمضان» برادر او حاج عبدالرضا کاووسی به اسارت نیروهای عراقی درآمد ودامادشان شهید«خداکرم رجب پور» از ناحیه سر زخمی شد و شهید«کاووسی» نیز از ناحیه دست زخمی شد.

 

شهید غلامرضا کاووسی قهفرخی فرمانده ای شجاع ، مظلوم  و مقتدر
او پس از بهبودی سریعا عازم جبهه ها می شد


اوپس از بهبودی دوباره عازم جبهه‌ها شد و در چندین عملیات از جمله:« والفجر مقدماتی»،« بدر»،« کربلای ۴»، «کربلای ۵»، «والفجر ۸»و« والفجر ۱۰ »شرکت نمود و رشادت‌های زیادی از خود نشان داد.

 


« غلامرضا» و برادرش« علیرضا کاووسی» هر دو در عملیات والفجر ۱۰ در تاریخ ۱۲/۱۲/۱۳۶۶ در منطقه «شاخ شمیران» به مقام والای شهادت نائل آمدند. تادرسرای جاویدان بهشت،به داماد بزرگوارشان خداکرم رجب‌پورکه قبل از آنها در عملیات« کربلای ۵ »به شهادت رسید،به پیوندند. سردار شهید «غلامرضاکاووسی» از نظر ایمان، تقوا، اخلاق و … الگوی بسیاری از همرزمان و مردم دیگر بود. حضوردر مبارزات وجنگ باعث نشد اوراازعمل به سنت اسلام یعنی ازدواج بازدارد.ثمره ازدواج حاج غلامرضا دو پسر و یک دختر به نام‌های« حسین» ،« محسن» و« هاجر» است.

شهید غلامرضا کاووسی قهفرخی فرمانده ای شجاع ، مظلوم  و مقتدر

دکتر حسین کاووسی قهفرخی مدیر کل سیاسی انتخابات استاندار و فرزند ارشد شهید حاج غلامرضا کاووسی قهفرخی

فرزند شهید کاووسی همسنگر امروز همرزم سابق پدرش

و اینک پس از گذشت قریب 35 سال فرزند ارشدش دکتر حسین کاووسی قهفرخی توسط همرزم دیروز پدرش، سردار غلامعلی حیدری سودجانی  فرماندهی تیپ خط شکن آقا قمر بنی هاشم و استاندار فعلی استان چهار محال، بعنوان مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری چهار محال مشغول به خدمت می باشد.محسن 

شهید غلامرضا کاووسی قهفرخی فرمانده ای شجاع ، مظلوم  و مقتدر

محسن  کاووسی قهفرخی گریزان از پست، مقام و زخارف دنیوی

فرزند دیگرش محسن کاووسی قهفرخی از نیروهای جهادی و انقلابی سازمان جهاد کشاورزی می باشد که بارها به او پیشنهاد شده در قبول مسئولیت های مختلف و متعدد که آخرین مورد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد بود که نپذیرفت و طفره رفت که در یک اقدام انقلابی و ایثارگرانه فردی تشنیزی که یکی از فعالان ستاد انتخاباتی نمایندگان مجلس استان فعال و کار گشا بود این جایگاه و پست را تحویل گرفته و مشغول به خدمت است.

 

عکس: محمدرضا فضل الهی جونقانی اختصاصی،کارشناس ارشد فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها