کد خبر: ۱۳۹۹۷۶۶
نویسنده محمد کمالی‌پور | تهیه‌کننده

آغاز فصل بهار و تعطیلات دو هفته‌ای نوروز یکی از بهترین و مناسبت‌ترین زمان‌ها برای اکران است و همیشه با رونق سینماها مواجه بوده. خاصه این‌که در چند سال گذشته به‌دلیل همه‌گیری کرونا سالن‌های سینما یا بسته بودند یا با نیمی از ظرفیت خود فعالیت داشتند اما با افول کرونا سینماداران دوباره به سالن‌های پرجمعیت امید بستند.

برای اکران نوروزی معمولا فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر آن سال بیشترین جوایز را بردند یا مردم بیشتر دوست داشتند در اولویت قرار می‌گرفتند. به‌عبارتی دیگر سیمرغ‌هایی که به فیلم‌ها می‌رسید تا حد زیادی تکلیف اکران نوروزی را مشخص می‌کرد اما امسال وضعیت کمی متفاوت از سال‌های گذشته است. نوروز امسال مقارن با ماه مبارک رمضان است و همین مسأله می‌تواند روی گیشه فیلم‌ها تاثیرگذار باشد. البته از سوی دیگر فیلمی که در ایام نوروز روی پرده می‌رود، از این شانس برخوردار است که تا عید فطر در جریان اصلی اکران حضور داشته باشد. به نظرم در روزهای پایانی اسفند باید منتظر خبرهای تازه‌ای از نام فیلم‌هایی که در نوروز اکران می‌شوند، باشیم و باتوجه به آنچه می‌گویند به نظر می‌رسد بیشتر از سه یا چهار فیلم جدید در عید اکران نمی‌شوند.به هر حال من به‌دلیل حضور بر سر فیلمبرداری خارج از تهران در ایام جشنواره فیلم فجر در تهران حضور نداشتم اما حضور فیلم «هفت بهار نارنج» در جشنواره برای ما فرصت مغتنمی بود. آن‌قدر مهم که همان‌طور که فرشاد گل‌سفیدی (کارگردان) بارها تاکید کردند برای حضور در جشنواره فجر چهار جشنواره خارجی اعم از کن، سن سباستین و همچنین پخش‌کننده خارجی‌مان را از دست دادیم. اکران هفت بهار نارنج در جشنواره فیلم فجر با استقبال خوبی از سوی مردم و منتقدان مواجه شد.

چون فیلمی بسیار شریف و محترم است و خود را مدیون بازیگر نقش اول فیلم علی نصیریان می‌داند. کمااین‌که ایشان برای این فیلم سیمرغ بازیگری را هم بردند. روند تولید این فیلم مشکل بود و استاد نصیریان در تمام کار همراه ما بودند. درخصوص زمان اکران هفت بهار نارنج باید با فرشاد گل‌سفیدی که نه‌تنها کارگردان این فیلم است، بلکه شریک من هم هست صحبت کنم. البته تا جایی که اطلاع دارم تا امروز هیچ فیلمی تقاضای اکران در نوروز را نداده و جلسه‌ای در این زمینه در شورای پروانه نمایش برگزار نشده است. به هر حال درباره اکران هفت بهار نارنج به دلایلی که گفتم اکران نوروز مدنظرمان نیست، چون برنامه‌ریزی ابتدایی‌مان هم روی اکران در فصل تابستان یا به عبارتی اکران عید فطر بود. در مجموع به لحاظ اکران سال ساده‌ای در پیش نداریم، زیرا سینما بعد از چند سال کرونا و ناآرامی‌های اخیر، هنوز نتوانسته به سبد فرهنگی خانوارها برگردد که امیدوارم کم‌کم این اتفاق بیفتد. از سوی دیگر در کنار فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر باید برای اکران عمومی سال بعد راهکارهایی در نظر گرفت. حتی از امروز برای شش ماه دوم سال آینده می‌توان برنامه‌ریزی داشت و زمینه ساخت فیلم‌های مخاطب‌پسند را ایجاد کرد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها