توییتر در تجارت اصلی تبلیغات خود با بحران مواجه است، زیرا یکی از مدیران ارشد این شرکت اخیرا به کارمندان اطلاع داده که درآمد روزانه نسبت به سال گذشته ۴۰‌درصد کاهش یافته است. این خبر که اولین‌بار توسط The Information گزارش شد، در پی گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌دهد بیش از 500 تبلیغ‌کننده برتر توییتر از زمانی که ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، این پلتفرم را به‌عهده گرفته است، هزینه کردن تبلیغات را در این پلتفرم متوقف کرده‌اند. کاهش مداوم تجارت تبلیغاتی توییتر باعث می‌شود که این شرکت در سال 2023 شکست بخورد و این موضوع جدیدی نیست، چرا که ماسک هم قبلا آن را اعلام کرده بود.
کد خبر: ۱۳۹۶۱۶۲
نویسنده رضا حسین‌زاده - روزنامه‌نگار
 چرا تبلیغ‌کنندگان کناره‌گیری می‌کنند؟ 
برخی از تبلیغ‌کنندگان بزرگ نسبت به رویکرد ماسک در تعدیل محتوا، از جمله بازگرداندن حساب‌های ممنوعه قبلی و اخراج مدیران اصلی شرکت که مسئول حذف سخنان مشوق نفرت بودند، مخالفت کرده‌اند.
ماسک همچنین بسیاری از اعضای تیم فروش توییتر را اخراج کرده است، از جمله بسیاری از کسانی که مسئول تبلیغات اصلی این شرکت بودند و تقریبا ۵۰ مهندس و دانشمند داده که روی بهبود محصول تبلیغاتی توییتر کار می‌کردند نیز جزو این افراد بوده‌اند.

 کدام تبلیغ‌کنندگان خارج شده‌اند؟
شایان ذکر است، شرکت‌های هلدینگ تبلیغاتی Omnicom و Interpublic Group توصیه کرده‌اند که مشتریان‌شان به‌طور موقت تمام تبلیغات در توییتر را متوقف کنند تا ببینند ماسک در آینده چه خواهد کرد. مشتریان GroupM، برجسته‌ترین شرکت خرید آگهی در جهان، از زمانی که ماسک مدیرعامل شد، هزینه‌های خود را کاهش داده‌ و می‌گویند که ریسک همکاری با شرکت توییتر افزایش پیدا کرده است. 

 این برای کاربران توییتر چه معنایی دارد؟
مشکلات مربوط به تجارت تبلیغاتی توییتر به‌دنبال کاهش ۷۵‌درصدی ۷۵۰۰ کارمند توییتر و بسته شدن یکی از مراکز داده آن ماسک را به کاهش هزینه‌های بیشتر سوق داده است. این می‌تواند بر کیفیت خدمات توییتر تأثیر بگذارد و به‌طور بالقوه منجر به قطع‌های مکرر یا نداشتن ویژگی‌های جدید برای کاربرانی شود که هزینه‌ای برای حضور در توییتر پرداخت نمی‌کنند. با منابع محدودی که توییتر برای توسعه ابزارهای جدید در دسترس دارد، تعجب‌آور نیست که شاهد قفل شدن پیشنهادات جدید در پشت دیوار پرداخت آبی توییتر باشیم. همچنین در قلمرو این امکان، توییتر برای ویژگی‌های رایگان قبلی هزینه می‌گیرد. دقیقا شبیه به کاری که توییتر برای تایید هویت با تیک آبی جدید پولی این شرکت کرد. البته این یک حدس و گمان است، زیرا توییتر هیچ اظهارنظر عمومی در مورد کاهش تجارت تبلیغاتی خود ارائه نکرده است. باید دید ماسک برای تنوع بخشیدن به درآمد چه خواهد کرد. با در خطر بودن آینده این شرکت، فعالیت‌های ماسک و توییتر از نزدیک توسط صنعت و سرمایه‌گذاران آن زیر نظر خواهد بود.

 ویدئو چت به توییتر می‌آید؟ 
ایلان ماسک اخیرا فهرستی از ویژگی‌های جدیدی را که در توییتر ارائه خواهد شد را فاش کرده است اما چیزهایی بیشتر از آنچه رئیس جدید توییتر به ما گفته، وجود دارد. به گفته مهندس الساندرو پالوزی از سایت میکروبلاگینگ، ماسک همچنین در حال کار روی توانایی انجام چت تصویری در توییتر است. گزینه چت تصویری در صفحه چت ظاهر می‌شود و فقط یک کلیک تا ارتباط با فرد از طریق چت تصویری فاصله خواهید داشت. با این حال، یافته‌های پالوزی همه چیز را در مورد نحوه عملکرد این ویژگی روی پلتفرم به ما نمی‌گوید. طبق یافته‌های پالوزی، توییتر به کاربران این امکان را می‌دهد که تماس ویدئویی را بی‌صدا کنند و به آنها این امکان را می‌دهد که بین تماس‌های صوتی و تصویری جابه‌جا شوند، درست مانند واتس‌اپ و دیگر پلتفرم‌های پیام‌رسان.‍ با این حال، ویژگی چت ویدئویی ممکن است به سادگی سایر سیستم عامل‌ها نباشد. توییتر ممکن است آن را به‌عنوان یک ویژگی اختیاری راه‌اندازی کند، به این معنی که کاربران این گزینه را خواهند داشت که آیا می‌خواهند به دیگران اجازه دهند یک چت ویدئویی درخواست کنند یا خیر. به طور خلاصه، کاربران توییتر می‌توانند این ویژگی را زمانی که بخواهند خاموش کنند.
دکمه چت ویدئویی در توییتر در حال حاضر در مرحله توسعه است، به این معنی که نمی‌توانید آن را در صندوق ورودی خود مشاهده کنید. پالوزی نشان نداد که چه زمانی این عملکرد ممکن است برای استفاده عموم در دسترس قرار گیرد. در همین حال، مطابق با گفته سایت میکروبلاگینگ، به‌زودی توییت‌هایی با فرم طولانی، قابلیت کشیدن انگشت به راست/ چپ برای جابه‌جایی بین توییت‌های توصیه شده در مقابل توییت‌های دنبال‌شده و دکمه نشانک جدید ارائه خواهد شد. 

 خداحافظی با دسترسی‌های نرم‌افزاری به توییتر 
باورنکردنی است که چگونه مشتریان شخص ثالث توییتر توانسته‌اند در طول سال‌ها فراز و نشیب‌های توییتر، از جمله تغییرات API مختلف و اهداف و سیاست‌های تجاری که دائما در نوسان هستند، جان سالم به‌در ببرند اما در سال ۲۰۲۳ این قابلیت‌ها به‌طور غیررسمی توسط یک میلیاردر کشته شدند. این هفته، در لحظه‌ای که یکی از غم‌انگیزترین لحظات تاریخ فناوری بوده است، برنامه‌های قدیمی توییتر مانند Twitterific IconFactory، Tweetbot Tapbot و موارد دیگر مانند Birdie، Fenix، Echofon و بسیاری دیگر از دسترسی به API و پایگاه مشتریان سرویس توییتر محروم شدند.توییتر به‌جای هشدار به توسعه‌دهندگان مبنی بر تغییر سیاست‌های توییتر و دادن زمان به آنها برای پایان دادن به فعالیت‌های خود و برقراری ارتباط با کاربران و مشترکان قدیمی‌شان، بی‌سر و صدا دسترسی API آنها را لغو کرد. کاربران و توسعه‌دهندگان نه از طریق ارتباط رسمی از سوی خود توییتر، بلکه با توقف کار برنامه‌ها متوجه این تغییر شدند، با افزایش واکنش‌ها و خشم، توییتر با تلاش برای جلب نظر مخاطبان خود در مورد این وضعیت، اوضاع را بدتر کرد. این شرکت توییت کرد که فقط قوانین بلندمدت خود را اجرا می‌کند، سپس بلافاصله اسناد خود را به‌روزرسانی کرد تا نشان دهد که این قوانینی که از آن حرف می‌زند در واقع چه چیزی است. این شرکت در سال 2011 به توسعه‌دهندگان گفت که باید تلاش برای رقابت با توییتر را متوقف کنند و به‌جای آن روی سایر موارد استفاده از API مانند داده‌ها و عمودی‌ها تمرکز کنند. این حرکت کلاسیک و اشتباهی بود که توییتر همیشه انجام می‌داد. این شرکت هرگز قدرتی را که به عنوان یک پلتفرم داشت، کاملا در اختیار نگرفت.

 شکایت به خاطر عدم پرداخت اجاره 
توییتر پس از ناکامی در پرداخت اجاره‌بهای دفاترش توسط صاحبخانه‌ها در سانفرانسیسکو و لندن مورد شکایت قرار گرفته است، زیرا مالک جدید، ایلان ماسک استراتژی‌های کاهش شدید هزینه‌ها را اتخاذ می‌کند که ظاهرا شامل پرداخت نکردن صورت‌حساب‌ها می‌شود.املاک سلطنتی در لندن، که اموال متعلق به پادشاه چارلز سوم را مدیریت می کند، هفته گذشته شکایتی را علیه توییتر در دادگاه عالی در پایتخت بریتانیا ثبت کرد. به گزارش بی‌بی‌سی، معوقات ادعایی اجاره مربوط به فضای اداری نزدیکی سیرک پیکادیلی در مرکز لندن است. بر اساس اسنادی که روز جمعه در دادگاه عالی کالیفرنیا ارائه شد، مالک دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو همچنین از توییتر شکایت کرده است، زیرا این شرکت نتوانسته آخرین پرداخت اجاره ماه ژانویه خود را به مبلغ 3.4 میلیون دلار  را واریز کند. در اوایل ماه جاری گزارشی منتشر شد مبنی بر این‌که توییتر 136هزار و 260 دلار اجاره معوقه در دفتری جداگانه در سانفرانسیسکو بدهکار است و با شکایت مواجه است. همچنین در ماه ژانویه، کارگران یک دفتر توییتر در سنگاپور به دلیل پرداخت نشدن اجاره بهای ساختمان اخراج شدند.

منیع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها