جزئیات دریافت وجه از مشترکان خانگی و تجاری گاز و برق و واریز این وجوه به حساب خزانه از سوی دولت در بودجه ۱۴۰۲ تشریح شد.
کد خبر: ۱۳۹۴۱۹۱

به‌گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت نفت، طبق بند «د» تبصره ۶ متن لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ که امروز (چهارشنبه، ۲۱ دی‌ماه) از سوی سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس تقدیم شد، عوارض و مالیات (بخش اول احکام یک ساله)، به استناد ماده ۱۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به هریک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابع ذی‌ربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ ۳,۰۰۰ ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ ۲,۰۰۰ ریال و از هریک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ۲۰ هزار ریال اخذ و به‌عنوان منابع داخلی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

بر این اساس، این مبالغ برای مشترکان روستایی معادل ۵۰ درصد است و مشترکان فاقد گاز از پرداخت معاف هستند. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

آئین‌نامه اجرایی این جز ظرف دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارت نیرو و وزارت نفت تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها