تلویزیون‌های دنیا روی سریال‌های پیچیده، ماجراجو و معمایی، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای می‌کنند. یکی از اتفاقات خوب در رسانه‌ملی، ساخت کارهایی همچون «سارق روح» بود که این روزها بنا بر استقبال مخاطب، تلویزیون دوباره این مجموعه را در کنداکتور پخش خود قرار داده است.
کد خبر: ۱۳۹۳۵۲۵
نویسنده مجتبی برزگر - روزنامه‌نگار
این سریال مقدمه‌ای شد تا احمد معظمی و دست‌اندرکارانش به طور جدی، روی اتفاقات پرونده‌های امنیتی تمرکز کنند. بعد از سارق روح بود که به سمت مفاسد اقتصادی، پولشویی و فعالیت تروریست‌ها علیه ایران رفتند و «ترور خاموش» و «خانه امن» ساخته شد. البته بعدترها هم «سرجوخه» و این روزها هم «تمام رخ».
استقبال از این پروژه‌ها نشان داده که چقدر ساخت مجموعه‌های امنیتی می‌تواند به رونق و جذب مخاطب کمک کند. البته در وهله اول این نوع پروژه‌ها نیازمند تحقیقات گسترده و پژوهش درست در زمینه آسیب‌های اجتماعی است. 
مخاطب در سارق روح با آسیب‌هایی از جمله فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های نوظهور مواجه می‌شود که دام‌های‌شان چقدر دردسرساز است و اگر آدمی در آن گرفتار شود، رهایی از آن بسیار دشوار خواهد بود. 
این مجموعه تلویزیونی را هومان فاضلی نوشت و احمد معظمی، کارگردانی کرد و برای اولین بار از شبکه‌های سه و پنج سیما روی آنتن رفت. دانیال حکیمی نقش دکتر نادر عابدی را به‌عهده گرفت و علیرام نورایی با وحید، محمود پاک‌نیت با نقش خرامان و ایرج نوذری پدر رویا ظاهر شدند. 
نگین معتضدی کاراکتر افسانه، متین ستوده در نقش لیلا، الناز حبیبی (مریم) و مجید واشقانی در نقش روزبه ایفای نقش کردند. مخاطب با سارق روح، وارد دنیای پرونده‌هایی می‌شد که از شیوه‌های جذب اعضا در فرقه‌های انحرافی می‌گفتند.  
به‌راستی که سارق روح بزرگ‌ترین سارق است.خط داستانی این سریال با همکاری دکتر نادر عابدی (با بازی تاثیرگذار دانیال حکیمی)، استاد دانشگاه و بازنشسته وزارت اطلاعات و یک تیم به روز و کاربلد متشکل از همکاران و دانشجویان وی پیش می‌رود. گرچه موضوعی که در این سریال به آن پرداخته شده از موضوعات داغ و حساسی است که هر زمانی می‌تواند برای جامعه آگاهی‌ساز و قابل توجه باشد اما شاید بزرگ‌ترین نقطه ضعف و پاشنه آشیل اولیه سریال در ساعت پخش و کنداکتوری بود که به آن اختصاص پیدا کرد.
 به جرأت می‌توان از مجموعه سارق روح به‌عنوان یکی از پیچیده‌ترین سریال‌های ایرانی در سال‌های اخیر نام برد و مشخص است که این اثر پس از تحقیقات و پژوهش‌های بسیار زیاد در زمینه شناخت فرقه‌های انحرافی و معرفی روش‌های آنها در فریب دادن افراد به ساده‌ترین شکل به مخاطبان تلویزیون، تهیه شده است.

منبع: ضمیمه قاب‌کوچک روزنامه جام‌جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها